dinsdag 2 maart 2010

Helaas...

...geen zonnige voorjaarspost of paasknutsel van mij.

2 Weken geleden heb ik 2 moedervlekken weg laten halen. Zoals ik jullie had verteld heb ik vorige week maandag telefonisch de voorlopige uitslag gekregen. Deze was goed, maar er zou nog een extra onderzoekje voor de zekerheid worden gedaan, dit vanwege mijn voorgeschiedenis. Er zijn al vaker plekjes weg gehaald die kwaadaardig bleken.
Afgelopen maandag kreeg ik de definitieve uitslag en nu blijkt 1 plekje toch weer een melanoom te zijn. Vreselijk balen dus en eigenlijk niet meer verwacht. Welliswaar klein maar toch groot genoeg om op de 22e opnieuw weefsel rondom het huidige litteken weg te halen. Gelukkig hoeft er geen lymfklieronderzoek te worden gedaan. Een domper omdat er toch weer een aantal weken van herstel aan vast zit. En natuurlijk gaan de controles weer geintensiveerd worden. In de beginperiode om de 3 maanden en later eens per half jaar.


Toen ik 's middags thuis kwam uit de kliniek vond ik een envelop van Jeanette op de mat waaruit een lief pakketje kaarten kwam, bijeengehouden door een touwtje met een takje. Ik had deze via haar blog besteld, op de foto zagen ze er al prachtig uit maar de kaarten in het echt zijn werkelijk schitterend. Ik ga ze een mooi plekje geven, dank je wel Jeanette!



En als afsluiting toch nog een positief bericht.
Vandaag waren we 20 jaar getrouwd en zijn we 23 jaar samen! Een rare dag maar we zijn toch lekker gaan eten vanavond. En wel bij Bazar, een aanrader als je in de buurt bent. Blogsters die in Rotterdam wonen kennen het vast.
Ze omschrijven zichzelf zo:
Bazar doet haar naam eer aan; met de kleurige tafeltjes, opvallende lampen en vrolijke muziek doet het restaurant denken aan een markt op een verre vakantiebestemming. De gerechten op de kaart zijn voornamelijk afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten.


Wij hebben er weer genoten van de sfeer, de mensen en het lekkere eten. Ondanks of misschien wel juist omdat...

Morgen een vrije dag; lekker rommelen, sporten, naar het tuincentrum en hopelijk werken in de tuin.

Ik wens jullie een goede nacht,
Lieve groetjes

30 opmerkingen:

  1. Jolanda.............wat een naar nieuws!!

    Ik weet niet zo goed wat ik nu zal schrijven...ik was zo blij dat alles goed was een week geleden......dit lijkt zo op het verhaal wat mijn beste vriendin die dit al een paar keer is overkomen en daarvoor voel ik zo met je mee..de spanning de uitslag...tjeeeeeeeeee nou meis ik ga slapen nu jij ligt al denk ik.

    Maak er morgen een gezellige dag van !! en nog gefeliciteerd met je trouwdag !

    Als we in de buurt van bazar zijn nemen we een kijkje hoor !

    Pluk de dag ! en geniet met volle teugen van alles...........dan kom je hier vast en zeker doorheen ! je bent een kanjer !! je kan het !!

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jolanda,
    Wat een verschrikkelijke domper zeg, zeker omdat je ervan uit ging na dat telefoontje dat alles goed was.
    Sterkte meid!!!
    Fijn dat jullie toch een gezellige avond hebben gehad.
    20 jaar samen dat is een hele lange tijd, nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Het leven gaat niet over rozen, helaas moeten we allemaal ook de dorens kennen in ons leven.
    Wens je alle kracht en steun toe de komende periode.
    Liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jolanda,
    O nee, wat erg!! Ik wens je heel veel sterkte meid!! Gewoon positief blijven en in geloven dat alles goed komt en dat je volledig en snel weer helemaal `clean´ en genezen bent!! Gewoon visualiseren :)!!

    Nog gefeliditeerd met jullie trouwdag :)!

    Lieve groet van Nona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jolanda,
    Dat zal zeker weer schrikken zijn als je zo'n uitslag te horen krijgt.
    Toen ik bovenaan je post helaas zag staan sloeg mijn hart 'n keer over......
    .....toen wist ik eigenlijk al genoeg.
    Ik hoop uit de grond van m'n hart dat de chirurg voldoende weefsel kan verwijderen.
    Weet van dichtbij wat het betekent om een melanoom te hebben, 'n goede vriend heeft er veel,héél veel ellende mee gehad.

    Wat dapper van je/jullie dat je toch de draad weer snel op pakt en niet bij de pakken gaat neerzitten.
    Toch even samen uit eten om jullie huwelijksdag te vieren, proficiat!!
    Ik wil jou symbolisch een hart onder de riem steken met een heerlijk geurend voorjaarsboeket in je handen te drukken......met de woorden: sterkte meisje!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Wat een ontzettend rot gevoel moet het je gegeven hebben toen je de uitslag van het onderzoek kreeg. Ook ik ga voor je duimen...
    Sterkte meis!

