maandag 5 april 2010

Alweer ...

...zo'n leuke give away gewonnen!!! Ditmaal van Ria van It's me.


Vanmorgen na ons Paasontbijt deed ik nog snel even een rondje langs alle nieuwe posten die iedereen weer had geplaatst (pasen of niet, iedereen vindt wel een momentje om gauw even iets te melden of een foto te plaatsen...zo leuk) want aan het begin van de middag zouden we naar Den Bosch gaan naar mijn ouders.
We hebben een rustig paasweekend gehad, de kinderen hadden allerlei andere bezigheden (zoals werk, erg belangrijk als je student bent en een uitstapje met de handbalvriendinnen).
Dus zondag hebben we genoten van een dagje 'bank hangen'. Het weer werkte niet mee om nog op stap te gaan dus heb ik een boek van de stapel gepakt en ben gaan lezen: Het Winterpaleis van John Boyne, bekend van de verfilmde roman "De jongen in de gestreepte pyjama". De titel zegt het al, we gaan terug in de tijd naar Rusland, naar het Winterpaleis. Een tijd waarin het tsaarregime zijn laatste dagen telt, een adembenemend verhaal. Romantisch, dramatisch en filmisch geschreven, ik zag het zo voor me. Vanmorgen heb ik de laatste hoofdstukken van dit meeslepende boek uitgelezen, ik heb ervan genoten.


{Georgy, inmiddels tachtig, ontvlucht in 1918 een jaar na de revolutie Rusland. Ook zijn vrouw Zoya verliet destijds op jonge leeftijd St. Petersburg. Na een lang huwelijk, het stel verhuisde van Rusland naar Parijs naar Londen, blijkt dat de achtenzeventigjarig oude Zoya ongeneeslijk ziek is. Zoya heeft nog één wens: nog eenmaal terugkeren naar haar wortelt. Na vergane jaren reist het stokoude liefdespaar terug naar de stad van verloren liefdes, familieleden en hechte herinneringen. St. Petersburg, de stad, waar hun romance ooit begon maar ook pijn, woede en verdriet intens is gevoeld.}

Maar terug naar de give away, lieve Ria, ik heb nog even je omschrijving van je pakketje opgezocht:
Weer een leuk lente/ Jdl pakket samen gesteld daar Rein..............
Wat ziet er in: een lief stoffen hartje, een stoffen ster met kraaltjes, een geurzakje met rozengeur, een Jeanne d'Arc Living lente/tuin kaart,een Jdl knijper,een Jdl Magazine nr 2 en oja hij heeft er ook nog twee leuke kleine brocante koek vormpjes bij gedaan !!


Is het niet helemaal geweldig...mijn Pasen is mooi afgesloten met zo'n leuke verrassing. Ik laat het jullie natuurlijk weten als het is gearriveerd.
Fijne werkweek weer allemaal,

17 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda'

    Proficiat met je give away. Je bent een lucky number!! Erg leuk voor je!!

    Groetjes en fijne week!
    ALmay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, geniet ervan. En natuurlijk willen we het straks allemaal zien!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jolanda, gefeliciteerd met het winnen van de give-away van Ria. Het is je van harte gegund. Heerlijk hoor, zo´n verrassing, ik heb die van Ingrid gewonnen, dus wij zijn samen blij vandaag!
    lieve groet,Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd Jolanda, super leuk dat je de give away van Ria gewonnen hebt!

    Geniet er maar lekker van! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Jolanda met je gewonnen give away!
    Het boek ga ik ook zeker nog lezen..

    fijne avond, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja..............wat ga ik hier nu op zeggen..............ik gun het iedereen eigelijk wel..............het liefst geef ik ieder die gereageerd heeft een kadootje maarja dat zullen er dan 86 ofzo geweest zijn .beetje veel......hahahahah!! ik probeer hem woensdag te posten tis morgen heeeeeeeeel druk in de winkel we hebben superrr veel boeketten te draaien voor een bedrijf 1 x 40 en 1 x 27.....en dan nog de rest...pffffffffffffffffffff.....druk.............lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Gefeliciteerd met de give away!
    Het boek lijkt me ook erg mooi hoor. Dank je voor de tip.
    Fijne week,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Jolanda,
    Lijkt me een mooi boek. Ik hou erg van Russische literatuur. Zeker de wat oudere schrijvers schrijvenaltijd heel beeldend. Er zit alijd een geweldige meewarigheid en zwarmoedigheid in dit volk. Een enkele keer koop ik nog weleens wat op de markt op zondag aan de Lange Voorhout in den Haag. Begint weer na moederdag. Heerlijk uitstapje en altijd weer boeken die de moeite waard zijn. Alleen jammer dat de boeken uit die pocketserie van de Arbeiderspers Russische literatuur altijd zo duur zijn. Heb er al heel wat bij elkaar geschooiderd, maar er zit totaal geen luxe aan die pockets en dan toch zoveel geld. Jammer!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jolanda,
    Gefeliciteerd hoor met je Give Away. Het is je van harte gegund!
    En dank je wel voor telkens je lieve berichtjes op mijn blog. Heel gezellig om telkens weer te lezen.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda, dat lijkt me een boeiend boek. Wat heb je een mooi kado gewonnen, veel plezier ermee, het is je van harte gegund. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou leuk, je week kan niet meer stuk.
    Geniet ervan
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,

    Leuk he! Gefeliciteerd hoor met het winnen van de give away van Ria, het zal vast een heeeel leuk pakketje zijn, geniet er van!
    liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,

    Wat fijn voor je, gefeliciteerd!!
    Dat is dan een mooie afsluiting van de Paasweek!

    Is het ook zulk prachtig weer bij jullie?

    Geniet ervan.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda, wat een prachtige kado's heb je gewonnen, van harte met deze prachtige prijs.
    Je boek lijkt me heel erg mooi, ook om de film daarvan te zien.
    Hier hebben wij ook rustige Paasdagen gehad en vanmorgen alles versiering weer opgeruimd en tussen de vele wasjes nog even genoten van het prachtige Lenteweer.
    Fijne dag nog en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat leuk dat je gewonnen hebt jolanda! gefeliciteerd en geniet er maar lekker van.
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kado's , je verdient het.
    En dat boek ga ik ook lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,

    Proficiat met het winnen van de give away, ja Ria weet wat mooi is en Rein doet daar niet voor onder.
    Het is idd heerlijk genieten van het voorjaar en al de ontluikende knoppen te volgen in de lentezon.
    Heb tijdens ons verblijf in Minden getracht aan het boek te beginnen, las er poosje geleden over bij Antonia en heb het online besteld, maar ben niet verder gekomen dan de eerste paar bladzijden, we hadden op de dag veel bezigheden en thuis kan ik met 'n goed boek nog wel eens doorlezen tot in de kleine uurtjes, maar na veel gezonde buitenlucht vielen mijn luiken al snel dicht 's avonds.
    Maar weet na enkele bladzijden al wel dat ik er snel tijd voor zal gaan maken het is helemaal mijn genre boek.

    Je vraagje hoe ik mijn foto's zo groot op het blog krijg: bij instellingen staat bijgewerkte editor,probeer nu de nieuwste functies, en daar heb ik voor gekozen.
    Je kan meerdere foto's na elkaar ophalen en kiezen voor verschillende formaten,lettertypen,centreren etc.

    Fijn zonnig weekeind!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...