woensdag 19 mei 2010

Genieten van de tuin, deel 1

De komende dagen laat ik jullie meegenieten van het voorjaar in m'n tuin...
Ik ben vanmiddag weer lekker aan het rommelen geweest en heb wat foto's in het heerlijke zonnetje gemaakt.


Vandaag de prachtige Salomonszegel met op de achtergrond verschillende Hosta's.



Op de 1e foto zien jullie de waterschaal die ikzelf heb gemaakt. Deze bak is van beton, dat is gegoten om het blad van de Reuzenberenklauw. Zo'n 10 jaar geleden heb ik 'm tijdens een workshop gemaakt. Eerst een bergje zand maken, daarover het blad leggen en daarover het beton vormen en dat laten drogen.
Een behoorlijke klus, maar het resultaat vind ik nog steeds prachtig! De nerven, vorm en structuur van het grote blad zie je duidelijke terug in de binnenkant van de schaal.
Hij staat al jaren in de tuin, bemost en begroeid, de vogels badderen erin en onze hond Mickey, drinkt er heel graag uit....

En dit is z'n favoriete houding, liggend in het zonnetje, slapen en genieten!
Maar dat mag ook wel als je bijna 11 bent....



Zonnige donderdag!

19 opmerkingen:

  1. Hoi hoi......leuke foto's van je tuin hoor....die beton waterbak is geweldig !!

    En Mickey is een schatje hoor!! hoe ie daar ligt heerlijk in het zonnetje.....ik hoop dat we nog heel veel delen krijgen.............hahahahh!! fijne dag morgen ! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jolanda,
    leuk dat je ons zo laat meegenieten van jouw tuin . Ik vind de schaal ook erg mooi , juist door z'n verweerde uiterlijk en dat mos wat erin zit.

    Hier doen de hosta's het ook erg goed , komende dagen nog even wat eenjarigen kopen en de tuin is klaar voor de zomer .

    Heerlijk trouwens zoals jullie hond in de zon ligt , dat mag idd als je al 11 bent , hopelijk kunnen wij de komende dagen ook zo lekker in het zonnetje liggen.

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Ooit heb ik ook eens zo'n schaal gemaakt. Helaas is de mijne niet meer heel..!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie schaal...dat verweerde geeft het juist iets extra's! En tuinfoto's vind ik altijd leuk...dus ook hier! En wat een schatje is je hond...een West Highland White terrier toch? Mijn logeerhondje is ook van dat ras...en ook zo lief!

    Een fijne, zonnige dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie verweerde schaal. Komende dagen blijft het mooi weer en dan kunnen we dus net als Mickey heerlijk van het zonnetje genieten!!
    Zonnige groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. i love youre garden en i love Mickey ohhhh 11 jaar wat een schatje en wat een mooie oude dag,

    lieve groetjes Irma en geniet er maar heerlijk van

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zelfgemaakte bakken blijven leuk. Mooie plaatjes van mooie planten. Knuffel voor Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder heeft destijds ook een szo'n schaal gemaakt. Een leuk idee om met m'n zussen weer een slekker aan de slag te gaan. Heerlijk al dat groen, de tuinen zijn nu werkelijk schitterend. Wacht in spanning op deel 2!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, om weer lekker buiten te rommelen nu het zonnetje weer schijnt. Daar word je toch weer een heel ander mens van.

    Wat een mooie met mos begroeide schaal.

    Geniet net als Mickey, van deze zonnige dagen.
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mickey neemt het ervan, en gelijk heeft hij. En die hosta's zijn zo mooi, maar hier zijn ze al opgevreten voordat ze echt uit zijn. En strooien met gif, eierschalen, schelpen etc etc etc. niets helpt, dus geen hosta's meer voor mij.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha lieve Jolanda,

    Ook bij jou doet de Hosta het prachtig zie ik....
    .....liep vanmorgen al met het cameratje door m'n tuintje om het frisse bedauwde grote groene blad voor de lens te halen.

    Heb denk wel zo'n 12 jaar geleden ook eens Groothoefblad geplukt aan de waterkant in Lierop en daarvan voor dochterlief(woont daar)en mezelf op diezelfde manier als jij gedaan hebt bak gemaakt.
    Bij jou staat het blad/bak vast op vochtige schaduwrijke plaats dat er zó mooi mos opgroeit.

    Ik zal mijn hoefbladbak eens insmeren met karnemelk daarvan gaat er in de kortste keren ook mos op groeien, staat altijd wel leuk vind ik.

    Kocht het vorige voorjaar bij bloemist 5 grote bossen Salamonszegel voor 'n prikkie en die hebben ruim een week in hele grote glazen bolvaas op tafel gestaan.......kon er mijn ogen niet vanaf houden zo mooi!!!

    Moet eens kijken of ze er weer zijn.....maar dit jaar vast niet voor 'n prikkie,lees net in het dagblad: boeket is nu 'n bloemetje, dat de prijs van bloemen de afgelopen weken gestegen is tot recordhoogte van wel 60% duurder,de oorzaak strenge winter en het grijze voorjaar waardoor schaarste is ontstaan bij kwekerijen.:-(

    Pas je een beetje op als je naar buiten gaat dat je niet per ongeluk op Mickey stap....die zo lekker recht voor de deur in het zonnetje ligt;-)
    Zo'n hondenleven zou ik ook wel willen!!!

    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er weer prachtig uit, hondje laat de boel de boel maar;]

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk zo he in het zonnetje. zo een blad heb ik ook eens gemaakt maar is met de tuin opknappen helaas gesneuveld. maar ik heb nog niet de moed om een nieuwe te maken. fijne week verder
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh die lieverd daar......
    Als je niet beter wist leek het net een matje.....;))
    Wat heerlijke beelden uit je tuin...genieten.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda, wat prachtig de Hosta. Leuk om even een blik in je tuin te werpen en wat een kleine lieverd ligt daar heerlijk te soesen in het zonnetje. Mijn hond ligt ook vaak zo en ligt dan zo diep in slaap dat hij niet eens hoort dat de baas thuiskomt, maar ja hij is al 13 en dan slapen ze best wel veel.
    Het blad vind ik ook prachtig, zo mooi begroeid met mos.
    Fijne dagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,

    Wat heerlijk dat rommelen in de tuin en het weer werkt ook lekker mee!

    Wat ligt je hondje daar lekker!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,
    Prachtig hoor je planten en die waterschaal!
    Ik ga van het weekend naar Midwoud, daar is ook een leuke fair. Ik ben met pinksteren ook al een aantal keer in Zeist geweest....
    Ik hoor dat de Olmenhorst ook erg leuk is, dus veel plezier! Het is natuurlijk zowiezo leuk om lekker samen erop uit te gaan...
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto`s,zo`n betonnen blad heb ik ook,de broer van mijn moeder heeft die gemaakt,maar zelf maken is nog veel leuker,wat een schattig hondje heb je,echt zo`n klein,lief frummeltje,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...