donderdag 29 november 2012

Moment van rust....

 Soms is er twijfel over wat je wel en niet blogt. Wordt het te persoonlijk, wil ik dit wel?
En soms ga je een pad in en komt er steeds wat bij... zoals met m'n vader.
De ontsteking die hij had stond helaas niet op zichzelf maar wordt veroorzaakt door een tumor in de darm. Heftig maar nu blijkt dat hij 2 verschillende vormen van kanker heeft. Dubbele pech zoals de oncoloog ons vorige week woensdag vertelde in het familiegesprek.


Moeilijke dagen hebben we dus achter de rug. Hij knapt gelukkig goed op van de alvleesklierontsteking en mocht vanmorgen naar huis. Aansterken en weer wat conditie op gaan bouwen voor de operatie waarbij de tumor wordt verwijderd. Een pittige operatie, en als hij daarvan is hersteld komen de chemokuur en bestralingen voor de Hodgkin weer in beeld. Een hele lange weg met aardig wat hobbels dus in het vooruitzicht.


Heftige weken hebben we allemaal achter de rug, dus het is fijn dat er weer wat rust komt....


De winter doet z'n intreden en ook in huis. Gister had ik weer wat tijd om foto's te maken. Deze katoenbollen hebben een plekje gevonden onder de mooie glazen stolp samen met de vaasjes van armeluizilver.


En ook een kerststerretje mag niet ontbreken in de winter....


Een warm plaid met mooie groen-blauwe kleuren, samen met het kussen kocht ik het bij I.kea.

En zien jullie het kleurtje op de muur? Eerst was deze bruin. Maar ik won een pot kalkverf van l'Authentique bij 'Wonen in Wit' en tussen alles door, verfde m'n man dit muurtje ermee.


Het doet een beetje lenteachtig aan en dat vind ik helemaal niet erg! 
Maar eerst de winter, de kou zat in de lucht vandaag dus de kaarsjes gaan weer aan. Even bijkomen en rust nemen de komende periode.



En het is bijna weer het einde van de maand dus dit weekend weer Vogelvlucht-tijd!


28 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte.
    Verder vind ik het warm aan doen bij je thuis Jolanda.


    Lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte hoor!! Ik wens jullie en je vader veel hoop, moed en kracht toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt inderdaad als een lange weg, maar als hij voor dat vechten beloond wordt, zal hij dat er zeker voor over hebben. Gelukkig dat het nu beter met hem gaat. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en warmte van kaarslicht toe.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moeilijke tijd hebben jullie zeg. Ik hoop dat je je rust kan pakken die je nodig hebt. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar allemaal Jolanda....pffff..ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd meis.....liefs dikke knuffel van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dacht afgelopen week nog wat is het stil op het blog van Jolanda.....

    Soms moet je ergens eerst even alleen mee worstelen voor je het kunt delen. En er zijn ook genoeg mensen die verdriet helemaal niet delen op het internet.
    We zijn allemaal anders.
    Maar dat jullie een hele zorgelijke en moeilijke tijd doormaken begrijp ik ook wel zonder dat jij in details gaat treden.
    En daarom wil ik de zorgen en verdriet met je delen, door 'n arm om je heen te leggen,je een knuffel geven, je sterkte,héél véél sterkte wensen!!


    Dat jij de warme sfeer in je huis wel met ons wilt delen.....is goed,jij probeert op die manier je zinnen te verzetten,ook dat is het leven,het normale leven van alle dag.

    Hoop voor je vader op een voorspoedig herstel zodat hij lichamelijk sterk genoeg is om de zware operatie te ondergaan en alle behandelingen die later nog komen.

    Liefs,
    Ger




    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een triest nieuws voor jullie.
    Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte.. Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms is het fijn om even alles van je afteschrijven, dan wordt alles ook duidelijk.
    En in blogland komen er dan zoveel positieve energieen naar je toe, dat is iedere keer weer heel bijzonder om te zien gebeuren, dat heb je nodig lieve Jolanda.
    Ik denk aan je, dat weet je.
    Fijn dat ik je weer even heb gezien deze week.
    Sterkte en pak je rust.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het spijt me om te horen over je vader en de moeilijke tijden die u hebt gehad. Ik hoop dat hij zich zo veel beter zijn weer thuis. Het denken aan u allen.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach Jolanda, weet je jij bepaalt nog altijd zelf wat je kwijt wilt of neerzet op je blog, en iets wat zo'n impact op je leven heeft daar kun je toch niet omheen gaan. Dan zet je niet een foto neer van een leuk hoekje in je huis. Dat rijmt toch niet met jet gevoel, sterkte met je gevoel maar vooral met je vader.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Jolanda, wat hebben jullie de laatste weken veel meegemaakt. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten en zeker niet gezien de tijd die voor jullie ligt.
    Je hebt je huis gezellig en dat is belangrijk om daar ook je rust te nemen. Want dat heb je ook nodig.
    Ik wil jullie heel veel moed en kracht toe wensen!
    Mijn vogelvlucht ligt klaar en komt morgen op mijn blog.

