zaterdag 20 februari 2010

Er op uit!


Regelmatig halen we uit de krant (AD) leuke fiets- en wandelroutes die we bewaren tot een dag, dat we wat willen gaan doen.
Vorige week stond er een wandelroute op de Veluwe in, die ik dus ook heb bewaard. Toen ik gisteren eens door m'n foto's bladerde, op zoek naar wat lenteplaatjes, kwam ik deze foto's tegen van een fietstocht die we eind september maakten over de Veluwe.
Deze paarden stonden midden op ons fietspad te genieten van de zon.


Het weer was nog warm, we fietsten in ons T-shirt over de heide, door de bossen, langs de dorpen Otterlo en Hoenderlo. We genoten van koffie en thee op een terrasje (met een lekker stukje appeltaart!).
We reden door het park de Hoge Veluwe, wat is het daar mooi!
Omdat het zo'n heerlijk weer was, zijn we niet naar museum Kroller-Moller gegaan. Dat komt vast nog wel eens. We bezochten het wel het leuke bezoekerscentrum: Museonder. Een aanrader, zeker met kinderen.


Deze paddestoelen stonden zo langs het fietspad, schitterend rood tussen de dorre bladeren.
Nog even en we kunnen er weer op uit, ik kan niet wachten!

Fijn weekend en 'n lieve groet

18 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Een mooie tocht hebben jullie gemaakt in het najaar en je foto's zijn schitterend.
    Er zijn in ons land zoveel mooie gebieden.
    O ja,en die kleuren van de paddestoelen, wat een pracht.
    Wat je ook gaat doen dit weekend, geniet ervan.
    groetjes Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht... was het maar weer zover dat we lekker zonder jas, muts, sjaal en handschoenen op de fiets kunnen! En de veluwe... Daar is het altijd mooi!
    Groetjes Cindy
    www.uttemetut.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan ook niet wachten, maar moet toch.
    Mooi daar op de veluwe, zal dat eens onthouden.

    groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's! Eerst maar eens de lente (herfst mag van mij nog heel lang wachten, hoewel je foto's prachtig zijn...) Wandelroutes zitten er bij ons nog niet zo in, maar fietsen vinden we wel heel leuk om te doen...(vooral dat kleine mannetje voorop en haartjes ruiken..MMM)En wat is het dan in Nederland mooi, he?
    Fijn weekend! Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik woon er niet eens zo ver vandaan en toch kom ik er zelden! Als ik naar jouw foto's kijk, denk ik dat daar maar eens snel verandering in moet komen! Krijg helemaal zin in de lente met deze foto's!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jolanda, het was net of we even met je mee mochten fietsen! Heerlijk. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda, wat een prachtige foto's. Wij hebben ook heel wat fietstochtjes gemaakt over de Veluwe, wat is het daar prachtig hè. Ik kom al helemaal in de stemming. Ben ook dit jaar weer van plan om veel te gaan fietsen, dus als je mooie routes heb, kom maar op.
    Deze zal ik onthouden.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda

    Wat een mooie foto's..laat maar komen de lente ,lekker genieten,,,heerlijk!

    Groetjes fijn weekend van mij.........

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's Jolanda. vandaag was het een heerlijke dag, althans bij ons in de Hoeksche Waard. In de zon voelde je gewoon dat de lente er aan zit te komen. Daarnet even het journaal gekeken en inderdaad volgende week geen vorst meer en lekker zo'n acht graden, maar helaas dan ook weer regen. Maar, gelukkig zijn we van de sneeuw af. Ik ben vandaag heerlijk aan het snoeien geweest. Zit nu met trillende handen dit stukje te tikken, want het was een waanzinnige inspanning. Super dikke takken waar ik doorheen moest. Maar goed eenderde van de tuin is af. We hebben 1500 vierkante meter, dus ik kan er nog wel even tegenaan. Maar één deel ziet er in ieder geval lekker kort en fris uit. Als ik morgen niet te veel spierpijn heb, ga ik morgen voor nog een deel van de tuin.
    Wens je een fijn weekend!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Jolanda, ik meende het park De Hoge Veluwe al te herkennen van je eerste mooie foto's. Wat is het daar prachtig he! Als ik het me goed herinner, zijn de fietsen die je daar kan huren allemaal wit. Zo leuk om die dan hier en daar tegen te komen. Zo te zien hebben jullie een heerlijke dag gehad. Een leuke (Sven)avond! Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtige toch moet dat zijn geweest. Wij komen er ook regelmatig. Het is altijd genieten! Het is museum en de beeldentuin zijn ook echt de moeite waard!

    Fijn weekend!

    lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heej Jolanda,

    Wat een goed idee om fietstochten te bewaren en dan als het mooin weer is kun je er zo op uit, je foto's zijn heerlijke lente plaatjes.
    was het maar vast zo ver.
    Vandaag was het hier best mooi weer dan krijg je al weer helemaal lente kriebels.

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, Jolanda wat is de natuur prachtig in ons lage landje aan de zee,van noord naar zuid van oost naar west.......en om in jou woorden te blijven; hoop dat als onze nazaten over 80 jaar deze blogs lezen dat die mooie natuur er ook nog is....... om er met volle teugen van te genieten in alle seizoenen.
    Ik geniet ook nu weer van jou leuke post met prachtige foto's uit de natuur!

    Fijne zondag en lieve groet!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Jolanda,

    Leuk dat je mijn blog hebt bezocht.

    Ook jou blog is echt de moeite waard. Leuke verhalen en foto's.

    Wie weet spreken we elkaar nog eens via onze blogs.

    groetjes,

    Haikeyy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk is dat,fietsen en van de natuur genieten,dan zie je veel meer,even uitrusten en genieten van lekkers,super is dat,fijne avond,lieve groet Joke,de foto`s zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda,

    Ik ben nieuw op je blog.
    Ik ga je daarom ook vanaf nu volgen bij al je blogposts, wat een gezellig huis heb je zeg!!

    Ik zucht een keer heel diep, ik wil ook weer dat het wat mooier weer werd zodat ook ik weer lekker kan genieten van de frisse lucht, de natuur en de rust!!

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat lijkt mij ook erg leuk, fietsen met de kinderen. Maar hoe doen jullie dat met de fietsen? Hebben jullie een fietsenrek?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zo'n tochtje. Ik wil ook nog eens over de veluwe fietsen. Maar het is voor ons nog een heel eind om er naar toe te rijden.
    Nog even en we kunnen er idd. weer op uit. Heerlijk, je kunt het je haast niet voorstellen.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...