dinsdag 23 maart 2010

Zo, daar ben ik weer

Gisteren ben ik voor de 2e keer geholpen aan een melanoom. Er is nogmaals weefsel verwijderd rondom het vorige litteken. Dus nu is er een flinke wond die rustig moet helen. Ik ben dus thuis en heb alle tijd om jullie blogs te lezen en een reactie achter te laten. En wat wordt er veel gepost! Iedereen heeft de lente in haar bol en wil dat ook met ons allen delen....het is niet bij te houden!

Het weekend zijn we naar het tuincentrum geweest en we hebben daar een klein olijfboompje op stam meegenomen. De afgelopen dagen heeft ie eerst binnen gestaan want ik vond 'm zo leuk! Maar ik ben zo in de bloemetjes gezet door iedereen dat ik 'm vanmiddag buiten heb gezet.


Het witte vogelhuisje konden we ook niet laten liggen en hngt nu gezellig aan onze schutting, een nestje zou wel erg leuk zijn...


Ik heb ook zonnebloemzaadjes en een prachtige witte passiebloem voor tegen de blauwe schutting gekocht.

Deze voorjaarsgroet is voor JULLIE:
alle nieuwe volgsters welkom en alle trouwe volgsters: bedankt voor jullie lieve reacties.
Dat maakt het bloggen wel heel speciaal...
Fijne avond allemaal!



27 opmerkingen:

  1. Olijfboompjes en vogelhuisjes, ik hou ervan! Wat grappig dat jij ook in Prinsenland woont! It's a small world.... Een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig kan je ook genieten van je verplichte thuiszitten! doe maar lekker rustig aan, en geniet van het mooie weer, dan geneest de wond lekker snel. leuk he, al die blogberichten over de lente. leuke schutting heb je!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda, fijn dat je dit weer achter de rug heb, nu het rustig de tijd geven om te genezen en onderwijl genieten van het prachtige lenteweer en je mooi tuin, wat ziet alles er fleurig uit bij je. Prachtig je Olijfboompje. Het wordt hoog tijd dat ik ook eens het tuincentrum ga bezoeken.
    Beterschap en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat je er weer bent en dat het achter de rug is! Ik hoop dat de wond snel herstelt! Je olijfboom is erg leuk, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje! Geniet ondanks alles van je bloemen en de verwennerijen en heel veel beterschap!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel beterschap, probeer je zelf echt in acht te nemen. Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is het achter de rug. Nu goed op jezelf passen, neem je rust en geniet van het mooie weer de komende dagen. Beterschap.
    Een prachtig olijfboompje en foto's van buiten.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfffffff Jolanda

    Ik dacht het al na het lezen van je vorige post.........een olijfboompje ..........zo leuk !!

    Ik wil er ook nog een maar op de veiling in ede nog niet gezien.............helaas,.............nou meid doe rustig aan !! kom lekker veel bij me langs........je bent meer dan welkom .en ik ga weer een give away doen binnenkort dus..........leuk leuk !! lieve groetjes......van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag Jolanda, en nu maar hopen dat het allemaal achter de rug is. Rustig aan doen hoor, die wond moet natuurlijk wel even helen! Je hebt leuke aankopen gedaan in het tuincentrum, en ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier kon je vandaag buiten zitten en genieten...
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel beterschap. Ik zal voor je duimen dat het de komende tijd nog veel mooi tuin-weer zal blijven, dan kun je rustig genieten van al je mooie tuinaankopen.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk is alles nu goed weg dan kan het weer rustig genezen.
    wat een prachtig olijfboompje op één of andere manier heeft het iets speciaals vind ik.
    Eigenlijk is dat vreemd want het is een gewoon groen boompje wat dat is is eigenlijk niet in woorden te zeggen. Nou zit ik weer helemaal door te zemelen over een olijf hoe erg kun je zijn hé
    Ik heb altijd de neiging mijn gedachten ook maar gelijk te zeggen of in dit geval te schrijven.
    ach je moet het me maar niet kwalijk nemen hoor!
    geniet heerlijk van de tuin hoor de komende dagen het wordt echt heeeerlijk weer
    Lieve groet en een hele fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig, dat heb je achter de rug en nu helemaal beter worden Jolanda.
    Ik heb vrijdag een laurierboompje gekocht staat nu nog binnen maar mag ook wel naar buiten. Mijn (oude)grote laurier heeft de winter niet overleefd, jammer ik had haar al jaren. Rustig aan en geniet van de bloemenweelde in je huis.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,

    Fijn dat het nu achter de rug is zeg. Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig en tot die tijd maar lekker genieten van dat heerlijke zonnetje!!

    Ja er wordt heel veel gepost ik loop ook heel erg achter met reacties plaatsen.

    Lieve groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier vanuit Hemrik in Friesland wens ik je veel zon, veel verwennerij en beterschap toe.
    Hopenlijk heelt de wond wat snel, dus laat je lekker verwennen.

