zondag 13 januari 2013

Nogmaals een tegelwijsheid

Mijn meest bezochte post in de ruim 3 jaar dat ik blog is de post TEGELTJESWIJSHEID.
Ruim een jaar geleden was er een challenge om een tegeltje met een mooie spreuk te maken. 
Wonder boven wonder blijft deze post week na week, maand na maand dus de meest bekeken post die ik heb gemaakt.
Ruim 4250 keer is deze post bekeken...
Dus tijd voor een nieuwe tegel!

Ik vind het een krachtige spreuk.
Het heeft 2 mooie spreuken in zich waar ik me wel in herken:
 leef met de dag, kijk niet te veel terug en vooruit...en ga niet alleen voor het einddoel, maar geniet ook van de weg ernaar toe...

Ik heb de laatste tijd veel prachtige spreuken voorbijzien komen en vind het leuk om ze te verzamelen op mijn Pinterestpagina, dus daar zijn er nog veel meer te vinden.

Een post ruim 4200 x bekeken, bijna 400 volgers (welkom alle nieuwe volgers!), dagelijks heel veel bezoekers, en iedere keer weer lieve reacties. Dat maakt het bloggen de moeite waard!
Fijne week weer allemaal.

Nav een aantal reacties: op je dashboard zie je bij 'statistieken' hoeveel bezoekers je hebt, wat je meest bekeken post is, uit welke landen je bezoekers komen en nog veel meer. Leuk om eens naar te kijken.

13 opmerkingen:

  1. Mooie spreuk, Jolanda. Sta ik helemaal achter, hoewel het zeker niet altijd meevalt om dit uit te voeren. Maar het is goed om hier af en toe aan herinnerd te worden. Super hè, dat je vorige tegel zo vaak bekeken is. Moet je toch blij van worden? Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar spreekt de spreuk veel mensen aan en dat is ook niet verwonderlijk want het zijn mooie woorden. Ik let er eerlijk gezegd helemaal niet op wat de meest favoriete post op mijn blog is, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Eens kijken of ik het ergens vinden kan;)!

    Een fijne week, Jolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog even terug zitten kijken, dat was ook een mooi tekst! En wat leuk dat die zo vaak is bekeken.
    Deze tekst is ook weer heel mooi.
    Waar kun je het vinden wat je meest bekeken post is?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie woorden wéér hoor Jolanda
    Dank je wel voor de TIP ik zal ook eens kijken bij statistieken.
    Hahah houd me daar nl helemaal niet mee bezig.
    Een hele fijne week !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jolanda,
    Soms zijn die tegeltjeswijsheden ook heel humorvol. Wij eten veel in Zierikzee en jaren gelden was daar een bloemenwinkel die heel veel van die tegels in een rek had, de een nog leuker dan de andere. Ons zogenoemde 'uitbuik' rondje door Zierikzee eindigde altijd weer bij die bloemenzaak in de hoop dat iemand aan het rek had gedraaid en er weer wat anders voor stond. Ik kijk eigenlijk altijd wel naar mijn statistieken. Je kunt daar wat je posten betreft ook wel eens conclusies uittrekken, beetje een wetenschap voor jezelf. Ook wel een beetje strelend wannneer er veel mensen een bepaalde post hebben gelezen. Fijne avond nog! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben gek op mooie spreuken, misschien spreken sommige op mijn Pinterest jou ook wel aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het leuke van spreuken is, dat ze lekker kort en krachtig zijn en heeel lang in je hoofd blijven hangen :)
    Ik vind dit ook een pracht spreuk, genieten van de dingen die je op je levensreis tegen komt...anders loop je er veel te hard aan voorbij om je doel te halen..
    Prachtig!
    Fijne koude winterdag,
    ik ga een rondje buiten doen..
    Liefs,
    Hannie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou ook van spreuken en dit is wel een hele mooie. Heb het een keer met mijn mentorklas gedaan. De spreuken die zij vonden op internet zou ik niet allemaal durven te plaatsen maar we hebben wel vreselijk gelachen en mijn klaslokaal is een jaar lang versierd geweest met hun tegeltjeswijsheden. Fijne week, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie spreuk, dit soort blogjes lees ik ook heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,
    Niet zo gek hoor, zoveel bezoekers, jouw blog is zo mooi, echt de moeite waard om keer op keer te bezoeken...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik ben dol op spreuken,spreekwoorden,gezegdes,wijsheden,limericks etc.
    De ene keer zetten die mij aan het denken,de andere keer probeer ik ze na te leven,dan weer frons ik mijn voorhoofd met de gedachten:ja,ja......makkelijk gezegd, ga d'r maar eens aanstaan,probeer het maar eens te verwezenlijken wanneer je in een of andere situatie zit,makkelijker op 'n tegeltje geknald dan ten uitvoer gebracht.

    En dan heb ik altijd begrepen dat het aantal pageviews in alle data die in mijn stats zichtbaar zijn niks zeggen over het aantal bezoekers op mijn blog,maar van mensen over de hele wereld die bepaald zoekwoord invoeren en zoekmachines doen hun werk.Zo komen ze toevallig uit op mijn blogposten of op foto.
    Ik kom bijvoorbeeld in mijn stats in het rijtje heel vaak het zoekwoord nostalgisch tegen en wat blijkt nu, ik naar aanleiding van jou tegeltjespost ook eens ging kijken bij mijn cijfertjes dat mijn blogpost van 3 jaar geleden met collages van nostalgische kerstkaarten inmiddels 6059 bekeken is,per toeval denk ik dan want ik kreeg tot nu toe daar maar 3 reacties.


    Wel mag ik aannemen dat het aantal wat in mijn berichtenlijstje staat van mensen afkomstig is die wel belangstelling voor mijn blog hadden en daar lazen of foto's keken,maar de verhouding kijkers en reacties staan ver uit elkaar.
    Maar daar lig ik gelukkig niet wakker van en voel me vereerd met elke reactie die ik krijg,
    ben normaal niet zo van de cijfertjes of aantallen,het plezier dat ik aan het bloggen beleef is mij veel meer waard.
    Ik ga zelf eigenlijk nooit opzoek om nieuwe volgers bij te krijgen of reclame te maken voor mezelf, en van het aantal volgers wat zich met profielfoto op mijn site gezet heeft daarvan is maar een kwart wat regelmatig reactie achterlaat op mijn blog.

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt zeg! Hoewel ik echt een wintermens ben kan ik wel genieten van het mooie buitentafereel en van de kinderen die door de sneeuw zo enorm blij bezig zijn buiten ;-)
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps, stomme i-pad...deze reactie hoorde natuurlijk bij je post met die mooie buitenfoto's...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...