    Toch wil ik je desondanks het vervelende nieuws wel feliciteren met jullie trouwdag en hoop dat jullie er samen een mooie dag van maken...

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tegenslag zeg. En net nu je het eigenlijk niet meer verwacht. Ik hoop dat je er een positieve draai aan kunt geven, hoe moeilijk dat ook is. Dapper dat jullie er toch een fijne avond van hebben gemaakt. Proficiat met jullie trouwdag.
    Sterkte met alles!
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Jolanda wat naar.......hoop dat alles toch snel voor je achter de rug is en dat je weer vooruit kunt. Je bent erg dapper, ik denk aan je.
    En zo fijn toch een mooie dag je trouwdag, geniet maar fijn van dit bijzonders en ik wens je veel kracht toe.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een naar bericht zeg. Sterkte ermee , denk aan je .
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag !
    kan je me je adres mailen aub op tuttemerull@me.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda, helaas ken ik uit eigen ervaring het gevoel wat je nu meemaakt. Probeer niet terug of niet vooruit te kijken maar te genieten van elke dag, van elk moment. Dat is mijn beste advies dat ik jouw kan geven, en als je even de moed verliest, denk er dan aan dat ook dat erbij hoort om te kunnen verwerken én genezen. Ik denk aan je,
    lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh, wat naar. En net nu je dacht dat het goed was. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
    Gelukkig viel er ook iets te vieren: Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Uit de positieve dingen haalt een mens weer moed, he!
    Een lieve groet van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een tegenvaller nadat je vorige week te horen had gekregen dat het allemaal goed leek. Je gaat er dan toch wat meer van uit dat ook het verdere onderzoek in orde is. Ik wens je veel sterkte toe, dat heb je wel nodig nu je het medische circuit weer van voor af aan in moet.

    Maar gelukkig...er is ook goed nieuws! Gefeliciteerd met je trouwdag en fijn dat je heerlijk gegeten hebt. Na het lezen van je post blijkt wel weer dat we moeten genieten van elke dag! Ik ben blij dat je van jezelf zo'n positieve inslag hebt en dat ook probeert te zijn, al zal het de ene dag beter gaan dan de andere!

    Ik leef met je mee! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heej Jolanda,

    Ohhhh meis wat een terleurstelling, het is niet eerlijk maar daar word niet naar gevraagt:-(
    Twintig jaar getrouwd, van harte gefeliciteerd ik vind het super dapper van je dat je het etentje buiten de deur door hebt laten gaan, zegt wel wat over jouw.
    Al voelt het nu soms niet zo maar je bent een sterke vrouw.
    Veel liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi lieve Jolanda, ik schrok ook even toen ik de berichttekst las. Wat een vervelend bericht, net toen je toch even dacht dat alles mee zou vallen. Weer een tijd van onzekerheid, operatie en de controles die daar aan vastzitten.
    Ik weet helaas ook uit eigen ervaring wat dit allemaal met je doet.
    Ik wens je heel veel sterkte met alles.
    Gelukkig dat er ook een leuk berichtje was, gefeliciteerd met jullie 20jarig huwelijk en wat heerlijk dan samen een etentje, lijkt me echt een heel aparte eetgelegenheid, ik zal het onthouden voor als ik eens in de buurt ben.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jolanda, wat ben je een bijzonder en sterk mens. Dat je zo'n naar bericht, toch zo positief kan benaderen. Het zal zeker een rare dag geweest zijn. Dit bericht, en dan ook je trouwdag. Van harte gefeliciteerd allebei (!)Het restaurant ken ik niet. Met mijn Midden-oosten avontuur nog niet zo heel lang achter me zullen veel gerechten me bekend voorkomen denk ik. Dank voor de tip en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Wat een zorgen zo toch opeens weer. Ik wens je heel veel sterkte toe!
    En ik vind het zo dapper en goed van je dat je toch de draad op kan pakken om jullie trouwdag te vieren!Ik denk aan je.
    Liefs Ester.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och Jolanda, wat een nare uitslag heb je gekregen. je wereld stort dan even in. Gelukkig zijn ze tegenwoordig erg knap en als je zeer intensieve controle's hebt en zelf heel ktitisch kijkt naar ieder nieuw plekje dan kan je het steeds voor zijn. Ook ik weet helaas uit ervaring van een goede vriend wat dit allemaal met je doet.

    Gefeliciteerd met jullie 20 jarig huwelijk, en heel goed dat jullie heerlijk uit eten zijn geweest om deze mijlpaal te vieren.

    Veel sterkte gewenst,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Jolanda wat een naar bericht zeg,sterkte met wat moet gebeuren en dat je herstel voorspoedig verloopt.

