vrijdag 25 januari 2013

Hebben jullie er al genoeg van?


.....van de sneeuw en de kou,
....van mijn winterplaatjes,
.....van witte wandelingen?


Dan zou ik deze post overslaan want deze serie heb ik gemaakt in Arboretum Trompenburg. 
Een prachtige stadsparktuin in Rotterdam-Kralingen. Zomers ben ik er al eerder geweest maar nu voor het eerst in de winter. En ik heb genoten!


Een tuin vol met de mooiste planten (nu niet zichtbaar) en bomen en struiken. Juist in de winter zijn deze vormen mooi te zien. En kreeg ik een beetje het kerstgevoel....




 Sommige bomen zijn al zo oud dat de takken een steuntje krijgen...



En het weinige kleur valt heel erg op!











Hieronder is het goed vertoeven in de zomer...






Het park is al erg oud en dat is te zien aan de hoge bomen en struiken, iedere keer als je een bocht omgaat of een bruggetje over, is er weer een nieuw betoverend plaatje.





De toverhazelaars in fantastische kleuren...sprookjesachtig mooi!






Oranje, rood en geel achter elkaar. Een prachtig plaatje!





Ik heb voor het eerst een jaarkaart voor deze tuin en ga er vast nog heel veel komen.
Na deze hele koude wandeling ben ik me op gaan warmen in een van de leukste winkels van Kralingen...
Volgende post meer!
Heel fijn weekend allemaal en geniet van de laatste dag sneeuw morgen.


27 opmerkingen:

  1. De sneeuw levert inderdaad hele mooie plaatjes op en alhoewel ik er nog steeds van kan genieten, kan ik mij ook verheugen op 10 graden, voorspeld voor volgende week woensdag.

    Leuk dat je een jaarkaart hebt genomen, zo loop je makkelijk in en uit, al zou het maar voor een half uurtje zijn.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op dat mooie bankje, zou ik nu niet gaan zitten..voor je het weet heb je een klodder sneeuw op je hoofd..haha..
    Mooie plaatjes...en nee..ze vervelen nog niet hoor :)
    Ik geniet er ook nog van, vond het vandaag alleen erg koud en dat vind mijn huid niet zo leuk, sta helemaal in de kriebel ..grgr
    fijn weekend,
    lieve groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende plaatjes, en niet verwacht dat er nog zoveel kleur zou zijn in de tuin. In de zomer is hij inderdaad ook schitterend maar dit is ook heel mooi. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik had er eigenlijk wel een beetje genoeg van. Maar ik ben weer helemaal om!
    Wat een prachtige plek.
    Zulke mooie kleuren.
    Maar beloof je me dat je het ook in de zomer laat zien ;-)
    (Kan er natuurlijk ook zelf naar toe).
    Fijn weekend.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit genoeg van jouw hoor...maar wel van de sneeuw...mag het voorjaar worden ??......please??...liefs van mij...mooie foto's !!..xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastische foto's. Het geeft goed weer welk gevoel je hebt bij deze mooie tuin.
    Ik vind de sneeuw wel mooi. Maar het glibberen en glijden op de wegen wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Nou, ik krijg er nog geen genoeg van hoor. Van mij mag het nog heel lang van dit weer blijven. Mooi vriezend winterweer en overal nog veel wit van de gevallen sneeuw.
    Alleen gaat het na het weekend dooien en nu ben ik bang dat we dan weer van die grijze saaie natte dagen gaan krijgen. Nee, dan lieve nog een aantal weken zoals het nu is...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend.
    Fijn dat we even mee mochten lopen.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb er geen woorden voor wauw, prachtige foto's.
    Fijn weekeind. gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo met de prachtige plaatjes in het park krijg ik nooit genoeg maar.... hier in de straat wordt niet gestrooid en de sneeuw is platgewalst en bevroren en spiegelglad nee dat is niet mooi dat is gevaarlijk met allerlei glijpartijen...
    fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, ik heb er nog geen genoeg van. Ik blijf het mooie plaatjes vinden. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik heb genoeg van de sneeuw Jolanda maar lekker warm hier binnen achter mijn laptop, liep ik graag met je mee.
    Wat een prachtige tuin, ik begrijp dat je een jaarkaart hebt genomen, in de lente is het vast ook een plaatje.
    Een gezellig weekend en liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja eerlijk gezegd heb ik nu wel een beetje genoeg van de winter, ik verlang heel erg naar het voorjaar, maar dat neemt niet weg dat ik genoten heb van je wandeling en je mooie winterse plaatjes, prachtig!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt. Maar ooooh wat verlang ik toch naar warmte en zon. Ik weet we mogen niet klagen, het is tenslotte erg goed tegen de muggen. Maar oooh ik heb er zo'n genoeg van.


