zondag 16 mei 2010

En het was....


ANTWERPEN!

Madelief bleek vrijdag ook in Antwerpen te zijn geweest, en heeft er ook een post aan gewijd, maar hier mijn kijk op deze mooie stad.


Antwerpen is een heerlijke stad en voor ons maar een uurtje rijden dus wordt ieder jaar wel een keer door ons bezocht.
Stad van terrasjes en lekker eten, Belgisch bier en gezelligheid...we hebben ervan genoten!


In een prachtig opgeknapt paleis op de Meir wordt met de hand bonbons gemaakt en allerlei voorwerpen van chocola....in Antwerpen zijn heel veel heerlijke bonbonwinkels...en we zijn ze allemaal netjes voorbij gelopen!

Ik neem jullie even mee door het centrum van Antwerpen.......





Herinnering uit het verleden.




En Antwerpen is natuurlijk ook een havenstad.



Bij de Kathedraal stond een straatartiest met een humoristische show, zoals je kunt zien had hij een groot publiek en na afloop een volle hoed!





En wat vinden jullie van dit levende beeld tussen deze beeldengroep, kunnen jullie zien wie "echt" is en wie niet?


Toen we 's avonds zaten te eten, bleek dat beelden ook honger hebben....



Mijn vakantie is weer voorbij, we gaan er weer even tegenaan tot de zomervakantie. Altijd een drukke tijd op m'n werk, met heel veel leerlingadministratie en de overgang naar het nieuwe schooljaar voorbereiden.
En thuis hebben we een aantal verjaardagen en heb ik nog wat leuke dingen op het programma staan.
De komende tijd dus wat minder tijd voor het bloggen maar ik blijf natuurlijk wel lezen bij jullie en af en toe een postje en reactie plaatsen!

Fijne week weer,

27 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda, hier ok al zo'n mooie post over Antwerpen. Bedankt voor de mooie rondleiding, het lijkt me een prachtige stad.
    Wat gaaf hè die levende beelden, ik kan niet thuisbrengen wie het is.
    Fijne zondag nog.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me een prachtige stad! Moet er toch maar eens een weekendje aan wagen denk ik!
    Prachtig al die oude gebouwen. Werk-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook eens in Antwerpen geweest en ja, wat een prachtige stad. je hebt weer prachtige foto's gemaakt hoor. En ik moest zo lachen om dat "beeld" in het restaurant. Echt heel grappig.
    Ik wens je een hele fijne week toe.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's van een prachtige stad! We zijn er een paar jaar terug geweest, maar volgens mij moeten we snel weer eens gaan! En grappig...dat beeld aan tafel!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooooo........... Antwerpen is zooooo mooi!!!

    Bedankt dat je ons mee nam !! ik heb genoten.........ik ga bij het beeld aan tafel zitten..........nog nooit gegeten met een beeld..................hahahhhahhahahhah!!

    Lieve groetjes fijne avond Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,

    Leuk om te zien dat jij totaal andere foto's van Antwerpen hebt gemaakt dan ik. Zo zie je maar dat iedereen de stad toch weer anders beleeft!

    Goede week!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Antwerpen is leuk!! Helaas met drie kleine kids komt het er niet van om weer eens te gaan want die zijn het natuurlijk snel beu!Je hebt er mooie foto's van gemaakt! Leuk hoor!
    Werkse weer!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh antwerpen , shame on me , dat had ik moeten herkennen .... leuke stad hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maak me gek....ik was vrijdag OOK in Antwerpen, samen met zuslief en haar oudste dochters. Ook de levende beelden gekiekt en NEE niet langs de bonbons gelopen, gewoon gekocht :o) Ik vond het er ook al zo druk haha. Misschien hebben we elkaar wel gezien?????!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh zeg er wordt goed reclame gemaakt voor deze prachtstad......
    Misschien toch eens leuk voor een romantisch weekendje.......
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    Wat lief dat je met het plaatsen van je foto's rekening hebt gehouden met mij :-)!