    Gefeliciteerd met het zo lang getrouwd zijn en het samenzijn,ik vind dat zo geweldig,je hoort het nog zo weinig en heerlijk dat jullie hebben genoten van het eten,ik woon niet ver van Rotterdam,maar ken het niet,maar ik ga meestal naar het zelde restaurant aan de Reeuwijkse plassen.

    Ik hoop dat je morge toch kan genieten van je vrije dag en je gedachte kunt verzetten in het tuincentrum en met het rommelen in huis of tuin,ik denk ook dat je een sterke vrouw bent,lieve groet Joke.

    Vergeet ik bijna te tikken dat je kaarten prachtig zijn,je weet er vast wat gaafs mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,
    Ondanks dat ik je eigenlijk helemaal niet ken, wil ik je toch sterkte wensen. Ik blog nog niet zo lang, maar wel lang genoeg om te zien dat hier en daar veel narigheid en verdriet is.(Net mensen, die bloggers ;-) Dan is het soms ook fijn om het even van je af te schrijven. Dus ook hiervandaan: een digitale sterktewens!
    En natuurlijk gefeliciteerd met je trouwdag, wij zitten ook bijna aan de twintig!!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jolanda, Wat liggen verdriet en een lach soms dicht bijelkaar; een ongelofelijke nare uitslag én je trouwdag. Je gevoelens zullen flink doorelkaar geschud zijn. Heel veel sterkte de komende tijd. En ook ik spreek uit ervaring.Weliswaar in andere vorm. Daarom nijn vraag krijg je bij deze vorm eigenlijk nooit chemo? En bestraling? Als je er geen antwoord op wilt geven is het ook prima hoor, ik leef met je mee en stuur wat positieve energie digitaal naar je toe!

    Groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda, he dat is geen leuk bericht meid. Wat naar voor je, maar positief blijven hoor. En geniet van je trouwdag en het lekkere etentje.
    En weet wel dat wij makkelijk praten hebben, maar je zult het maat hebben.

    Hele dikke knuffel
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda, daar ben ik nog even. Las net je berichtje op mijn blog en je vraag over de collage van Ans markus, natuurlijk mag je die op je blog zetten, toevallig dat deze, jou sterrenbeeld erbij zat en voel me vereerd dat je de collage mooi vindt. Dus zet hem maar mooi op je blog.

    Fijne avond verder,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een vervelend nieuws Jolanda! Dacht je dat hetgoed was blijkt er eentje toch niet goed te zijn. Heel vervelend.
    Gelukkig hebben jullie er toch nog een gezellige dag van gemaakt en zijn jullie lekker uit eten geweest om die mooie datum te vieren. Sterkte meid de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Jolanda, wat schrik ik hiervan zeg, wat vreselijk voor je om dit nu te moeten horen, net nu je dacht dat alles in orde was. Heel veel sterkte toegewenst, ik denk aan je!
    Gelukkig ook iets leuks, dus nog gefeliciteerd met je trouwdag en wat fijn dat jullie toch konden genieten van een avondje uit.
    Meid, nogmaals: hou je taai en houdt ons op de hoogte, zodat wij je (al is het dan alleen maar via deze weg) kunnen steunen.
    Dikke knuffel, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hello Jolanda!

    It is nice to make the matches look good. It is a perfect gift as well.

    So many nice pictures you show us, they are lovely! Thank you for all inspiration and your kind comment in my blog!

    Have a good and creative week!

    Regards Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He,wat een naar bericht nu toch weer. Een flinke domper dus. Veel sterkte ermee.
    E natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Fijn dat je dat toch gewoon lekker gevierd hebt en daar de zin nog voor kon maken.

    Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je vandaag van je vrije dag genoten hebt.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. joh...(heb effe geen woorden)... heelheelheelheelheel veel sterkte gewenst! en goedzooooo! blijf je bewust van de positieve dingen in het leven, daar wordt je nog sterker van dan je al bent.
    heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje meid, ik heb ook even geen woorden. Ik reageer ook nog laat, las nu pas je blog. Ik wilde je in ieder geval héél véél sterkte toewensen.
    lieve groeten,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Jolanda,

    na een paar dagen zonder pc zit ik even snel wat bij te lezen. Wat een schrik om ineens zo'n bericht te krijgen. Hopelijk is alles snel weer onder controle, al zal het behoorlijk spannend en intensief zijn allemaal. Heel veel sterkte met alles wat er op jou, op jullie afkomt.

    En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. 20 jaar, al een hele tijd! Groeten Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog van harte gefeliciteerd met jullie 20- jarig huwelijk. Wat een leuk restaurant! Wel schrikken zeg dat de uitslag toch niet goed is. Heel veel sterkte gewenst, lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ontzettend vervelend voor je. Ik hoop dat het snel allemaal weer goed komt, want gezondheid is heel erg belangrijk !!
    Ook nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag !!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...