maandag 19 april 2010

ik ben in de tuin....


Wat is er toch een hoop te genieten in de tuin. Iedere dag steken er weer vaste planten hun neus boven de aarde en zie je ze met de dag groter worden.

Papavers, akelei, lelietjes van dalen, gebroken hartje, phloxen, hosta's en anemonen.
De vrouwenmantel schiet aan alle kanten uit en de vergeet-me-nietjes staan op springen, De hortensia's en klimroos worden groen en de bladeren van de varens gaan zich langzaam ontrollen....


De schoenlappersplant bloeit prachtig roze....


...en de maagdenpalm kleurt langzaam paars....

Nu is ook de tijd om te kijken waar de lege gaten vallen in de tuin en te bedenken wat er bij zou kunnen worden geplant.

En waar worden de potten binnenkort mee gevuld: alles in 1 kleur of toch weer een mengeling van roze, blauw en wit...ik kan gelukkig nog even nadenken....zijn jullie er al uit?


23 opmerkingen:

  1. Aha...daar is je post! Ik kreeg al vier meldingen achter elkaar, maar daar zat niets achter...het was in ieder geval duidelijk dat je ergens mee bezig was hi hi!

    Wat weet je toch goed al die namen van planten (ik niet dus)! Het loopt inderdaad allemaal zo lekker uit, ik heb vanmiddag in de zon ook heerlijk genoten van alles wat omhoog komt! Mijn kleuren in de tuin zijn wit, roze, blauw, lila en paars!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,

    Prachtig hè dat alles zo mooi weer uitloopt. Het wonder van de lente!!
    Wat een prachtige krulhazelaar staat er in je tuin. Ik heb er dit jaar ook één gekocht.

    Ik blijf wit een mooie tuinkleur vinden voor de bloemen. Maar ik ben ook een fan van (zacht) blauw. Ik start het seizoen altijd met viooltjes. In de voortuin staan nu viooltjes met een heleboel zachte tinten. Van lila tot zacht terra...

    Ben benieuwd wat het bij jou gaat worden...

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tuinfoto's al !
    mijn favoriete tuinkleuren zijn roze, paars/blauw en wit, en voor de potten voornamelijk wit...
    ben benieuwd waar je voor gaat kiezen
    groeten en suc6
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jolanda,

    Heerlijk he, als alles weer gaat uitlopen en bloeien, ik kan er ook altijd zo van genieten!

    In de tuin hebben wij veel blauw en wit en groen en roze (rozen) in de potten heb ik vaak veel blauw en wit en een paar hortensia's in het roze.
    Heel veel plezier nog met en in de tuin :-).
    groetjes, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda...............ik zou een mengeling doen van roze blauw en wit.....maar jij kan nog even nadenken hoor!! hahahahhah!!

    Ziet er allemaal erg leuk uit hoor !!

    Welterusten.....lieve groetjes van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Jolanda! What gorgeous flowers and plants from your garden!!! Spring is a joy for eyes and heart!!!
    Happy new week!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Jolanda,
    Heerlijk hè om weer in de tuin te werken. Bij mij is er trouwens door de vorst wel het een en ander gesneuveld. Ben zo maar vier struikjes kwijt. Maar goed, dat geeft weer aanleiding om gezellige een tuinencentrum in te wandelen. Een mens moet toch enige aanleiding vinden om daar binnen te stappen. Het grootste genot vind ik nog dat je weer gewoon lekker in je t-shirt naar buiten kunt stappen, zalig. We hebben ook al lekker buiten gegeten. Smaakt alles net effe lekkerder, toch?!
    Geniet er van! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,

    Heerlijk hé als al die vaste planten weer opkomen, al de planten die je opnoemt had ik ook in mijn tuin.

    Maar bij mij is het begin nu op het dakterras ook gemaakt zondag is m'n huisbaas langs geweest en hebben we samen de helft van het terras ontdaan van de oude houten terrastegels
    en al troep wat eronder lag.

