donderdag 6 mei 2010

Ik ben in de tuin!


De laatste dagen ben ik, tussen alles door, ook lekker in de tuin bezig geweest. Voor mij wel het ultieme ontspanne, wroeten in de aarde en bzeig zijn met planten.

Zaterdag waren we bij het tuincentrum langs gegaan, ik wilde wat plantjes hebben oa lavendel voor in de voortuin en aardbeien. Ik kwam met iets meer thuis....wat een feestje is dat toch om daar rond te lopen en al die mooi planten te zien.
Ik had wat 'gaten' in de tuin en die heb ik oa met Zeeuws knoopje, Ridderspoor, roze Zonnekruid en Vingerhoedskruid opgevuld. Ben benieuwd of het allemaal aanslaat.


Ik hou van een volle tuin met veel verschillende planten. En probeer het hele jaar iets in bloei te hebben.

Voor de potten heb ik voor wit gekozen en de eerste zijn gevuld. Met de rest wacht ik tot na de IJsheiligen want het is me nu, zeker 's nachts, nog te koud!


Ik heb ook verschillende kruidenplantjes en zoals gezegd aardbeien gekocht. Lekker zo direct bij de hand straks...
En witte Lathyrus (van Saskia) en zonnebloemen heb ik dit jaar gezaaid. Ze groeien goed, nog even doorzetten en ze kunnen de tuin in!


Voor de Agave en de Olijf moet de zon nu echt eens gaan schijnen en de temperatuur omhoog...trouwens, voor ons ook!!!

Vanmorgen ben ik samen met m'n dochter naar IKEA geweest, ook al zo'n heerlijke plek om te shoppen. Haar kamer is afgeverfd en nu moest er dus nog eea gekocht worden....
Dit weekend maak ik wat foto's met het eindresultaat. We vinden het allebei super geslaagd...

18 opmerkingen:

  1. Een heerlijke tuinpost Jolanda, daar ben ik gek op. Iedereen is zo lekker in de weer om alles weer gezellig te maken. Mooie sfeerhoekjes met al je witte planten, en ben jij ook zo ongeduldig, ijsheiligen moeten we afwachten natuurlijk maar het liefst zet ik alles nu al meteen in de grond. Gezellige tuin heb je en straks als alles lekker uit gaat groeien kunnen we weer volop genieten van alle bloemenpracht.
    Geniet met volle teugen...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda, wat een leuke gezellig blog heb je! Je tuin ziet er al heel mooi uit, ik zelf hou ook van een volle tuin met 's zomers veel bloemen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt 10 groene vingers!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,

    Jullie kunnen ook niet stil zitten.....en het resutaat is daar, een gezellige tuin waar met de nodige zon het goed vertoeven zal zijn.
    Je hebt aardig wat planten gekocht waar je als alles in volle bloei staat ook wel een boeketje voor binnen kan plukken.

    En let op.....als de zomerkoninkjes rood worden want de merels hebben dat snel in de smiezen....;-)en zijn ze je voor.

    Fijne dag en lieve groet!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet de tuin er al gezellige uit met die leuke sfeer hoekjes en met die wtte zomer bloeiers. Heerlijk om zo in de tuin bezig te zijn en weer zomer klaar te maken. Hopelijk krijgen we weer wat mooier weer en kunnen jullie volop van de tuin genieten.
    Een heel fijn weekend, groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oja, ik kan daar ook zo van genieten, lekker de potten weer vullen, plantjes/zaad erin, en weer alles gezellig opstellen. Zeker als het zonnetje er lekker bij schijnt, al is ie momenteel wel even zoek. Geniet van je tuin en een gezellig weekend! groetjesn Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent lekker bezig geweest, heerlijk he als het weer zo leuk erbij staat.
    Heb zelf ook aardbeien, langbloeiers dit jaar, ben benieuwd of ze ook echt zo lang vrucht geven.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heel gezellig uit maar wat is het nog koud he? Ik durf mijn zaailingen ook nog niet buiten te zetten. Fijne weekend, ik hoop op wat beter weer. Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,
    Ik ben nog steeds in de leer wat het tuingebeuren betreft, we hebben nu een jaar of 6 een tuin, en in het begin wist ik helemaal niet wat ik ermee aan moest, maar ik vind het superleuk, al heb ik nog veel te leren!
    Ik heb vanmorgen in bed al heerlijk liggen lezen in de seasons, even een genietmomentje voor mij alleen ;-))
    Lieve groet, Hilde
    Oh ja, wat heb je een heerlijke tuin, zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nothing more relaxing than spending time gardening! Unfortunately we had a bad weather in the last days and I could stay in my garden!!! Lovely corner of yours and very nice flowers!
    Ejoy and have a nice day!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda, heel herkenbaar dat je vaak met meer naar huis gaat dan de bedoeling was hihi. Ik heb genoten van je rondje tuin, wat een heerlijke sfeerhoekjes heb je.
    Ik ben benieuwd naar het resultaat van je dochters kamer.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk he dat rommelen in de tuin, potten vullen enzo..heerlijke ontspanning!
    Ik vindt zo'n echte bloei tuin ook heel mooi maar krijg dat zelf niet voor elkaar helaas...dus bij ons veel vaste planten die het hele jaar door mooi blijven en af en toe een bloeier er tussen!
    Nog een fijne dag! lieve groeten, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,
    Jij bent weer lekker bezig geweest zeg, ik kom trouwens ook vaak met veel meer terug dan de bedoeling was hahah.
    Leuk gedaan zo je schutting, dat zie je niet vaak.
    We wachten de foto's rustig af en veel plezier met inrichten enz.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke inkopen heb jij gedaan zeg. Héérlijk zo alles in de potten, die witte bloemetjes zijn leuk.
    Wat kruiden lijkt mij ook wel wat, is dat de moeite waard om dat te doen. Gebruik jij ze dan ook voor het eten.
    Fijn weekend Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker he Jolanda, een beetje in de tuin rommelen, voor mij werkt het ook altijd reuze ontspannend. Het ziet er mooi uit bij je!
    Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk weer allerlei bloemetjes in de tuin.
    Maar de nachten kunnen idd nog erg koud zijn.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk idd...niets fijner als wroeten in de tuin grond, met blote handen....tja die zien er nu niet meer uit........
    Gezellige tuin heb je zeg en ik zie een mooi tafeltje........
    Nu de foto's van je dochters paradijs, ben er helemaal klaar voor.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,

    Ik heb een ward voor je klaar staan. Kom je hem ophalen?

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...