zaterdag 22 mei 2010

en deel 3!

Wat een heerlijke dag! Een mooi begin van het Pinksterweekend, en we hebben het verdiend na al die kou van de laatste maanden, eindelijk de ZON!!!

Vandaag wilden we even heerlijk uitwaaien op het strand maar toen we bij Kijkduin aankwamen was het er 12 graden en zwaar bewolkt....dus gauw rechtsomkeer en terug naar onze achtertuin waar we heelijk lezend de middag hebben doorgebracht.

Onze tuin(tje vergeleken bij wat ik bij sommige blogsters zie) ligt op het Oosten en dus is er veel schaduw. We schuiven de hele dag met onze stoelen om mee te draaien met de zon. Maar als het erg warm is zijn we blij dat er vanaf een uur of 2, schaduw komt. Buiten eten is vaak te fris als 's avonds de zon helemaal is verdwenen.
Er staan dus veel schaduwplanten zoals hosta's, hortensia's en varens in onze achteruin.


Het blad van de varens is prachtig, het ontkrult zich en de structuur is erg fijntjes, het zijn groene rustplekjes tussen alle bloemen in de tuin.


Morgen ga ik met een vriendin naar de Pinksterfair in Zeist, deze is het beste met het openbaar vervoer te bereiken. Bedankt voor jullie tips en ideeen, ik hou ze zeker in gedachten om nog eens heen te gaan.



Gezellige, zonnige Pinksterdagen en...

19 opmerkingen:

  1. Prachtig die varens, wij hebben ook een hele gang naast het huis waar alleen maar schaduw staat, en mijn varentjes staan te wachten tot ze geplaatst gaan worden. Ze zijn alleen een ietsiepietsie kleiner. Mijn vriendin heeft vorig jaar haar varens flink uitgeroeid en mij de babytjes gegeven. Nu staan ze nog gezellig in potjes te wachten.
    Een fijn weekend gewenst.
    Lieve groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Veel plezier morgen op de fair!
    Vandaag was ik in Midwoud en het was heeeel leuk!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, wat een verschil van temperatuur..12 graden brrr. Het was bij ons 22 graden..heerlijk! Jaah, dan kan je beter omkeren en lekker in je tuin doorbrengen!

    De varens zijn prachtig..ik had ze ook bij ons vorig huis. Helaas geen stek meegenomen.Ze waren atijd zo mooi.

    Heel veel plezier morgen!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat jullie voor niets naar het strand zijn gereden.
    Had het ook nog even in mijn hoofd, maar ben dan blij dat we niet gegaan zijn.
    Het was hier heerlijk in de tuin.
    Fijne pinksteren.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Tja...ik loop wat achter maar heb wel je laatste posten net gelezen, heerlijk al die tuinfoto's en prachtige planten. Wij zitten achter ook op het oosten maar als het erg heet is vind ik het helemaal super, altijd wel wat schaduw plekjes.
    Heerlijk vooruitzicht de fair morgen.....mmmm, nou geniet er maar heerlijk van en ben benieuwd waarmee je thuis komt.

    Heerlijke dagen gewenst,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Manlief vertelde al dat hij op het nieuws had gehoord dat het zo koud was geweest op het strand! Maar ik was vandaag op... de Pinksterfair! Heerlijk dat je er morgen naar toe gaat, ik ben benieuwd waar jij mee thuiskomt! Geniet maar lekker, dat hebben wij vandaag ook in Zeist gedaan! Mijn aankopen en foto's van de fair zal ik binnenkort op mijn blog wel even laten zien!

    Als je er om 10.00 uur bent, kun je de auto trouwens prima parkeren hoor!

    Heel veel plezier!!! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zag vanavond op het nieuws inderdaad foto´s van mensen die op het strand aan het verkleumen waren. Was dus blij dat ik thuis was, het was hier in het zonnetje heerlijk! Je varens zijn prachtig, wat mooi om te zien hoe ze zich dan in het voorjaar weer boven de grond werken en zich ontrollen!
    Veel plezier op de fair, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te horen dat varens schaduw planten zijn. Die kan ik namelijk goed gebruiken. Wij zouden maandag naar Zeist gaan maar het is voor ons toch best lang rijden en nu gaan we naar een kleine fair in Zeeland. Ook leuk.
    Fijne dagen
    lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik maar denken, O, was ik maar aan het strand;).
    Ik heb heerlijk op mijn terras gezeten met een stapel tijdschriften, zonnescherm uit en parasol op anders was het veel te warm.

    Er zijn genoeg planten die van de schaduw houden dus ik denk dat jouw tuin een plaatje is. In Frankrijk heb ik een schaduwtuintje met varens, daslook,bosannemoontjes, gebrokenhartje, en salomszegel o. ja en nog een plant waarvan ik de naam niet weet, maar die erg groot wordt, ik heb hem gekregen, alles bloeit wit en dat geeft een heel mooi hoekje in de schaduw.

    fijne dag morgen en groeten

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet op de Fair morgen..........ik wilde ook .maar denk dat het verstandig is als ik rust hou morgen.pfffff.....zoveel pijn.pijn....gniffel gniffel..maar wel heerlijk gewerkt vandaag twas zoooo druk........en wil als het even kan naar de luikse markt maandag.maar kweet niet hoor.....wil ook heel graag fit zijn voor de vakantie over 1,5 week...........dus ik kijk wel...........lieve groetjes en ik lees het wel,..................Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful ferns and flowers!!!
    Happy Sunday!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie varens bij mij gaan ze allemaal dood

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn varens,ik wil er ook een paar in ons stukje bostuin wat ik wil maken,Zeist is leuk,maar zo duur,brrrr het kost al zoveel voordat je binnen bent haha en wat eten daar,is ook erg duur,jammer vind ik dat,ik bezoek zulke fairs niet meer,ik hoop dat je het leuk hebt en wat hebt gekocht,ik wens je hele fijne pinksterdagen,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi je plaatjes en ik ben gek op varens en hosta's en je kunt zo lekker lang van ze genieten, zeeuwsknoopjes, vingerhoedskruid en Japanse annemomen zijn 1 van mijn lievelingsplanten en kunnen heeeeeeel goed in de schaduw.
    Ik wens je heel veel plezier op de fair en mischien loop je wel tegen iets heel leuks aan,
    liefe groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat het zo kou was bij het strand, hopelijk volgende keer beter :)

    Ben natuurlijk wel benieuwd of je vandaag heerlijk in Zeist kunt genieten van al het moois met natuurlijk het zonnetjes.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Jolanda, hopelijk was het heel leuk op de fair vandaag, het weer werkte in ieder geval mee ^_^
    Nog een heerlijke maandag!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,
    je hebt vast genoten op de fair, het weer was dan ook geweldig. Je tuin is ook prachtig, de planten die je erin hebt staan zijn allemaal favorieten van mij, ga binnekort ook nog varentjes planten naast de hosta's en hortensia's.
    Fijne 2e pinksterdag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh leuk een fair altijd gezellig en leuk, ze hebben altijd van die leuke spullen op een fair. Hier zijn geen fairs maar wel rommelmarkten , ook tweede Pinksterdag dus ook leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...