    Donderdag gaat hij andere tegels halen.
    Had wel al wat manden en potten gevuld maar straks kan ik eidelijk aan de gang want ook al zit ik op een dakterras wil toch ook met vaste planten gaan werken.

    lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Jolanda, wat een feest is deze tijd van het jaar hé, kan daar ook zo enorm van genieten. Bij jou is er al veel kleur te zien, ze hebben het duidelijk naar hun zin bij jou. En wat heb je dat leuk gedaan met de collage's in de kleur van de planten, heerlijk vrolijk om te zien. De maagdenpalm heb ik ook en heeft al volop bloemen, ijzersterk en mag van mij lekker tussen van alles doorkruipen. De kale plekjes moet ik ook nog beplanten met het een of ander. Mijn potten vul ikook altijd met bauw/wit/roze/cyclaam tinten, sommige door elkaar andere weer in één kleur. Ben ook weer druk bezig met mijn knolbegonia's die jaarlijks uitgroeien tot bloemenbollen van wel 1 meter doorsnee. Heb er al eens een post over geschreven. Maar nu zijn het nog 1 centimeter kleine spruitjes die net hun kopje boven de grond uitsteken. Van de zomer als ze weer in volle bloei staan zal ik er nog wel een keertje iets over schrijven en ze laten zien.
    Heel veel tuingenot gewenst, geniet ervan...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij mij in de tuin is alles wit wat de klok slaat. Maar als ik dan naar je foto's kijk ga ik weleens twijfelen...

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ook ik wil me een beetje gaan verdiepen in onze tuin. Maar veel weet ik er nog niet van hoor. Er staat nu ook nog niet veel in want we zijn hier vorig jaar pas gaan wonen en hebben eerst het huis opgeknapt. Ik ga straks naar de markt en wil weer wat planjes voor in mijn potten gaan kopen. Ik vind wit roze en blauw ook erg mooi.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad zijn er nu nog wat lege plekken zichtbaar maar over een maand staat alles weer vol. Heerlijk jaargetijde!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou nee dus, kom maar langs, dan zie je dat ik met hetzelfde af zit te vragen, hoe grappig is dit!
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De natuur draait op volle toeren in de tuin met die warme zonnestralen van de afgelopen dagen.

    En dat is op jou foto's goed te zien.
    Zeg gisteren tegen mijn man Harry,als je bij de Hosta's zou blijven staan kan je het zien groeien.

    Dat vind ik toch altijd zo'n fraai gezicht bijna een wondertje hoe de varens zich uitrollen uit die onooglijke wirwar van droge bol met sprieten.
    En als dan het zonlicht daar doorheen wil schijnen......zooooo mooi!

    Ik hou het meestal in ons tuintje wel bij blauw,wit en rose tinten.
    Maar mooie volle hangin baskets met kleine bloemetjes in allerlei kleuren is ook een lust voor het oog, en daar zit ik toch aan te denken voor dit jaar.

    Veel tuinier plezier......en vergeet niet af en toe te gaan zitten en ff niks te doen!!!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he dat werken in de tuin. Geeft zo veel ernergie.
    Mijn potten worden meestal gevuld met verschillende kleuren. Dat vind ik altijd wel vrolijk staan; Benieuwd wat het bij jou gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk als je alles weer ziet groeien. Laat je straks ook eens zien als het weer lekker vol staat.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk je foto`s,hier kan ik geen genoeg van krijgen,ik ben een echte tuinfreak haha,mijn zus word altijd moe van mij als ik over de tuin begin,trouwens haha overal waar ik over begin,je hebt mooie planten,ik ga in de potten in de achtertuin wit en paars zetten en in de voortuin,wit,rose en paars,maar moet nog geduld hebben want mijn plantbudget is opgegaan aan buxus,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda, wat begint alles al mooi uit te lopen en wat ziet je tuin er al sfeervol uit. Ik heb meestal alles wit in de potten en in de tuin, maar dit jaar ga ik voor wat meer kleur, zachte kleuren dat wel, roze en blauw vind ik heel mooi bij het wit.
    Nog veel tuinplezier en ben ook benieuwd naar je tuin als alles in volle bloei staat.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. grappig om te lezen, zowat alle planten in je tuin staan ook zowat in de mijne, en ook hier gaan de eerst knopjes al open, zo mooi deze tijd van het jaar! Ik hou van alle kleuren door elkaar maar alleen blauw, wit paarse en roze, absoluut geen geel en oranje nou ja alleen het lichte geel van de vrouwenmantel mag!

    lieve groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Jolanda,
    Gaat het goed met je?
    Donderdag gaan we weer naar de ,,ver weg tuin,,
    en ik kan niet wachten om te kijken hoe alles erbij staat. We blijven deze keer tot half mei dus we gaan wel wat zien groeien en bloeien.
    Ik zal veel foto's maken voor op mijn blog dus later kun je meegenieten.
    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk genieten om je tuin zo om te zien toveren. En de potten ga ik dit jaar vullen met vooral blauw/paarstinten in combinatie met wit.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niets fijner als werken in de tuin......
    Prachtig bij je.
    Geniet ze en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. There's nothing quite like a spring garden, is there? We had rain all night and this morning, It's like the garden of Eden! SO many new blooms and leaves and the fragrance of living things! I love spring!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...