zondag 7 maart 2010

Viooltje

Het weekend is weer bijna voorbij. Het was een heel gezellig weekend met allebei de kinderen thuis en gistermiddag een bezoekje van m'n ouders. Vandaag heb ik lekker in de tuin gerommeld en ben ik begonnen met snoeien. Het is nog wel winterkoud (er ligt ijs in ons piepkleine vijvertje) maar de lentezon begin je goed te voelen. Ik heb tussendoor m'n eerste kopje thee in het zonnetje gedronken...dat er nog maar vele mogen volgen!
De klimroos, bolacacia, de hibiscus en 1 hortensia zijn onderhanden genomen, woensdag weer verder.


Ook heb ik wat nieuwe viooltjes gekocht deze week in een mooie blauwe kleur. Voor in de potten bij de voordeur.
Wisten jullie dat "Jolanda" viooltje betekent? Ik ben dus ook gek op violen...

26 opmerkingen:

  1. Ik heet dan geen Jolanda maar ik ben ook dol op viooltjes, vooral die poederachtige roze. Maar de blauwe zijn ook zo mooi, eigenlijk alle kleuren wel.

    Geniet van het zonnetje, ook hier schijnt ie al het hele weekend...heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk weetje, ik wist niet dat Jolanda viooltje betekende. Wat ben je heerlijk opgeschoten in de tuin. Ik heb een heerlijk lange wandeling gemaakt en wil van de week ook een start maken in de tuin.
    Je Viooltjes zijn prachtig, wat zal daT alles weer opfleuren.
    Fijne nieuwe week en bedankt ook voor je lieve woorden, ik koester ze.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige viooltjes! Ik moet ook binnenkort eens naar het tuincentrum gaan en wat kleur gaan geven aan het terras.
    Fijne zondagavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij staan er witte viooltjes klaar om te planten. Heerlijk hoor dat zonnetje. Leuk dat je mijn blog gevonden hebt want nu ken ik ook de jouwe haha. Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons nog lang geen viooltje denk ik, maar dat kopje koffie heb ik heerlijk ondanks sneeuw en kou ook buiten gedronken, heerlijk in een nisje uit de wind en in de zon!

    Hebben we vanmiddag samen zo heerlijk genoten :)

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw naam staat dus voor een viooltje. Leuk, past dus goed bij je. Maar vond het vandaag toch wel erg kpud buiten in de tuin. Hier dus geen zon vanmiddag in de tuin. Maar moet eerdaags ook gaan beginnen met het snoeien.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook dol op viooltjes, het is meestal het eerste bloemetje waar ik in de lente van geniet op mijn tuintafels.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je een heerlijk weekend had en lekker in de tuin hebt kunnen rommelen,ik ben ook in de tuin bezig geweest en nee ik wist niet dat viooltjes Jolanda betekende,gaaf!ik ben ook dol op viooltjes,met name bosviooltjes,wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je naam verbonden is aan zo'n prachtig plantje.
    Ben er ook dol op. Heb toevallig deze week van m'n baas een mooie grote pot mee gekregen met bosviooltjes in dezelfde kleur als jij op je foto hebt. Zo mooi!
    Ben er ook superblij mee.
    Fijne week!
    Liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was inderdaad lekker in de tuin, ik heb vanmiddag ook het nodige gesnoeid en opgeruimd! We gaan de goede kant op en hebben de laatste dagen de zon gelukkig al vaak gezien!

    Je violen zijn erg mooi, ik ga woensdag ook inslaan, want vanmiddag heb ik de meeste violen - die ik vóór de winter heb geplaatst - allemaal weg kunnen gooien!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Viooltje,

    Wat een gezellige post en die mooie blauwe Jolanda's zou 'k zo willen plukken.

