zondag 3 januari 2010

Annie MG Schmidt

Morgen begint het werk en schoolleven weer voor iedereen dus ook voor ons.
Vandaag na een bezoekje aan de sportschool dus nog maar een schoonmaakronde door het huis gedaan zodat we weer "schoon" kunnen beginnen.
De wekker gaat weer om 7 uur, hopelijk zijn de fietspaden gestrooid en komen we veilig op ons werk en op school aan.

Vanavond eerst kijken naar de nieuwe tv serie over Annie MG Schmidt. Ooit las ik de biografie van Annejet van der Zijl, een prachtig boek over een veelzijdig mens.
Wie kent niet haar boeken, de verhalen, gedichtjes en liedjes?
Jip en Janneke, Minous, Abeltje. Maar het favoriete voorleesboek was hier toch Pluk van de Petteflet. Wat is jullie favoriet?


Veel plezier vanavond!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda, welkom in blogland. Ik vind het erg leuk om te doen, en ben nu bijna 2 jaar bezig. Ik zie dat je in het westen woont, net als ik. Ik woon in het Westland ( tuin-en kassengebied, maar dat had je misschien al op mijn foto's gezien. Ik vond Jip & Janneke altijd het leukst. Die las ik ook voor aan mijn kinders...
    Vel plezier vanavond met Annie.

    Groeten,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook van mij hartelijke welkom, en veel plezier toegewenst.Het is leuk om te bloggen en steeds weer een onderwerp te hebben en het vol te houden.....
    Ik heb ook zo'n groot dik boek van Jip en Janneke en lees het mijn kleinkinders voor zoals ik het vroeger mijn eigen kinderen voorlas....aan de streken van de kids is nog steeds niets veranderd.....
    Ontvang mijn hartelijke groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...