zaterdag 9 februari 2013

Wat komt er uit?

 Vorige week, toen ik nog niet fit genoeg was om er op uit te gaan, heb ik wat bolletjes uit de tuin geschept en in een oud harspotje gezet. 


Toch wat groens en wel spannend wat eruit zou komen....ik dacht blauwe druifjes....



Samen met de prachtig bewerkte stolp, waaronder een paar hele oude gebedsboekjes van mijn opa en oma, een mooi sfeertje op de schouw....


Surprise....een paar dagen later schiet het eerste mininarcisje uit de knop....


Laat de lente maar komen!









21 opmerkingen:

  1. Gelukkig ben je weer een beetje beter , is een hardnekkige griep hoorde ik al van meer mensen .

    En wat leuk om niet te weten wat er uit de bolletjes komt, dan is de verrassing des te groter .... Enne van mij mag de lente ook komen hoor, vanmiddag lekker gewandeld in het zonnetje en dat smaakte naar meer ....

    Fijn weekend verder ! Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was dus een leuke verrassing! Het voorjaar mag van mij ook komen, maar een paar uurtjes terug werden we wederom getrakteerd op een sneeuwbui. Het kan dus nog wel even duren.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt lente! leuk als je niet weet wat er uit de bolletjes komt en je ziet ineens die vrolijke narcisjes uitkomen!

    Lieve groet en een fijn weekend,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Surprise :-) mini narcisjes: léuk!
    Een gezellig sfeertje daar op je schouw.
    Ik kan ook niet wachten tot het LENTE wordt maar volgens mij moeten we nog even geduld hebben. Het is eerst sneeuw wat de klok slaat.
    Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil ook wel weer de eerste lentezon vangen op het terras bij Titus ;-)

    Maar je narcis is de voorbode dus laat maar komen die lente.

    Fijn dat je weer beter bent, pas goed op jezelf

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja wat schattig !!!...er ligt wel een pak sneeuw hier weer...sjuchttt...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Hoi, ik hoop dat je je weer een beetje beter voelt.
    Wat een gezellig blog heb je, mooie foto's.
    Ik ga je volgen hoor, fijn weekend.
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haal het lente sfeertje maar in huis ja....
    want buiten ziet het nog steeds winters wit uit.

    Jij kwam dus voor 'n verrassing te staan met de bolletjes;-)
    het blad van blauwe druifjes is altijd wat smaller dan van narcisjes.
    Een kennis van mij was jaren geleden in de veronderstelling dat ze buiten van de bieslook knipten voor door de eiersalade,bleek paar weken later dat ze het groen van blauwe druifjes geknipt had,hi,hi.....vergissing!!!

    Mooie foto's weer en staat gezellig op je schouw met de stolpen met oude familie schatten.

    Fijn weekeind en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verrassing! Heerlijk sfeertje weer zo op je schouw en de foto's weer super!
    tot gauw, liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,
    Wat leuk dan he, zo'n verrassing. Ik heb hier twee schalen met bolletjes in huis staan, maar heb echt geen idee wat er uit gaat komen. Bolletjes van mijn vader gekregen en er stond alleen een latijnse naam op het zakje...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihih ja som zie je gewoon het verschil niet en komt er een heerlijke verassing uit de bolletjes en wat vind ik jou stolp prachtig zeg!
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om op die manier snel even de lente in huis te halen, dan voel je je gelijk een stuk beter :)
    Hier werden we vanmorgen weer wakker in een volledig witte wereld.. mooi maar nu is het wel genoeg geweest..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha de natuur heeft je verrast:) heerlijk om de lente alvast in huis te halen.. het kan mij niet snel genoeg gaan!! maar eerst toch maar weer door de sneeuw ploeteren.. er is weer een verse laag gevallen vannacht.

    fijne zondag!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi he die gele kopjes die dan zo boven komen!
    Geniet ervan en nog een fijn weekend gewenst,

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kan je dan opeens behoefte hebben aan iets van voorjaar in je huis hè? Wat een mooie stolpen heb je. Pas geleden waren mijn ouders aan het opruimen en bleek er een hele oude stolp in de kast te staan. Die mag wel weg zei mijn moeder want de schaal is stuk....of wil jij hem soms hebben, vroeg ze..Nou natuurlijk wilde ik dat.

    Geniet van de zonnige zondag!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een beetje lente tussen de sneeuw, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oei,oei, zomaar eventjes wat opdelven uit de tuin is er hier momenteel niet bij, dan wordt je spade zo de grond in geslurpt, en krijg je je laarzen nooit meer los. En dat terwijl deze zomer alles gegarandeerd weer hard als rots zal zijn.
    Wel plezant om zo écht de lente binnen te halen, gewoon vanuit eigen tuin. Verrassend ook om te zien wat er dan tevoorschijn komt.
    Ik hoop dat het intussen beter met je gaat.
    Fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, grappig dat je ze gewoon even uit de tuin haalt hihi..
    En even wat lentegevoel binnen. Buiten niet hoor, ben wezen wandelen, maar het was toch een koude wind.

    Fijne dag
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een verassing dat er dan opeens wat geels uitkomt :) Wat een mooie stolp!

    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    Ik ben blij om te horen dat je al iets bent opgeknapt. Ook bij ons zijn de meiden niet helemaal fit. De stolpen zijn prachtig! Ik heb er onlangs ook een bij Lia gekocht en een stapeltje kopjes in gezet. Het kan ook bijna niet anders! Ik heb je mailtje ook ontvangen. Zal het morgen beantwoorden!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...