maandag 3 mei 2010

klussen

Een late post maar ik heb vakantie dus de wekker hoeft niet te worden gezet.
Heerlijk als je in het onderwijs werkt, al doe ik administratief werk en sta ik niet voor de klas.

Vakantietijd betekent voor mij wel altijd klussen- en schoonmaaktijd en met dit miezerige weer vandaag ben ik, of liever gezegd, zijn wij goed begonnen.
Dochter E is de muren van haar kamer aan het verven. Ze waren licht- en donker roze. De donkere muren wil ze grijs en dat heeft ze vandaag gedaan. Maar nu vindt ze de lichtroze muren er niet mooi bij en gaat ze die morgen in een donkergrijze kleur verven.


Het wordt heel erg mooi denk ik, en als je bijna 17 bent past dit wel wat meer bij je leeftijd...al blijft roze favoriet!

In huis moeten eigenlijk alle kozijnen aan de binnenkant een likje verf hebben en al het andere houtwerk ook. Dit hoeft niet in korte tijd af, ieder vakantie wil ik wat doen. De kleur die we overal op het houtwerk hebben is schelpenwit. Past goed bij onze voorliefde voor de zee en het strand...
De grijze kleur die E heeft gekozen heet trouwens, golf...


Ik ben vandaag helemaal boven op onze slaapkamer begonnen en heb aan de achterkant de kozijnen gedaan. Maar toen zag ik dat de 3 houten luxaflexen die er hangen ook wel een sopje konden gebruiken en heb ik ook de gordijnen maar gewassen.
Van het een val je in het ander...kennen jullie dat?


Ook E's kozijn is gedaan en morgen gaan we allebei weer lekker verder.
Als E's kamer af is laat ik jullie wat zien, aan het houtwerk valt niet zoveel te zien dus dat zal ik jullie besparen....

Gisteren hebben we een gezellig dag gehad. E heeft goed gewinkeld, we hebben heerlijk gegeten in de winkel van sinkel en zijn daarna naar het Beatrixtheater gegaan. De musical Joseph was erg leuk en vooral het dansen was geweldig! We hebben genoten en natuurlijk heb ik weer een programmaboekje gekocht voor m'n verzameling.

Ik hoop dat het weer wat beter wordt en we deze vakantiedagen ook nog kunnen genieten van de zon en in de tuin aan de slag kunnen.

22 opmerkingen:

  1. Wat laat op !!! hahahhahahahh!!! en wat ben je druk !!!

    Ik ga gauw slapen.............moet morgen werken.............lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toeval?

    Ook al ben ik 39, rose is en blijft mijn lievelingskleur!

    Spaar al jaren alle programmaboekjes, inmiddels al een hele stapel. Ooit heb ik er eentje gemist en daar kan ik nog van balen!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben die verfjes tegenwoordig toch een sprookjesachtige namen he? Lekker zo bezig in huis, ik wens je straks veel genietmomentjes in de zon. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een druk klus programma bij jullie deze week zo te lezen. Heel herkenbaar als je begint met verven je nog van alles en nog wat tegen komt, wat ook nodig gebeuren moet. Wel lekker straks..na de vakantie weer alles fris en schoon. Veel succes met het verven.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt mooi...en ja, heel herkenbaar dat de ene klus de andere oproept hi hi! Maar goed, als straks alles klaar is, heb je ook wat en kun je er weer een hele tijd tegen aan!

    Een fijne vakantie en succes met het klussen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda, wat een gezellige drukte bij jullie. En dat van het ene klusje het ander komt, dat ken ik. Op een gegeven moment staat dan overal wat en zie je soms door de bomen het bos niet meer. Fijn dat jullie zo genoten hebben van Joseph! Een fijne vakantie toegewenst enneh... niet te hard werken hoor, ook leuke dingen doen! groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeg, jij bent goed bezig op je vrije dagen. Leuk dat je dochter toch een ander kleurtje op haar muur wil, ook al is roze favoriet. Kleine meisjes worden groot :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vakantie wordt bij jullie goed benut zo te lezen! En inderdaad...van het ene komt het ander zo gaat dat hier ook meestal! Maar straks kan je lekker genieten!
    Nog een productief weekje en geniet er ook nog een beetje van want het is...vakantie!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alles heeft zo op zijn tijd een beurt nodig.
    Heerlijk dat je vakantie heb, genieten. Onze oudste dochter die gaat ook het onderwijs in als oa assistent ze begint na de meivakantie.
    Succes met alles, liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé.....da's 'n idee...ieder doet zijn eigen kamer in huis, dat ik daar nou jaaaaaren geleden niet opgekomen ben;-)

    Lekker zo saampjes bezig met de schilderwerkjes in huis.
    Ben heel nieuwsgierig hoe het geworden is straks als jullie allemaal het karwei plat hebben....

