woensdag 7 november 2012

Herfst op de tuintafel


Ook in de tuin is het herfst. En daar horen voor mij violen bij. 
In prachtige blauwe kleurtjes...


Ook op de tuintafel een herfsthoekje. De schelpen als herinnering aan de zomer....


De kaarsjes ook hier aan want het is al vroeg donker en het is wel zo gezellig als de rest van de familie thuiskomt. Ik moet er wel aan wennen zo vroeg donker, gelukkig is het s morgen licht als ik ga werken...nog wel.


Het eikenblad dat eerst binnen stond heeft nu een plekje buiten gevonden.


Wie weet komen er weer vogeltjes in onze hokjes....of muisjes want die slapen er ook wel eens in! 


Wat zijn ze schattig die kleine vioolbloemetjes....als de nachtvorst een beetje wegblijft kan ik er nog heel lang van genieten. 


Ik heb een vraagje aan jullie. Binnenkort wil ik een nieuwe camera kopen. Ik heb nu de Canon 1000D. Een prima startcamera maar ik wil graag een stapje verder. Welke spiegelreflexcamera gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor het graag.






20 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda, wat betreft je vraag over een camera kan ik je niet helpen. Maar ik vind deze foto's al super die je maakt. Prachtige viooltjes en hebe. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi herfsttafereel en de viooltjes, prachtig gewoon, ik hou er ook zo van maar heb ze dit jaar niet staan. Het wordt inderdaad al wel heel vroeg donker nu, de winter staat zo voor de deur maar ik hoop, ook voor je mooie viooltjes, dat de vorst nog een tijd ver weg blijft.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je violen, ik twijfel erover want vaak staan ze even mooi maar worden ze snel minder. Maar op je tuintafel staan ze prachtig hoor! Ik heb een Canon 60D, deze bevalt mij prima!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het weer gezellig op je tuin tafel.
    Gezellig die gekleurde viooltjes.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van de kleur van uw altviolen en de schelpen maak een leuke touch. Ik heb ook geen een DSLR-camera.
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk sfeertje!

    Groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker sfeertje, ziet er echt gezellig uit.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve kleurtjes van die viooltjes ,gezellig bij je !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige sfeer heb je buiten gemaakt.
    En de viooltjes zijn prachtig, zo'n mooie kleur.
    Ik heb nog zoveel bloeiende geraniums op mijn balkon staan, dat ik nog niet zoveel ruimte heb voor herfstbloemen.
    Met een camera kan ik je niet helpen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijke bloemetjes die viooltjes..het zijn net lachende gezichtjes..

    met de cameravraag kan ik je helaas ook niet helpen..

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaaaa, viooltjes... dankbare winterplantjes! Deze blauwe zijn erg mooi! Geven een beetje kleur aan de donkere dagen :)
    Wat de camera betreft, ik heb al jaren een Canon 400D en die bevalt goed, balangrijk is natuurlijk ook de lens. Ik heb er een Tamron lens opzitten, 18-270mm, hij is een beetje zwaar (nadeel), maar is geschikt voor zoveel opnames (voordeel)!
    Succes met je keuze, er zijn (te)veel mogelijkheden!!
    Lieve groet uit het zuiden,
    Chantal

    P.S. Ik heb het vorige commentaar verwijderd... er stonden nogal wat (snelheids) typefoutjes in... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes met de zoektocht naar een nieuwe camera, zodat wij weer van je prachtige foto's kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er gezellig uit Jolanda. De viooltjes geven lekker een beetje kleur in deze sombere dagen. Ook je vogelhuisjes staan schattig zo boven je tafel. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat gezellig zo op je tuintafel! Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan een paar heideplantjes.
    Ik ben ook nog aan het uitvogelen wat nou een niet te dure goede camera is, die van mij maak veel te donkere foto's. Heb mijn oog nu laten vallen op de Nikon 1, dit is dan wel geen spiegelreflexcamera maar wel een heel gebruiks vriendelijke.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda,
    Wat een heerlijke plaatjes laat je ons weer zien. Zelf vind ik deze blauwe viooltjes ook zo mooi, en daarnaast ben ik ook gek op witte viooltjes...
    Ik heb al tweeënhalf jaar een Canon EOS 450D en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Verder heb ik geen kennis van andere merken. Sanne gebruikt ook altijd een Canon, maar zij heeft nu een paar professionele camera´s, voor haar werk, dus dat is geen echt vergelijkingsmateriaal...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heerlijk he die mooie viooltjes..je hebt een heerlijk sfeertje gemaakt
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige herfsthoekjes voor buiten.
    Mooi die blauwe viooltjes.
    Ik heb een Canon 450D maar haal er niet uit wat ie allemaal kan ;-)
    Mijn fotografiekennis is namelijk nul komma nul hahah
    Overigens vind ik je foto's altijd érg mooi !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's, viooltjes vind ik ook leuk maar vind ze op de een of andere manier toch meer lente bloemetjes. Gezellig hoekje heb je trouwens gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben nog steeds heel wijs met mijn Canon 450D. Niet het nieuwste ven het nieuwste maar een prima camera voor mij.
    Morgen ga ik ook wat herfstvulling voor de tuinpotten kopen.. dat staat wel heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...