zaterdag 27 maart 2010

Emaille op maandag

Een uurtje te vroeg maar omdat Irma haar prachtige kan met boeket al heeft geplaatst mag ik wel (denk ik...)

Ik doe eenmalig mee aan emaille op maandag. En waarom maar 1 keer?
Omdat ik maar 1 emaille voorwerp heb....ja het is niet anders. Ik vind emaille wel erg leuk maar het is er (nog) niet van gekomen om het in ruime mate aan te schaffen. Het past ook niet zo in mijn huis denk ik.
Daarom staat mijn voorwerp buiten.

Het is een teil die ooit van mijn schoonmoeder is geweest. Mijn man heeft er als kind mee gespeeld en volgens zijn zeggen ook in gebadderd maar dat lijkt me sterk....
Toen ze zo'n 17 jaar geleden van een dijkhuis naar een sercviceflat ging was er geen plaats voor een aantal dingen waaronder deze emaille teil.
Ik vond 'm zo leuk dat ik 'm heb meegnomen. Toen de kinderen klein waren gebruikten ze 'm in de zomer om met water te spelen, maar ook mijn voeten konden er lekker in afkoelen als ik met een boekje in de tuin zat...


Nu staan er altijd plantjes in, in het voorjaar de viooltjes en straks lobelias en andere eenjarigen.

13 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig hoor, Jolanda. Het frisse wit steekt mooi af! Een fijne week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Emaille op Maandag bijdrage Jolanda, en vooral omdat het al zo'n oudje is waar je man in zijn jeugd mee gespeeld heeft. Geloof best dat ze daar vroeger, [de hele kleintjes dan] in gebadderd hebben. Bij ons thuis hadden we een grote zinken tobbe en daar werden we ook in gewassen inclusief mijn vader die dan voor de gietijzeren potkachel [lekker warm] zat te baddderen. Gek idee eigenlijk als je daar nu weer aan terug denkt. Dat kan je je nu niet meer voorstellen.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej Jolanda,

    Leuk die teil en het verhaal erachter, ik vind de teil met plantjes buiten heeeeel erg leuk.
    En het wit met blauwe randje I LOVE IT, nou het zou zomaar best eens kunnen dat jouw man met zijn billetjes in die teil heeft gepoedeld.

    Een hele gezellige nieuwe blogweek en ik vind de foto met al zijn kleur en de witte teil het einde, lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al heb je maar een voorwerp van emaille, het is wel een hele leuke bijdrage. Prachtig een gevulde emaille bak met nu de blauwe viooltjes. Een emaillebak met verhaal, en nog wel een familie verhaal. Dat is altijd bijzonder, familieverhalen zijn vaak warme herinneringen waar je graag aan terug denkt. En voor je het weet ben je zelf ook alweer een onderdeel van de familiegeschiedenis en de verhalen. Wie weet waar de emaillebak nog meer voor wordt gebruikt met kinderen, kleinkinderen enzovoort.

    fijne dag, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Jolanda, vanochtend per fiets naar school, zie ik 2 blauwe voordeuren.... zal geen nummers noemen.... aan de school kant of juist helemaal aan de andere kant? Een leuke maandag! Veel groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is dan wel gelijk een hele leuke. Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal van het teiltje. Staat leuk met de bloemen. Het lijkt idd niet erg groot om in te badderen, misschien alleen met de billen er in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een peutertje kan er nog wel in badderen, maar een stuk groter lijkt het mij niet echt lekker zitten hi hi!

    Het teiltje staat erg leuk zo met plantjes en vrolijke bloemetjes!

    Nog een fijne dag! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ja jaaa, dat dacht ik al wel, de mooiste kleur blauw!! Jeetje, ja dan loop ik toch al 1,5 jaar dagelijks aan je deur voorbij..... grappig zeg!
    Woensdag rond 12:15 uur zwaai ik naar je. Leuk! Een hele fijne namiddag en avond. Veel groeten van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een teil met een verhaal! mijn oma had vroeger ook zo'n teil, in de zomer speelden we er ook altijd mee, gevuld met water. en nu zo leuk gevuld met violen, mooi!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie alleen maar kruisjes,op alle blogs eigenlijk,soms opent er 1 foto,dus kom vandeweek nog even terug bij je,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hè, al die herinneringen die één bepaald item kunnen oproepen. En die blauwe viooltjes staan er supermooi in...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, alleen die kopfoto maakt het de moeite waard om je blog te bezoeken!!!

    Wat een mooie collage. Echt lenteachtig!!

    Mag ik nog een keertje terug komen om te genieten?Ik vind hem zooooooo mooi!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...