zaterdag 13 februari 2010

Valentijnsgroet


Een kleine Valentijnsgroet voor iedereen.
Wij doen normaal gesproken niet aan deze vaak commerciele dag.
Maar op deze manier vind ik het wel leuk om er aandacht aan te besteden.
Dit jaar vieren we het een beetje want morgen gaan we Carnaval vieren.
En wat heeft carnaval en Valentijnsdag met elkaar te maken zou je zeggen?
De liefde!
F en ik hebben elkaar 23 jaar geleden met Carnaval ontmoet. We zijn elkaar tegen het lijf gelopen in een cafeetje en na 23 jaar nog steeds samen. Voor ons is Carnaval een bijzonder feest dat we jaren lang hebben gevierd maar waar de afgelopen jaren de klad een beetje in is gekomen. Ik ben opgegroeid in Den Bosch en F's familie komt uit Brabant dus het is ons wel met de paplepel ingegoten.
Maar om dan in carnavalstijd van boven de rivieren naar het feestende zuiden af te zakken vraagt wel wat organisatie.
Het is zelfs al zo lang geleden dat ik er geen digitale foto's van heb....


Morgen trekken we dus ons kieltje weer aan (die heb ik ooit jaaaaren geleden al eens met HARTEN versierd!)en gaan we een dag met familie op stap in OETELDONK!
Eens kijken of we het nog kunnen:)

Ik wens jullie allemaal een liefdevol en gezellig weekend!

Lieve groetjes

18 opmerkingen:

  1. Ha ha, nou dat zal wel lukken! Ik heb er verder niets mee en ben er ook niet mee opgegroeid, maar ik wens je een heel fijn Valentijns- én carnavalsweekend toe!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou volgens mij verleer je dat nooit hoor.
    Heel veel plezier toegewenst.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn love is een Brabander en hij heeft mij één keer het carnavalgevoel proberen bij te brengen, het is hem niet gelukt. Het is mij wel gelukt om hem van het carnaval af te brengen hi hi.
    Tegen jullie wil ik zeggen; geniet er van en neem een warme sjaal mee.
    Alaaf
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Jolanda, wat een ontzettend vrolijke hartjes mozaik heb je gemaakt! Wens jou ook een heel gezellig weekend!
    groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hartjes collage enne veel plezier met carnavallen,AALLAAAFFFF,fijn weekend,lieve groer Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jolanda, iemand zei me: Carnaval vieren is net als fietsen. Je verleert het nooit! Veel plezier morgen en van harte gefeliciteerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi

    Nou meid genieten zou ik zeggen!!

    Ga ik ook doen tis weekend............maarre wij gaan lekker luieren ook lekker toch?

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jolanda, dan ben je nu wel heel dicht bij het Kielegat !! Heel veel plezier en dank voor je lieve reactie vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,

    Geniet morgen van jullie valentijns/carnevalsdag!! Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je lieve Valentijnsgroet, en voor jullie dus wel een heel speciaal carnevalsweekend, geniet er van met volle teugen.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens jullie een heel plezierig carnavalsweekend toe, en een fijne Valentijnsdag.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met de carnaval en op valentijnsdag.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke hartjes collage heb je gemaakt!
    Dat gaat een leuke speciale zondag worden!
    Ik heb persoonlijk niets met Valentijnsdag en als echte Brabantse ook niet meer met carnaval....
    Maar jullie gaan als boer en durske naar Oeteldonk......ken je het volslied nog?

    1e couplet
    O pronkjuweel van heel deez aard
    Ons dierbaar Oeteldonk
    Door niets en nimmer evenaard
    Geen naam die schooner klonk (bis)
    Waar is op gansch het wereldrond
    Een watervrij moeras
    Zoo schoon als waar ons wieg een stond
    De Oeteldonkse plas?

    2e couplet
    Wat vruchtb're akkers, rijk beplant
    Met knollen en radijs,
    En bergen van het schoonste zand
    In 't Noordbrabantse Paradijs ! (bis)
    Een wijs bestuur, dat spreekt vanzelf,
    Voegt aan zo'n lustwarand
    De Oeteldonkse Raad van Elf
    Wordt gek haast van verstand. (bis)

    Solo
    Prins Carnaval, ons aller Vorst
    Voor U zij onze zang!
    O, blijv' voor Oeteldonk gespaard! (3x)
    Nog vele jaren lang.
    Als gij U aan uw volk vertoont,
    Gaat er een juichkreet op. (bis)
    Dan is er feest in Oeteldonk,
    't is feest (bis)
    De vreugde stijgt ten top.

    3e couplet
    En eens in 't jaar met Carnaval
    Viert men met zang en glas,
    Een jolig, prettig narrenfeest
    In 't watervrij moeras. (bis)
    Bescherm, O Prins, de Carnaval,
    Dit Oeteldonkse feest,
    Dan heerst er vreugde overal
    Naar lichaam en naar geest. (bis)

    Alaaf!! en veul leut!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne carnavalsdagen gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel plezier. Ik hoop dat jullie een hele fijne Carnaval hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda, ik heb ook niets met carnaval, ben dan ook een tè nuchtere Westfries denk ik hihi. Wat een leuk verhaal, voor jullie is blijft dit natuurlijk altijd een speciale tijd. Veel plezier met de carnaval en Alaaf.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...