    Nu kun je dubbel genieten van de kleine dingetjes om je heen. Wie weet kun je deze zomer al wat olijfjes oogsten van je eigen boom(pje)

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieve Joanda,

    Wat ben ik blij voor jou dat deze behandeling weer achter de rug is. Het zijn van die nare diepe wonden, uit ervaring van een vriend sta ik er steeds weer versteld van hoe mooi en ook redelijk snel het genezingsproces is. Altijd naar dat je dan weer moet wachten op de uitslag, we gaan voor een goeie, daar duim ik voor hoor.
    Maar je treft het nu met het weer zeg, lekker genieten en fijne dingen doen, je boompje is zo lief. en een heel gezellig sfeertje bij de schutting met dat leuke vogelhuisje, wat een schatje ook. Doe maar lekker rustig aan, en geniet van het thuis zijn...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda,

    Bedankt voor je berichtje, het logement heeft inderdaad een website. Je kunt hem vinden onder: www.logementitfoarhus.nl. Gasten genieten van het logement, het buitenleven en o.a. van Beetsterzwaag. Trouwens, dat krijgt op mijn blog nog een vervolg.

    Ik ben heel erg benieuwd naar de bloeiende witte passiebloem van de zomer. Maar daar ga je vast nog wel een foto van nemen.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke huisjes, hier zijn de vogeltjes al weer druk bezig met voorbereidingen.
    Beterschap!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Olijfbomen ik vind ze geweldig .....
    en ik ga voor je duimen voor een spoedig herstel...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal mooi die olijfboom (ik heb die van mij een beetje verwaarloosd, volgens mij redt hij het niet stom stom) en beterschap meid. Hopenlijk ben je snel weer helemaal de oude!
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha lieve Jolanda, fijn om te lezen dat je er weer bent.
    De genezing zal enige tijd vergen en dan maar te hopen dat alles goed is!!!
    Ik pluk in gedachten 'n grote bos klavertjes zet die in een oude kan in het zonnetje op jou terrastafel.....en in het midden prijkt een KLAVERTJE 4.......volgens de legende stelt elk blaadje iets voor: hoop,vertrouwen,liefde en geluk.
    En dat is alles wat ik jou toewens in het leven.

    Leuk je olijfboompje op stam, heb er twee van het vorige jaar, ze hebben wel wat te lijden gehad van deze winter in het schuurtje maar nu staan ze weer in de zon en ik ben zeer benieuwd hoe het verder met ze gaat.

    DANKJEWEL voor je lieve voorjaarsgroet;-)
    mooi,mooi, die gekartelde tulpen!

    Doe rustig aan meisje!!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi, ik hoop dat je snel herstelt en ook nog lekker kan genieten van het lekkere weer.

    Een vogelhuisje met een echt nestje is ook een droom van mij. Helaas hebben wij een kat dus denk niet dat het hem gaat worden.

    Fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en alles goed geneest. Dat je boompje je veel WIJSHEID (uit de Griekse Mythologie) GELUK & VREDE (uit de Joodse cultuur) mag brengen.

    Denk positief en heel veel kracht toegewenst,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zat zomaar even nog wat op je blog te lezen en ik heb dit berichtje gemist geloof ik...
    Prachtig die olijfboomjes!
    Hopenlijk komt alles weer goed en ben je snel weer opgeknapt!
    Alleen daarom al ben ik zooo blij dat jij gewonnen hebt...heb je het al gezien...?
    Liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jolanda,

    Wat een lieve berichtjes allemaal voor jou. Zal je vast goed doen. Ik sluit me erbij aan en wens je naast een spoedig herstel ook een heerlijk weekend toe.

    Leuk dat je volger van mijn blog bent geworden.

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jolanda op de ene of andere manier heb ik wat van je posten gemist,wat naar allemaal voor je zeg,ik hoop dat je nu van operaties af bent en dat als het genezen is,je lekker weer je draai kunt vinden,dat is wel fijne afleiding naar het tuincentrum en leuke spulletjes kopen,het olijfboompje is wel heel erg leuk,vogelhuisjes wil ik ook gaan sparen,van die oudjes voor in de voortuin,het ziet er gezellig uit bij je,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hopelijk knap je snel op van deze operatie! En wat een mooie, gezellige foto's laat je ons zien. Heerlijk hè, als 't zonnetje weer gaat schijnen en de bolletjes boven komen.
    Fijn weekend! Groetjes Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Jolanda,

    Bedankt dat je me bent gaan volgen. Toen ik hier net kwam en je verhalen las, voelde ik waar je herstel om ging.
    Al verder lezende kwam ik op dit artikel uit en weet uit eigen ervaring wat het is om te leven met Melanoomkanker. De impact, de onzekerheid en de angst voor uitzaaingen in je lymfen. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om het allemaal te relativeren en je leven weer in balans te krijgen.

    Geniet met je gezin van de gezelligheid rond Pasen

    Heel veel liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...