zaterdag 20 maart 2010

Naar buiten!

Ook al wonen we in de grote stad, de natuur is hier om de hoek. Vanmiddag hebben we een rondje in het Lage Bergse bos gemaakt met de hond. De temperatuur was heerlijk en tussen de buien door voelt het toch al een beetje als lente.
Alles lijkt nog kaal maar als je goed kijkt zitten er dikke knoppen aan de bomen en struiken.


Het leuke van het Lage Bergse bos is dat er Schotse Hooglanders lopen. Iedere keer is het weer fascinerend om langs ze te lopen.



Over een uurtje begint de LENTE echt! geniet ervan...

Fijne avond allemaal,

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk he zo maar een beetje struinen door de natuur. Groeten, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow wat heerlijk zeg,wat heb je prachtige foto`s gemaakt en de koeiebeesten vind ik helemaal super,net of je terug in de oertijd bent,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda

    We zijn terug in de middeleeuwen.............of bestaan deze echt ?? hahahahaha!!

    Wow gaaf !! ik kom te weinig in de natuur dat blijkt wel weer......alhoewel al die bloemetjes en plantjes ??

    Fijn weekend bedankt voor je leuke berichtje lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jou ook een heel fijn weekend, Jolanda, en bedankt voor de mooie plaatjes waarop je ons trakteert!
    Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je ons mooie plaatjes zien! Echt genieten en ook van het feit dat de lente is begonnen! Jippie!

    Gezellig dat je meedoet aan mijn give away en bedankt voor het plaatsen van een link in de zijbalk! Als trouwe volger sta je inmiddels 2x vermeld op de deelnemerslijst!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hé Jolanda, het viel me gisteren ook al op toen ik druk in de tuin bezig was maar vanmiddag elders zag ik ook alweer allemaal die uitlopers en knoppen, echt genieten in deze tijd. En prachtig de collage van de Schotse Hooglanders, wat zijn ze toch mooi.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt!
    Vooral die van de Schotse Hooglanders..

    fijn weekend!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,

    Prachtige foto's heb je gemaakt zeg.
    Wat zijn dat toch prachtige beesten hé?

    Het is heerlijk buiten ook al is het nog niet echt zonnig maar de temperatuur is heerlijk.

    Fijne week alvast.

    Lieve groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige dieren, die Schotse Hooglanders. Bij ons lopen ze aan de rand van het eiland. Vorige week nog een wandeling daar gemaakt. Er liep al een kalfje tussen. Dan ben ik toch altijd op mijn hoede vor die stier. Je snapt eigenlijk niet dat er nooit iets gebeurt. Want je haalt het toch niet in je hoofd om een wei in te lopen waar een stier staat en bij deze dieren loop je er gewwon tussen. Vlakbij de Hoeksche Waard ligt het eiland Tiengemeten. Daar lopen die dieren ook. Er is daar een overnachtings mogelijkheid en die presteerde het om heel trots zo'n dier op het menu te zetten. Nou eet ik geen vlees dus het is aan mij niet besteed, maar tegelijkertijd vond ik het ook wel een anti-reklame. Lekker daar wandelen en genieten om ze vervolgens op te eten. Maar ja...zal wel aan mij liggen!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,
    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    De lente mag dan begonnen zijn, maar hier merk ik er niet zoveel van. Zachte lentebuitjes? ho maar, wolkbreuken zijn het;)
    Morgen beter hoop ik.
    Gezellige zondag,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat alles weer een beetje gaat groeien. En dan die schotse hooglanders, wat een prachtige dieren. Heb wel een paar keer de foto's bekeken want ik had ze nog nooit gezien.
    Heel apart.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die hooglanders maken het wandelen wel spannend daar. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda, nou de Lente is goed begonnen, hier schijnt een heerlijk zonnetje, ik ga zo heerlijk naar buiten toe. Wat heerlijk de natuur zo dichtbij, je heb er prachtige foto's van gemaakt.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,

    Heerlijk die ontluikende natuur in al haar facetten.....ik stond gisteren in de tuin de puntjes van de Hosta al uit de grond te kijken.
    Bij ons vlakbij op De Leenderheide een mooi stuk natuur waar de paadjes heel kronkelig zijn en er is veel afwisseling tussen bos en heide. Het gebied wordt ook begraasd door Schotse hooglanders.

    Bedankt trouwens nog voor je aardige woorden bij de post: giveaway. Lief van je!

    Fijne zondag en nogmaals een steuntje in de rug voor morgen!!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O ja dat is zo mooi om die beesten zo in de natuur te zien. Schitterend.

    fijne avond, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het heerlijk zo buiten niet? We hebben vandaag ook echt genoten.
    Het zijn echt prachtbeesten om te zien.
    Fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Jolanda,

    Er is niets lekkerders dan gewoon buiten te zijn met dit prachtige voorjaarsweer. Of je nu in een stad woont en zo buiten bent o elke dag "buiten" woont. Als je de kleine dingen maar ziet die rondom je gebeuren. Wat een prachtige oto,s en wat is de ontluikende natuur mooi.

    Nu kunnen we nagenieten, groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...