vrijdag 15 januari 2010

Blue Suede Shoes



Wat hebben we genoten, dochter en ik, gisteravond!
Prachtige dansers, mooie stemmen en een waanzinnige energie.
We gingen zonder veel voorkennis naar de voorstelling toe. Ik wist dat de musical gebaseerd is op de liedjes van Elvis, deze zijn vertaald en bewerkt door Jan Rot.
Maar er is een leuk en heel erg humoristisch verhaal omheen gemaakt dat natuurlijk over de liefde gaat! Iedereen werd "halsoverkop op jou" verliefd op elkaar wat voor hilarische maar ook ontroerende scenes en liedjes zorgde . De Blue Suede Shoes waren een rode draad door het verhaal heen. Hoofdrolspelers Rene van Kooten en Brigitte Heitzer zijn top, maar ook een aantal voor mij onbekende spelers vond ik geweldig. Wat moet het heerlijk zijn om avond aan avond zo te kunnen zingen, dansen en spelen. En een zaal te zien genieten. Aan het eind van de voorstelling zie je dat ook altijd op de gezichten van de cast terug.



Iets dat ik al sinds mijn puberteit doe, is programmaboekjes kopen van de voorstellingen waar ik heen ga. Ik houd erg van theater en probeer ieder jaar een aantal voorstellingen te zien. Dit seizoen was dat Lenette van Dongen waar iim afgelopen september met een vriendin naar toe ben geweest en in maart gaan we naar een andere cabaretier: Alex Klaassen.
Maar ook toneel en vooral musicals staan op mijn lijstje. Het liefst zou ik iedere week gaan maar dat zit er helaas niet in....
Mijn verzameling bestaat uit een hele mand vol programma's van allerlei voorstellingen, erg leuk om af en toe even in te bladeren en de avond terug te halen in je herinnering.

En toen kwam ik vanmiddag thuis uit m'n werk en lag er een envelop voor me bij de post met de bestelling van Jente. Morgen laat ik ze zien maar ze zijn schattig...

Lieve groetjes
Jolanda

1 opmerking:

  1. Hi Yolanda,

    Fijn dat het zo'n leuke voorstelling was en jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Een fijn weekend!

    groetjes Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...