dinsdag 9 maart 2010

Vergeet-me-niet

Gisteravond heb ik weer naar Memories gekeken. Dat is echt een van m'n lievelingsprogramma's, altijd weer verrassend en ontroerend door de verhalen die worden verteld en de ontmoetingen tussen de "geliefden" na al die jaren.
Het is mooi programma, liefdevol gepresenteerd door Anita Witzier. Een warme, sympathieke, inlevende, eerlijke en meevoelende presentatrice (voor mij een van de beste momenteel op de buis)die geniet van het programma dat ze maakt.
En wat past er nu beter bij zo'n programma over (oude) liefdes dan een vergeet-me- nietje....


Een heerlijk, makkelijk en vrolijk plantje dat ik graag in de tuin heb. Ik heb er alweer een paar in potten gezet en aan de schuur gehangen, zo zie ik ze als ik naar buiten kijk.
Het verspreidt zich heel gemakkelijk en komt overal in de tuin omhoog....zodat we 'm niet vergeten!

Geniet ervan op deze zonnige dag!



Deze toevoeging kreeg ik van blogster Ger van 'Hoorn des Overvloeds', ik wil het jullie niet onthouden...
Ken je de mythe hoe het aan haar naam komt?
~~In de Middeleeuwen waren eens een ridder en zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen. Bij het plukken van een bosje bloemen viel hij door de zwaarte van zijn harnas in het water. Terwijl hij verdronk gooide hij het bosje bloemen naar zijn geliefde en riep "Vergeet mij niet". Deze bloem is verbonden met romantiek en tragiek en werd vaak door vrouwen gedragen als teken van trouw en oneindige liefde.~~

21 opmerkingen:

  1. Ohhhhhhhhh ja die wil ik ook nog hihihi.
    Weet je Jolanda, ik begin echt helemaal opnieuw te leven sinds Ray 5 maanden geleden in mijn leven kwam. De afgelopen drie jaar heb ik zoveel dingen gemist. Nu met jou foto denk ik oh ja die had ik vroeger ook altijd. Toen ik nog getrouwd was met de vader van Tim hadden wij een tuin van 30 meter lang en tuinieren was m'n lust en leven. Maar na de scheiding op een zolderkamer gewoond en nu heb ik dus eindelijk weer een dakterras dus kan me heerlijk gaan uitleven.
    Dus m'n eerstvolgende aankoop zijn vergeet me nietjes.

    En wat Anita betreft ik vind haar ook een hele warme lieve vrouw. Niet gemaakt maar volgens mij echt zichzelf.

    Jeetje wat een lang verhaal hé?
    Fijne avond
    liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het programma ken ik niet,kijk niet zoveel tv,de vergeet-me-nietjes vind ik prachtig,heb er zaterdag 5 gekocht,want ik wil ook dat ze gaan zwerven door onze tuin,dat rekje heb ik ook gehad,vind het zo`n lieffie,ziet er schitterend uit zo en de lamp is ook een plaatje trouwens,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vergeet-me-nietjes Jolanda, geniet ervan. Alle fleurigs wat we op dit moment mee kunnen pakken is meegenomen toch, want op wat er in de tuin bloeit moeten we nog even wachten! Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn die vergeet-mij-nietjes toch mooi. Ik durf het nog niet aan om ze te kopen maar ik geniet hier even bij jou. Ik ben het helemaal met jou eens wat betreft Anita, van binnen en buiten een prachtige vrouw!

    Lieve groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bloemetjes. Ik ken ze wel van de gedichtjes enzo, maar ik was nooit zo van tuinieren. En nu we ergens anders wonen en ook wat tuin hebben ga ik ze zeker aanschaffen.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vergeet je niet hoor!

    Toen ik vanmorgen naar de winkel deur liep zag ik ze staan ! de vergeet me nietjes !!

    Ik vind ze prachtig..........en was er blij om dat ik ze zag.ik heb ze niet mee naar huis genomen nog..........misschien morgen !

    Hihihihi!! Groetjesssssssssss van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh een heerlijk programma, ik kijk er ook altijd naar. Wat een leuke vrouw hè Anita Witzier.
    Je Vergeet-me-nietjes staan prachtig zo tegen je schuur aan en de lamp vind ik trouwens ook mooi.
    Nou meis, ik vergeet je niet, tot de volgende keer en een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatjes die vergeet-me-nietjes! Ga er eens voor kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,

    Wat een lieve potjes met vergeet me nietjes.
    Ik ken deze bloemetjes niet zo goed, zal er eens naar kijken in het tuincentrum. Het is een gezellige blikvanger in je tuin. Fijn hé dat het weer voorjaar is. Helaas kon ik vandaag niet van het weer genieten, ben erg verkouden en blijf dus liever binnen, maar achter het raam waren de zonnestralen ook lekker.

    Fijne avond...

    Groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieflijke bloemetjes altijd en zo mooi blauw van kleur.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De blauwe kleur van de vergeet mij nietjes vind ik altijd zo mooi. En memories zwijmel zwijmel, het is één van de weinige programma's die ik kijk.

    Dag Jolanda een lieve groet van
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze ook altijd zo schattig! Ben nog helemaal niet met het buitenleven bezig, maar als ik dit soort plaatjes zie....!!! Het was vandaag in ieder geval een heerlijk dagje, dus als het nog even zo blijft, dan ga ik ook vast en zeker aan de gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anita Witzier ken ik wel [leuke vrouw idd] Maar het programma ken ik niet. Die vergeet-me-nietjes zijn ook zo lief. Bij mij zijn ze allemaal dood gegaan.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda, als echte wit-fan zijn de bloementjes wit? Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Memories staat ook hoog op mijn lijstje...een heerlijk programma! Het zal mij niet snel gebeuren dat ik een aflevering mis, maar dat geldt ook voor Spoorloos...dat vind ik ook zo mooi!

    En je vergeetmijnietjes ook...heerlijk om weer wat kleur in de tuin te brengen hè!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoiii
    Wat leuk dat je even langskwam en je felicitaties achterliet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoiiii
    wat leuk dat je even langskwam en dankjewel voor je felicitaties ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi plaatje zeg..!
    Ik heb gisteren dus echt staan twijfelen tussen de witte druifjes en de vergeet-mij-nietjes...het werden de druifjes, maar deze komen er ook nog wel, hoor..
    Bedankt voor de tip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ow heerlijk dat tuingevoel!
    Mooie plantjes en wat gaaf zeg die lamp erboven!

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel romantisch die vergeet-me-nietjes tegen het schuurtje. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Jolanda,
    Het Vergeet me nietje is zo'n lief bloemetje en van het echte blauw.....
    Ken je de mythe hoe het aan haar naam komt?


    ~~In de Middeleeuwen waren eens een ridder en zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen. Bij het plukken van een bosje bloemen viel hij door de zwaarte van zijn harnas in het water. Terwijl hij verdronk gooide hij het bosje bloemen naar zijn geliefde en riep "Vergeet mij niet". Deze bloem is verbonden met romantiek en tragiek en werd vaak door vrouwen gedragen als teken van trouw en oneindige liefde.~~

    Leuk te lezen dat je genoten hebt van mijn post.

    Lieve groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...