    Veel liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Jolanda, Ik ken je natuurlijk helemaal niet maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Ik weet precies wat je doormaakt als je vader zo ziek is, heb het zelf ook meegemaakt. Veel kracht en liefde toegewenst...
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Jolanda! Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik had een week pauze. Ontzettend veel sterkte met je vader en het verdriet erom heen. Ik hoop dat de operatie goed gaat en hij telkens een stap vooruit kan zetten. En over wat je wel of niet blogt: als jij je er goed bij voelt, kun je iets plaatsen, wil je het liever voor jezelf houden, kun je het wel opschrijven, maar plaatst je het niet.
    Liefs Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jolanda, ik wens je heel veel sterkte met je vader. Ik weet wat het is, zit in hetzelfde schuitje. En schuitje schommelt al een tijdje. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Bij mij is het vooral een gevoel van machteloosheid. Hoop dat jullie samen er goed doorheen komen en ik wens je vooral veel positiviteit. Dat houdt je op de been hoe lastig het soms ook is. Ik hou me vaak ook vast aan de uitspraak....gedachten zijn krachten. En uit je vooral op je blog wanneer je die behoefte voelt. Je ziet aan de reacties dat mensen met je meeleven. Dat geeft je moed en kracht.
    Je huis ziet er gezellig uit hoor! Fijne plek om thuis te komen. En heb van de zomer bijna zelfde kleurtje als jij op de muur gedaan. Inderdaad lijkt het lente-achtig maar dat is toch alleen maar lekker in deze deze donkere dagen. En is goed te combineren met wat sobere kleuren.
    Alvast fijn weekend.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het delen met anderen kan soms juist
    heel goed zijn.
    Je staat er dan niet alleen in.
    Dus heel goed,dat je dit vertelt.
    Heel veel sterkte,hoor.

    En je huis ziet er erg mooi en gezellig uit.
    Ook een prachtige kleur op de muur.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte in deze moeilijke en zorgelijke tijd voor jou en je familie. Dat de operatie goed mag verlopen en je vader gauw weer beter is.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moeilijk hè, wel of niet delen met anderen....Soms is het fijn om voor jezelf te houden en soms is het ook wel erg prettig om een beetje troost te kunnen putten uit de woorden van de lieve mensen om je heen.
    Het is inderdaad behoorlijk pittig allemaal en ik hoop dat jullie nu even rust kunnen nemen in je lekkere, warme huisje.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moeilijke tijden voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit zijn moeilijke tijden voor jou en je familie.

    Heel veel sterkte toegewenst.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och meid, wat een emoties komen er bij kijken hè?!
    Fijn dat je thuis zo'n heerlijke rustplek heb gecreëerd, dat is wel nodig in zo'n moeilijke periode.
    Het ziet er gezellig en sfeervol uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, ik weet als geen ander hoe het voelt. Ook mijn schoonmoeder heeft dubbele pech, en er is veel meer aan de hand dan alleen die val. Alleen is opereren geen optie meer, en zijn we vanaf gisteren constant bij haar.
    Ik wens jou en je vader ook veel sterkte.
    En dan is het fijn als je thuis je rust kunt vinden.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Yolanda, ik wens je veel sterkte nu je deze moeilijke periode moet doormaken.
    Ik vind je foto's van de woonkamer heel erg mooi. Het kussen van Ikea is prachtig!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via via kom ik op je blog, het ziet er gezellig warm uit bij je, ga je dus gewoon gezellig volgen! Sterkte en het allerbeste met je vader,
    lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het voordeel van het delen is dat er ook een stukje steun komt uit deze hoek.
    Jeetje zeg wat een nare berichten allemaal.
    Zorg zo nu en dan voor een rustig moment voor jezelf.
    Enne... bloggen mag maar MOET nog steeds niet!

    Sterkte en ondanks alles een fijn weekend.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een verdrietig nieuws lieve Jolanda. Ik wens je heel veel sterkte en hoop van harte dat je ook wat rust vind in deze spannende tijden.
    Je thuishaven ziet er sfeervol uit, echt een plek om even tot rust te komen. Wat leuk dat je de verf heb gewonnen, je wand ziet er heel mooi uit.

    Sterkte en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Jolanda,
    Wat fijn dat je vader weer een beetje opknapt en zo kan aansterken voor de operatie later. Dan zal hij zeker een betere conditie nodig hebben om na die operatie weer op te knappen en dan ook nog al die behandelingen daarna.. Sterkte Jolanda, ook voor je vader natuurlijk, ik weet hoe het is als een van je ouders zo ziek wordt... Je wilt ze tenslotte nog heel wat jaren om je heen houden...
    Fijn en rustig weekend wens ik je,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha Jolanda;
    Ja dat valt niet mee allemaal....Ik hoop dat je Steun hebt van je naasten.
    Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het allemaal goed zal komen.
    liefs Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ach lieve Jolanda....ik had dit bericht even gemist. Heel veel sterkte. Het leven is soms zo kwetsbaar! Wat een zware weg moet je vader (en jullie ook) gaan. Ik hoop op veel lichtpuntjes!!

    Lieve groet en ik denk aan/bid voor jullie!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...