    ...Tja....ik ben ''normaal'' van het blauw....maar ben net aan een rose post bezig....dus dat heeft niets met leeftijd te maken.....zei oma;-)

    Veel werkplezier voor jullie!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja hoor, heel herkenbaar, van het ene klusje rol je zo in het andere klusje...of er komt ewoon niks uit je handen ;-)
    M'n jongste kwam me wakker maken om kwart voor 11, we hebben dus allebei lekker uitgeslapen, om 11.3o moesten we bij de tandarts zijn, en ik heb net m'n 2de bakkie koffie op, heb nog niks gedaan...lekker toch, zo'n lui dagje op z'n tijd!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh heerlijk uitslapen, hier was het 6 uur vanmorgen ):
    En zoals je ziet die computer blijft trekken :)
    Mooi die grijze kleur. Hier is roze nog wel even favoriet denk ik. Heel toevallig net een logje van de kamer van de meisjes op mijn blog gezet.
    Succes met je verdere klussen en ik benieuwd naar het eindresultaat van de kamer van E!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig hoor, dat grijs. Ben benieuwd naar de foto's als het klaar is. Ik herken het ook hoor, van het een val je in het ander, maar het is wel lekker want dan is dat allemaal weer goed gebeurt, en kan je er weer even tegen.
    En af en toe een leuk uitje tussendoor geeft ook weer nieuwe energie.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda, heerlijk zo'n weekje vrij. Alhoewel vrij, jullie zijn druk bezig, maar wel lekker dat je daar dan nu even de tijd voor heb. Die zachtgrijze kleur ziet er mooi uit, ik ben benieuwd hoe haar kamer gaat worden, ik hou wel van grijs.
    Succes met het klussen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ja ik herken het hier allemaal. Zo begin ik ook met het één en dan ineens wat anders erbij en voor je het weet is de puinhoop groter dan ie ooit was.......
    En de rose muur, ik heb er ook nog 1, tja ik houd ook van rose......maar hij moet er toch ook eens aan gaan geloven........
    Klus ze deze week en ik wacht het resultaat vol spanning af hoor......
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zal aan je denken! Je zit altijd eerst in de troep wil het mooi worden! En werken ....Ik kan er uren naar kijken en soms ben ik zelf de klos maar nu even jij! Het wordt vast heeeel mooi kan niet anders met lekker fris wit.

    Lieve groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ruikt dat altijd heerlijk hé zo'n pas geverfde kamer.
    Ik ben eigenlijk wel een verfoholic.
    erg hé
    Gelukkig schilder ik veel op mijn werk en heb ik dan thuis de boel niet op de kop staan!!
    hahaha
    Ik ben van plan om misschien deze week mijn muren van de kamer schoon te schrobben.
    We hebben spachtelpoets en deze maak ik altijd 1 maal in het jaar schoon met jajaja bleekwater.
    Wit dat het wordt! nou ja creme.
    Dus hele tent leeghalen en de volgende dag rondspuiten.
    Ik wens jou ook een heel fijn klus plak en knip en verf weekje
    Groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat lekker joh, dat je onderwijstijden hebt en n u lekker vakantie hebt. Ik heb morgen een extra dagje vanwege bevrijdingsdag zijn we dicht en ook ik ga morgen verven. M`n tuinbank moet nodig opgeknapt worden. Ik wens je nog heel veel klus plezier maar geniet ook van je vakantie hoor, d`r even op uit!

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda

    Het is altijd een klus maar wat knapt het lekker op. We hebben het schilderwerk na meer dan 20 jaar een ander laten doen. Dat was me toch een luxe. Heel veel succes en we zijn benieuwd naar het resultaat.

    Groetjes Alma(y)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda,

    Een gezellige klusweek.
    Toch geeft het ook een voldaan gevoel als alles klaar is, dan kunnen jullie er lekker van genieten. Ben benieuwd waar je nog meer in gerold bent... en het eindresultaat natuurlijk;-) Ik denk dat het grijze erg mooi is..en ze kan het natuurlijk combineren met mooie roze stofjes.
    Als je eenmaal ergens aan begint is er vaak geen stoppen meer aan. Dan moet het meteen perfect hé?!

    Veel succes nog! Ik hoop dat je ook nog een beetje tijd voor jezelf hebt deze week.Het weer beloofd iets droger en zonniger te worden..al is het van korte duur.

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je samen met je dochter lekker aan het klussen bent. Ik wou dat ik zo handig was met een kwast en verf. Helaas is dat niet het geval. Afgelopen zomer (nou ja zomer) hebben we de buitenboel laten verven door een professionele schilder. Deze hadden we gevonden via: http://www.schilder-weetjes.nl/informatie/schilderen/schildersbedrijf.html. Toch fijn hoor dat er schildersbedrijven bestaan voor mensen met twee linkerhanden zoals ik.
    Hoop dat je blij bent met het eindresultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...