zondag 21 maart 2010

Uithuizig

Dit weekend zijn we erg uithuizig geweest maar dat komt omdat ik de komende dagen weer even weinig mobiel ben. Naast de wandeling gisteren in het Lage Bergse bos zijn we ook naar een groot tuincentrum geweest. En hoewel het niet de bedoeling was kwamen we ven alles tegen....wat dat zie je later in de week nog wel.

Wat bijzonder trouwens dat veel van jullie nog nooit Schotse Hooglanders van dichtbij hebben gezien. Op veel plaatsen in Nederland lopen ze in natuurgebieden en het is zeker de mooite waard om deze oerbeesten eens van dichtbij te bekijken.

Vanmiddag zijn we naar Leiden gereden. Er waren wat winkels open en het is een erg mooie oude stad. Jaren geleden was ik er al eens geweest en toen had ik een Rembrandttour gedaan. Leiden is de geboortestad van Rembrandt en allerlei plekken (zijn geboorteplek, school ed) waren in die tour opgenomen. Vandaag zijn we zelf een rondje gaan doen en deze mooie plaatjes heb ik er gemaakt.


Toen we thuis kwamen heb ik nog wat tuinklusjes gedaan, ook dat komt er de komende dagen niet van. Na de achtertuin is nu ook het voortuintje grotendeels gesnoeid en opgeruimd.
De coniferen en buxus nog volgend weekend, het (mini)vijvertje en het riet dat daarbij staat neemt F morgen onderhanden en dan is het grote werk weer gedaan.
De komende dagen wordt het echt lenteweer dus kunnen we weer zonnestralen vangen...



18 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,

    Ik kwam bij toeval op je blog terecht! Wat een leuke verhalen en foto's. Ik ga je volgen hoor!

    Groetjes en geniet van de zon!! (eindelijk!)

    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jolanda, ik las Bergse Bos... woon jij ook in Rotterdam... je foto's van Leiden zijn erg mooi! Een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Heerlijk dagje heb je gehad, en mooi weer aan die blauwe lucht op je foto's te zien.
    Hier in het Brabantse was het bijna de hele dag miezerweer.

    Nou meid ik wens je nogmaals sterkte voor morgen!!
    En laat weer wat van je horen zodra het mogelijk is.
    Lieve groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n grote oude stad, vol met monumenten. Je hebt toch wel gebruik gemaakt van een terras op deze mooie lentedag.
    Leuk dat we kunnen genieten van de oto's, ze zijn prachtig. Ik ben nog nooit in Leiden geweest, gelijk een reden om toch eens daar naar toe te gaan.

    groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schotse Hooglanders, ja zag ze wel in het Natuurpark in Lelystad als ik er met de trein langskwam.

    Mooi is Leiden, vooral op een zonnige dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een blauwe lucht zeg. Knap dat je deze zo mooi op de foto's hebt weten te vangen, vaak lukt dat niet zo mooi.

    Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Praachtig foto's hoor. Ik ben in de voorjaarsvakantie naar Leiden geweest en heb daar een aantal musea bezocht. Ik vond het een mooie stad en zal zeker nog eens terug gaan.
    Fijne dag,
    Groetjes Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jolanda ?

    Er is toch niks?? omdat je over de komende dagen niet zo positief bent zeg maar ??..........of begrijp ik het niet goed??

    Ziet er mooi uit je foto van leiden......wij hebben daar vrienden wonen dus we komen er nog wel eens................maar die foto van je lantaarn daar ben ik helemaal weg van ! superrrr vind ik die...........geniet van de komende week ! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plaatjes uit Leiden. Ik ben er eigenlijk nog nooit geweest. Heerlijk he, dat mooie weer, we krijgen allemaal weer zin in de tuin.
    Geniet ervan.
    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda, wat heb je een mooie fotocollage gemaakt van Leiden. Het was heerlijk weer gisteren om allerlei buitenklusjes te doen, ik ben ook de tuin in gegaan. Ben benieuwd naar wat je allemaal heb gekocht in het tuincentrum, ik wil aankomende zaterdag naar het tuincentrum.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelijk heb je, dat je er even uit bent geweest! Ik hoop dat je inmiddels het ergste van de behandeling achter de rug hebt, maar natuurlijk blijft het de komende tijd spannend! Ik wens je een spoedig herstel toe!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk even door oude stadjes struinen. Leuke collage heb je ervan gemaakt. Mooie foto van de lantaarn trouwens.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig die foto van je lantaarn en zijn schaduw!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,

    Wat een schitterende collage heb je gemaakt van wat detail's uit leiden, mooie contrasten. Het is een heerlijke stad om rond te struinen.
    En fijn hé dat we weer lekker in de tuin bezig kunnen zijn, de natuur doet zo zijn best, werkelijk alles zie je al weer uitlopen, echt genieten.
    Wens een een spoedig herstel...

    Kiee groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda,

    Hier ee berichtje uit Friesland. We hebben een logement, een voorhuis waar men kan logeren, een weekend, een week of langer. Je kunt dan ook gebruik maken van een verwenontbijtje. Het is gegroeid uit liefde voor de plek waar we wonen, en het verwennen van mensen. Ik mag graag koken en bakken, maar als ik alles zelf opeet groei ik dicht. Nu worden de gasten regelmatig getrakteert.

    Wij zijn zondag nog even in Beetsterzwaag , het buurdorp geweest, gewandelt en de winkels (vooral woonwinkels) en galerieën zijn dan open. Deze week ga ik daarvan iets op het blog zetten.

    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie fots zeg. ik kwam vroeger vaak met mijn ouders in leiden. prachtige stad
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige foto´s! Leiden ken ik eigenlijk niet zo goed, dank je dat ik even mee mocht wandelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je het is echt niet normaal hoe hard het gaat. Volg inmiddels heel veel blogs. Volg iedereen terug en in het begin vond ik er zo vaak een mooi (en nog steeds) dat ik zelf ging volgen. Bovendien steek ik best veel tijd in het schrijven van berichtjes. Maar heb er de tijd voor en geniet hier enorm.
    Groetjes Madelon (en ik heb genoten van je foto's).

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...