zondag 16 december 2012

Licht

Midden op de Parade in Den Bosch staat de prachtige St Jan. 
Altijd de moeite waard om een bezoekje te brengen en een kaarsje op te steken bij Maria. Maar zeker in de Kersttijd als de levensgrote kerststal er weer staat met allemaal opgezette dieren.
Het was lastig foto's te maken omdat het niet erg licht was, maar toch een kleine impressie.







 Ons 2e doel deze middag was een bezoek aan het 'Bossche winterparadijs' waar het erg gezellig is met een kerstmarkt en een ijsbaan maar waar ook Joris Kerstboom is te vinden. In deze kerstboom mag je een foto hangen onder het motto: 
Wie zet jij in het licht? 



Niet zo moeilijk voor ons, alleen hadden we geen foto bij ons maar hebben we een lijstje met tekst in de boom gehangen:
na regen komt zonneschijn....
Kerst is het feest van het leven en het licht
voor jullie is het nu een donkere tijd maar samen komen we er doorheen
we hopen dat in 2013 de zon weer gaat schijnen ook al is de weg nog lang...


Joris Linssen is ook aanwezig deze dagen en maakt interviewtjes met mensen op zijn eigen mooie manier. Donderdag avond gaan de lichtjes in de boom aan en op 1e kerst dag s avonds wordt het programma 'Joris kerstboom' uit gezonden.






13 opmerkingen:

  1. Den Bosch is sowieso de moeite van een bezoek al waard, maar met kerst zal het extra sfeervol zijn. Ik hoop van harte dat voor je vader en jullie allemaal de zon in 2013 weer volop gaat schijnen!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is in Den Bosch al een lange traditie. Mooi om ons het te laten zien!
    En ik wens jullie veel sterkte met jullie vader!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Wat een mooie wens heb je in de boom gehangen. Trouwens sowieso een heel mooie gedachte om een wens in een boom te hangen...
    Ik wens je een heel mooie zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n kerststal, al heb ik toch liever levende dieren.
    Mooi zo'n grote kerstboom met allemaal lichtjes,foto's en wensen..

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post over Den Bosch en die prachtige kerk.
    Ik ben er ook eens geweest op een stedentrip en hebben toen deze kerk ook bewonderd en er natuurlijk een kaarsje opgestoken.
    Wat mooi zo'n wensenboom Jolanda, ik hoop ook van harte dat de zon voor jullie weer gaat schijnen.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk sfeertje !!...mooie foto's hoor!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,mooi is dat hé,in de St.Jan.
    Heb er ook al eens van genoten.
    Maar buiten is het er ook al zo gezellig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Jolanda,

    Weet je dat ik nog nooit in Den Bosch ben geweest....Alleen de St Jan is het bezoeken al waard. Dan heb ik het nog niet eens over de gezellige straatjes, winkeltjes & leuke terrasjes in de zomer :-).

    Ik hoop dat 2013 voor jullie een goed jaar wordt!! Dat kaarsje gaat vast en zeker helpen!

    Veel liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat leuk zeg, de Joris Kerstboom.

    Je foto's zijn mooi gelukt hoor! Ik vind de kerststallen altijd zo mooi in een kerk, soms zijn ze zo levensecht.

    Een hele fijne week!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De wieg ziet er mooi en de wens boom is een mooie dag. Ik hoop dat 2013 een beter jaar voor u en uw gezin.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie plek en heerlijk om de fotos te zien.
    Ik hoop dat het kaarsje gaat helpen.. al het goeds toegewenst.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Den Bosch is zo'n prachtige stad.
    We zijn er vaak rond deze tijd van het jaar geweest.
    Inderdaad voor de kerststal, dat kaarsje bij Maria en de sfeer in de binnenstad.
    Fantastisch die Joris Boom
    wens jullie alle sterkte met jullie paps !!!
    Een heel fijn weekend gewenst. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...