zondag 7 februari 2010

Weekendje Den Haag

Wat is er weer veel geschreven de laatste dagen, ik heb hier en daar al snel bijgelezen maar ga er vanavond (hoop ik) nog even echt voor zitten. Eerst na het eten nog een grote stapel was en strijk wegwerken. Ik ben dit weekend erg uithuizig geweest, erop uit en leuke dingen gedaan.
Gisteren ben ik op de trein gestapt richting Den Haag.
Het weer was niet super, dus besloot ik het
Mauritshuis in te duiken.



Ik vind het altijd heerlijk om daar rond te lopen en de schilderijen uit de 17e eeuw te bewonderen, Rembrandt is mijn favoriet. Nu is er een tentoonstelling: "Te paard!" van de schilder Philips Wouwerman, die zeker de moeite waard is.



Na een paar uurtje met koptelefoon op, waarop wordt uitgelegd wat je ziet, door het Mauritshuis te zijn gewandeld ben ik de stad in gegaan.



Via het Binnehof naar Dudok waar ik van een heerlijke verse muntthee met chocoladetruffeltaartje heb genoten, echt heel erg lekker...
Natuurlijk nog wat geshopt en na in de uitverkoop nog een leuke colbertje en bloesje te hebben gevonden, was mijn dag compleet en kon ik aan het begin van de avond met de trein huiswaarts keren.


Zondagochtend zijn we met de hond naar Kijkduin gegaan. Het was fris, grijs en miezerig maar toch hebben we heerlijk gelopen langs het strand en zijn we lekker uitgewaaid. Om op te warmen een kopje thee en cappucino gedronken met een lekker appeltaartje (ja weer...)en een bakje water met brokjes voor Mickey. We hebben er alledrie van genoten!


Mijn weekend was geslaagd en ik kan er weer een weekje tegen.

Fijne avond en een goed begin van de nieuwe week allemaal!

Lieve groetjes

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk die strandwandeling met Mickey. Mooie foto's maak je altijd op het strand.

    fijne avond, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's . Had ik dat geweten echt Kijkduin is hier twee min vandaan. Altijd leuk he Den Haag?
    Wij zeggen ook altijd we gaan naar de stad. Raar he we wonen er, en dan nog. Vond het leuk deze foto'dank je wel. ijne avnd nog. Zit je lekker uit e buiken van al die taartjes?????/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Dus lekker even er op uit geweest dit weekend! Cultuur, winkelen en strand, leuke combinatie..
    Wel jammer dat er geen kaboutertjes waren voor de was en de strijk. Nou ja in ieder geval een fijne avond!

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lekker dat je dicht bij het strand woont...je hebt je weekend heel erg leuk ingevuld! Vorig jaar ben ik met mijn dochter een weekendje naar Den Haag geweest, het was erg mooi weer dus we hebben ook het trammetje naar Scheveningen nog genomen! Was een super weekendje weg!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jolanda,
    Wat een mooi weekend heb je jezelf gegeven, an kun je er weer even tegenaan.
    Het lijkt me heerlijk om dicht bij zee te wonen
    en dan samen en de hond mee te dwalen over het strand.
    vind je mooie schelpen in deze tijd?
    Groetjes

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,

    Mooie foto's van Den Haag en Kijkduin! De tentoonstelling in het Mauritshuis lijkt mij ook wel wat. Wanneer wij naar het strand gaan kiezen wij ook altijd voor Kijkduin (bij beach club friends). Misschien komen wij elkaar wel een keer tegen ;-)!

    Gezellige avond!

    lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Jolanda,

    Heerlijk zeg een weekend Den Haag, een Prachtige stad, monumentale panden, musea en er heerst een prettige sfeer. En dan lekker uitwaaien aan het strand, Mickey zal vast genoten hebben, die van ons vindt dat ook altijd heerlijk. Na zo'n heerlijk weekend kan je er weer even tegen.

    Een fijne week gewenst,
    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij ook een goede week! Ik heb in Den haag gestudeerd trouwens, heerlijk zo bij het strand! Groetjes Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n weekendje onthaasten. Wij hebben dit weekend de Vlaamse Ardennen ontdekt. Ook mijn batterijtjes zijn weer heerlijk opgeladen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo even uitwaaien op het strand, je foto's zijn prachtig! En wat zal je hondje ook genoten hebben, het spat bijna van de foto af!
    Fijne week, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello,
    what a nice blogg you have.
    I also like Rembrand, he was very skilful.
    You seem´s to have had a nice weekend.
    //Camilla in sweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk weekend heb je gehad. Ik heb genoten van jouw foto's en reisverslag, net of ben ik zelf in Den Haag geweest.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...