woensdag 10 maart 2010

Hollands glorie


Is die niet schattig....
In Haarlem zagen we in een leuk kralenwinkeltje deze Hollandse kralen, we konden ze niet laten liggen....een molentje op de grote kralen en het klompje....daarbij hebben we kleine kraaltjes in wit en blauw gezocht.
Aan een vriendin die gek is op sieraden maken, heb ik gevraagd of ze er een armband van wilde maken, naar eigen inzicht.
En daar heeft ze dit kunstwerkje van gemaakt.
Ze maakt trouwens sieraden op bestelling...


E en ik zijn er erg blij mee en iedere morgen is de vraag wie 'm aan mag.
Ik ga meestal eerder weg dus....

19 opmerkingen:

  1. Ha dan weet ik wie hem gaat dragen.....
    Hij is prachtig geniet er maar fijn van.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op en top Hollands, een prachtig sieraad!

    Vroeg op blijven staan hi hi en veel plezier ermee!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda, wat ontzettend mooi is je armband. Ik hou wel van die Hollandse items.
    Veel plezier ermee.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke Hollandse armband, kan me voorstellen dat j er blij mee bent. Ik had vroeger een Delfts Blauw ringetje. Althans het steentje met daaromheen heel fijn zilver, dat als een kunstwerkje er omheen gevlochten zat. Het was het eerste ringetje dat ik van mijn echtgenoot, toen nog mijn vriendje (hij 18 ik 13 jaar)kreeg. Later kreeg ik er nog een armbandje bij dat uit allemaal van die losse steentjes bestond en bijelkaar werd gehouden met zilveren tussen stukjes. Oefff, alweer zo'n 45 jaar geleden dus! Voel me ineens super oud met mijn 58 jaar.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor. die hollandse armband. weer eens wat anders.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hhahahahah...............Wat grappig delfsblauw !!

    Erg leuk hoor!

    Geniet er maar heerlijk van...........fijne avond lieve groetjes Ria

    In holland staat een huis.............hihihih!!

    ik word hier echt vrolijk van hoor ! kan er niks aan doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kralen. Daar heeft je vriendin een mooie armband van gemaakt. Dat klompje is ook schattig!
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. .....Oh...wat schattige armband!
    Dat moet ik eens onthouden, en opzoek gaan naar 'n kralenwinkel bij mij in de buurt of ze daar ook van die typisch Hollandse kraaltjes verkopen.
    Als ik naar een ver land met vakantie ga stop ik altijd van alles in mijn koffer om onderweg tijdens bezoekjes aan schooltjes en de locals die altijd zo aardig en gastvrij zijn cadeau te geven.
    Denk dat men zo'n ''Delfsblauw'' armbandje of kettinkje wel leuk zal vinden.

    Je bracht me op 'n idee.......bedankt!!
    Lieve groet,en fijne avond!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke armband Jolanda en ja, dat wordt vroeg opstaan vrees ik.....
    Fijne avond, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het blijft prachtig, dat blauw!! Leuke avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je vriendin heeft er een erg mooie armband van gemaakt Jolanda, heerlijk zo'n typisch nederlands exemplaar. Zet de wekker maar extra vroeg, hihi

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a lovely bracelet Jolanda! I like the charms!
    A nice evening to you!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda, je hebt helemaal gelijk.. ik ben hier nog niet eerder geweest volgens mij.
    Ik geef eerlijk toe dat ik niet meer al mijn bezoekers ook terugbezoek, dat is niet meer te doen! Maar op zo'n vriendelijk verzoek ga ik natuurlijk wel in :) En ik ben gelijk maar volger geworden, dus vanaf nu zul je me regelmatig zien op je gezellige blog! Sterkte trouwens de 22e!!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een prachtige nieuwe banner! En je armband is prachtig. Mooi gemaakt door je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuke armband en zo ontzettend in op het moment ook. Ik zie zo veel blauw met wit, je wordt er gewoon vrolijk van, heel erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jolanda. Wat een gezellige armband heb je daar zeg! Mooie kralen, en je vriendin heeft er een superarmband van gemaakt. Waar in Haarlem is die kralenwinkel? Ik kom regelmatig in H en het lijkt me leuk er eens te gaan snuffelen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi,
    Zo die is leuk zeg, ik hou zo van die typisch Hollandse dingen he! Nee mijn banner is van JDL staat ook in een blog, het is de stijl die ik nu in mijn huis probeer door te voeren.
    Groetjes en een fijn weekend. Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh die is zekers erg leuk geworden en helemaal Hollands,ik draag nooit geen sieraden,het mag niet van mijn werk en sindsdien draag ik niets meer,maar als ik dit dan zie,leuk voor op een jeans,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...