woensdag 5 mei 2010

Kwetsbaar

4 en 5 mei, altijd weer een bijzonder moment in het jaar.
Herdenken en vieren.
Onderdrukking en vrijheid.

Gisteravond bleek maar weer hoe kwetsbaar dit is. Even schrok heel Nederland.
Ik vond het bijzonder om te zien hoe de koningin gearmd met zoon en schoondochter terugkwam. Nog een bemoedigend klopje van WA en daar stond ze weer, heel kwetsbaar.

En wat voor foto moet ik hier nu bij plaatsen dacht ik, ik kwam deze tegen, uit de tuin. Het nieuwe groen, soms ook kwetsbaar.


Een van de blogmeiden is momenteel ook erg kwetsbaar, bleek uit een hele emotionele post. En wat kwamen er een lieve reacties op, heel erg mooi.
Lieve Mus, deze vergeet-me-nietjes zijn voor jou...



16 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Wat mooi geschreven, tja dat was (WEER) schrikken he gisteravond, ook al liep het achteraf los je ziet maar weer wat er is aangericht vorig jaar!
    Zie dat je druk bezig bent geweest met verven en nog veel moet doen ook (tja hier ook hoor pff). Ben benieuwd hoe je dochters kamer is geworden.
    Wens je een fijne dag,
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de schrik zit er goed in bij iedereen. Vindt zelf persoonlijk 4 mei héél emotioneel. Fijne dag Gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We denken dat onze samenleving maakbaar is, maar dit soort dingen kun je gewoonweg niet voorkomen. En toch denk ik, als we wat beter zouden zorgen voor mensen die in de war zijn (en als ik in Amsterdam ben zie ik toch altijd heel wat schrijnende gevallen zomaar op straat zwerven), we ook al weer wat op weg zouden zijn. Dat maakt zo'n gebeurtenis niet minder erg hoor.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Wat ontzettend aangrijpend was dat hè?? Ik zat gewoon echt bijna te huilen voor de tv. Zeker toen de Koningin en prins Willem-Alexander en Maxima weer terug kwamen..wauw!! "Kwetsbaar" is een heel goed woord, inderdaad, maar "sterk" is zeker ook op hen van toepassing!!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een enorme schokgolf door het publiek. Ook mijn hart stond even stil...gelukkig viel het achteraf mee. Ontroerend om te zien hoe Willen Alexander zijn moeder tot steun was.
    Lieve groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja joh, dat was echt schrikken! Zat met mn handen voor mn mond en echt de tranen liepen over de wangen en ik zei NEE NIET WEER!!
    "gelukkig" viel het achteraf mee, maar toch...die schrik zit er echt wel in hoor. En ja dat was een heel mooi moment dat de koningin gearmd met W.A. en Maxima terug kwam lopen en dat extra schouderklopje. Kwetsbaar en toch sterk. Ja we mogen best erg trots zijn op ons koningshuis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve post zeg.....en zo waar zo kwetsbaar zijn we nu.......
    Mooi met dat jonge, nieuwe groen heel symbolisch.
    Fijne avond en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word stil van jouw berichtje. Heel mooi en heel waar.
    Lieve groet
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief Jolanda dat jij dit onder de aandacht brengt, het zijn twee dingen mij ook bezighielden. Joke met haar verdriet en de verstoorde Dodenherdenking, de kwetsbaarheid van onze Koningin en van dat lieve gebaar van WA naar zijn moeder toe kreeg ik echt de tranen in mijn ogen. Je heb dit alles mooi verwoord.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Jolanda, dat heb je mooi gezegd meid, het was inderdaad even schrikken gisteravond, het lef om die twee minuten te willen verstoren, ik kan er gewoon niet bij.
    Wat lief, je gebaar naar Joke, ik denk dat er velen van ons zijn die regelmatig even aan haar denken...
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven Jolanda...............het leven is soms zo kut.......(sorry!)...............en soms ook zo kwetsbaar............en soms ook zo mooi !

    Toch geniet ik elke keer weer.............en toch is het soms o zo moeilijk !!

    Hele fijne gezellige avond ! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi voorbeeld van het jonge kwetsbare groen en de kwetsbaarheid van de mensen. Heel mooi verwoord.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie post! Die kwetsbaarheid kwam wel weer hard aan hè?! Maar idd ik vond het ook prachtig om te zien dat de koningin dan ook echt liefdevol wordt omringd door de kinderen.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie en lieve blog heb je hier neergezet!
    Lieve groetjes, Hilde

    P.s: Ik heb vandaag je give-away gekregen, dank je wel, tis gewoon een minifeestje voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ho letto su quanto accaduto ed è terribile! Nice modo di Yolanda simboleggiano la fragilità!
    Abbracci da una piovosa Italia!
    Valle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oppss...the translator made a disaster...
    I read what happened and it's terrible!
    Very nice way to simbolize fragility Jolanda!
    Hugs from a rainy Italy!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...