    Dank je wel!!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi jolanda
    ben nog nooit in antwerpen geweest dus ik vind jou post echt super leuk. staat op mijn lijstje om nog eens te doen. Mjn zoontje zit naast mij op de bank en is hoogst verbaast dat beelden op een terrasje zitten. Ach ja hoe ingewikkeld is de wereld voor een autistisch jongetje. hahahha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk om te zien dat iedereen die in Antwerpen geweest weer andere foto`s maakt. WIj zijn er vorig jaar geweest en het is een hele mooi stad maar niet m`n favoriete stad. ben jij toevallig ook bij Gunther watte geweest voor de lekkerste koffie met chocola??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ook al van die mooie foto's, Antwerpen is echt the place to be.
    Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is net of ik er zelf ook geweest ben! Dank je voor de leuke rondleiding. Heb Antwerpen ook altijd een leuke stad gevonden. Het is alleen al weer heel lang geleden dat ik er geweest ben!
    Sterkte met de komende drukte op je werk.
    Lieve groet
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schittrende foto's van een prachtige stad Yolanda, ben er zelf pas twee keer geweest maar vond het beide keren heel bijzonder. Enorm knap de beeldengroep waar een echt mens tussen staat. In Amsterdam waar ik oorspronkelijk vandaan kom zag je die ook heel vaak, ongelooflijk knap hoe ze dat doen.
    En al die prachtige architectuur, je kijkt je ogen uit. Fijn dat jullie zo hebben genoten.

    WEns je een fijne week,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,

    Wat een heerlijke stad is dat toch. Ik ben er heeeeeeeeel lang geleden geweest. Dank je wel voor de leuke rondleiding. Moet toch maar weer eens die kant op....

    Groetjes en een goede start van de week!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,
    Wat een andere kijk is dit op Antwerpen zeg.. Meestal staan we daar zo'n beetje in de file als we met vakantie gaan. Mooi fotos, vooral die van dat standbeeld aan het tafeltje, echt humor! En Den Bosch ook, het bracht ons direct op het idee daar eens een dagje naar toe te gaan! Bedankt voor deze leuke inspiratie, en succes met alles verder!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat boffen we toch om twee keer een rondleiding te krijgen door Antwerpen. Door twee verschillende camera's. Erg mooi!!

    Fijn dat je er zo van genoten hebt! Even weer flink op kunnen laden voor alle drukte voor de zomer. Dat geloof ik graag, dat het een hele drukke periode is. Succes en een fijne werkweek.

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a nice trip to Antwerpen Jolanda! I was there so many years ago...I was about 10 and I truly don't remember this charming city!
    Happe new week!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wilde al doorgaan want dacht dat ik het al had gezien. Maar dat was bij Madelief. Leuk, hebben jullie elkaar niet gezien. Maar hier ook weer mooie foto's van Antwerpen.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gorgeous photos! great tour!
    night night jolanda!
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige stad met mooie gebouwen, een van de steden die ik ook nog eens wil gaan bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar het lijkt me een geweldige stad. Prachtige foto's heb je er gemaakt, wat een mooie gebouwen. Hoop er in de toekomst ook eens heen te gaan..denk niet dat ik de bonbonswinkels kan weerstaan.
    Een hele fijne maandag. Groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie ode aan mijn geboortestad! Antwerpen is inderdaad schitterend. Het is heerlijk om er tijdens de wintermaanden te leven. Ik heb écht genoten van je prachtige foto's. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterende foto's van een schitterende stad, Jolanda. Een leuke maand mei! Druk maar leuk!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Jolanda,

    Goed raadplaatje....terwijl ik er al vele uurtjes heb doorgebracht zag ik echt niet meteen waar die uientoren is....

    Omdat wij gunstig wonen aan de rand van de stad en zoiezo al vaak naar Belgie gaan zijn wij op zondagmiddag dan ook vaker in Den Anvers te vinden.
    Het is er altijd gezellig,binnen kijken in de vele antiek en brocante winkeltjes aan de Kloosterstraat,de rommelmarkt aan de Sint Jansvliet,midden in de stad een oase van rust in de botanische tuin, deze telt een 2 000 merkwaardige of zeldzame planten en is gelegen in de Leopoldstraat. De tuin vindt zijn oorsprong in de kruidtuin van het middeleeuwse Sint-Elisabethgasthuis, dat nog steeds een ziekenhuis is. De botanische tuin is vandaag een wetenschappelijke tuin met serre.

    Eén stap in de Vlaeykensgang en je bent in een andere tijd, een andere wereld. Zelfs de geluiden van de moderne stad dringen niet door tot deze wirwar van steegjes en gangetjes.

    Lekker vis eten in de Fiske bar op de Marnixplaats.

    Het Begijnhof is een oase van rust in een drukke stad zoals Antwerpen. Het ligt in het centrum van de stad en is omgeven door veel groen. Een kleine wandeling in het park doet je helemaal opknappen!

    ....oh...zo kan ik nog wel even doorgaan...te veel om in een dag te bezoeken.

    De 'living statue's'ik kan er uren naar kijken,de meeste en mooiste zag ik in Barcelona.

    Jullie hebben ook genoten en zullen vast weer eens terug gaan

    Fijne dag.
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...