    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd mooi dit soort bezoekjes. Wij zijn in het Arboretum van Amsterdam geweest in de Herst, ook al zo prachtig! Mooi die felle kleuren die afsteken tegen dat wit..

    Ik wens je alvast een heel mooi weekend,
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig ik heb genoten van je foto's!! Kan me voorstellen dat het mooi is daar met alle jaargetijden.
    Fijn weekend.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor mij mag de sneeuw gerust nog een tijd blijven! Al wou ik wel dat ook hier zo'n mooi park was om er te gaan wandelen en foto's te nemen. Echt fantastische foto's heb je gemaakt!
    Lieve groet en fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die mooie ongerepte sneeuw geeft toch prachtige foto's!
    Geweldig, wat een mooie wandeling in dit park!
    Nu je een kaart hebt vermoed ik dat we nog veel mooie foto's hiervandaan zien.
    Een mooi weekend gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja ik heb al schoon genoeg van de (winter)kou, maar niet van jouw foto's Jolanda :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Adembenemend zo mooi! Hoe kan ik ooit genoeg krijgen van jouw mooie posten en die altijd weer fantastische foto's. Nee lieve Jolanda, geen denken aan je blijft me verrassen met al die mooie post.
    Van de winter ja, dat is wel genoeg zo, ondanks dat het idyllische plaatjes oplevert geef ik toch de voorkeur aan wat warmte. Nou goed, heb vernomen dat het volgende week al weer rond de 10 graden wordt,dus hoe veranderlijk kan het hier zijn.
    Ik wens jouw een heerlijk weekend toe,
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wow wat een mooie foto's.. maar ik heb inderdaad genoeg van de sneeuw... met een kind achterop de fiets vind ik t fietsen toch een beetje eng... en naar de zwemles moeten we toch echt.. de gym hebben we overgeslagen.. was blij met de lift naar t zwembad...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit arboretum ken ik heel goed, ik heb er namelijk twee jaar geleden onze trouwfoto's laten maken toen we 12 1/2 jaar getrouwd waren. Dit was in het voorjaar en toen was het er prachtig! Met al die kleuren. Ik zie uit naar de tijd dat je voorjaars foto's ga plaatsen maar deze zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi om te zien, je hebt prachtige foto's gemaakt. Ik ken het niet maar het beloofd veel moois in het voorjaar ;)
    Een fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk om daar rond te wandelen! Ik hou daar ook altijd van paadjes die je van het ene mooie hoekje naar het andere prachtige uitzicht brengen! Mooie foto's bij een mooie wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's hoor. En of we de winter al zat zijn? Ik denk daar eigenlijk nooit zo over na. Het weer is het weer, daar kunnen we toch niets aan veranderen. Dus ik neem het weer zoals het komt. Genieten komt van binnenuit, toch?
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto.s heb je gemaakt, van een heel mooi park...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prachtige magische winter bezoek aan het park, ik hou van de kleur van de toverhazelaar tegen de sneeuw! Ik heb aan je denken en hopen je vader goed te herstellen van de operatie.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...