    Lieve groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh jee, had ik een berichtje getypt, klik ik te snel weg, foetsie, denk ik, nou ja, anders heb je er twee. Het was heerlijk in de tuin vandaag he, ook ik heb de eerste werkzaamheden verricht, heb genoten.
    Je viooltjes zijn prachtig, ook ik heb ze vandaag in bakken gezet, doet zo heerlijk voorjaarsachtig aan, vind je ook niet.
    Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Jolanda,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog Detail.....
    Als het goed is kun je nu wel gewoon een reactie plaatsen,ik heb het veranderd.
    leuk om ook even op jou blog rond te neuzen.

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jahaaa...dat van "viooltje" wist ik wel. Leuk he, om daar naar vernoemd te zijn!
    Heerlijk he, die tuinkriebels. Mijn container zit ook al weer helemaal vol met snoei-afval, moet weer wachten tot ie geleegd wordt.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad,nog veel fijne kopjes thee gewenst in het zonnetje! (ik ga voor de koffie hoor ;-)
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou jij hebt heerlijk genoten ........mooie viooltjes..............heerlijk he dat weer ook al is het wat koud nog !

    Onze visite is net weg ....hebben gezellig gegeten met vrienden............leuk leuk !!

    Geniet van de komende week lieve groetjes van mij.................

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige viooltjes zijn het hoor. Lekker als het zonnetje schijnt, en je dan heerlijk in de tuin bezig kan zijn.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, I long to plant springplants. Soo lovely!

    Have a good start on this week!

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda,
    Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog...maar waarom ik nog nooit hier gekomen ben....heeeel vreemd want je hebt echt een hele leuke blog! Mooie foto's en collages, prachtig, dat wordt er weer eentje om heerlijk van te genieten want ik voeg je gelijk toe hoor!!
    Enne verder klaag ik niet hoor als thuisblijfmoeder! Het is fijn dat ik er voor de kinderen kan zijn als het nodig is! Maar heeeel soms gaat het ook wel een beetje kriebelen maar ik zou het gewoon niet weten hoe ik het in het vat moet gieten om te gaan werken met 3 kleine mannen! Mijn tijd komt hopenlijk nog wel.
    Sterkte met alles want ik las ook een minder leuk bericht op je blog! En ik kom zeker nog eens langs!
    groetjes en liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    dank je wel voor je "tip". Als het goed is zou er niets meer te klikken moeten zijn. Misschien deed je het juist toen ik het nog aan het omgooien was? ;o)

    Heerlijk om weer wat zonnings in huis te halen. Viooltjes vind ik van die lieve vrolijke kanjertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Na een zwaar werkweekend kan ik wel wat vrolijkheid gebruiken. Bedankt voor je mooie viooltjes.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi

    Het memobord is van braxton en kost € 34,95.....

    Groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I like the shade of blue of your violets...and I love violets! It's very nice starting gardening again!
    A nice week to you!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ha viooltje hier is viooltje
    dank je voor je bezoek en ja ik poets me eigenlijk een ongeluk op dat koper en zilver in mijn huis maar als ik het weg haal voelt het zo leeg, ik hou van veel van hetzelfde dat geeft ook rust zeggen ze maar wel veel werk
    Ach het houd je van de straat en als het weer blinkt ben ik er zo blij mee
    Fijne avond hoor!
    viooltje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie kleur en dat Jolanda viooltje betekent, dat wist ik niet, leuk om te weten ; )
    Hier ben ik ook al weer aan het knutselen in de tuin geweest. Er moet nog iets gesnoeid worden, maar mijn donkere vlier is alvast klaar.
    Nu ben ik eerst met de grote schoonmaak begonnen.
    Een hele fijne, zonnige dag toegewenst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Jolanda,of moet ik viooltje zeggen!Nooit geweten maar leuk om dit te lezen bij je.Ik kende je blog nog niet en ga je volgen.Ik las je verhaal over het verwijderen van moedervlekken en was er even stil van,wat kunnen sommige mensen toch pech hebben.Het was natuurlijk een paar postjes terug en loop er een beetje achteraan maar wilde dit toch nog even kwijt en je sterkte wensen.
    Groetjes en tot gauw,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...