donderdag 20 mei 2010

Tuin, deel 2....



De Akelei is een prachtig bloemetje die ik bij veel van jullie voorbij zie komen. Ook hier staan ze in de tuin, hier even in de hoofdrol!

Wat was het een heerlijke dag, een beetje zomers zelfs. Vanavond tijdens de avondwandeling met Mickey (normaal de taak van Floor maar hij zit in Brussel vandaag)
dansten de muggen al, de reigers vlogen af en aan, de waterhoentjes zwommen met hun kleintjes in de sloot en het gras was net gemaaid. Het fluitekruid, boterbloemen en koolzaad bloeien langs de slootkanten en de bomen zijn fris van kleur, eigenlijk zou de tijd nu stil moeten blijven staan.
De natuur is nu op z'n mooist...al heeft ieder jaargetijde z'n charme, deze periode vind ik wel heel erg mooi!



15 opmerkingen:

  1. Geniet lieve Jolanda geniet !! van het weer..... van je tuin..... van je man.... van je hond.....van het leven....

    Fijn weekend lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Jolanda

    We have several Columbines in our garden. I find them such elegant pretty flowers! Your photos are so pretty!
    Warm wishes
    Isabelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind de natuur nu op het mooist, en is het zeker genieten buiten. Prachtige foto's van de bloemen in je tuin..Akelei, een zeer mooi teer bloemetje die ook hier in verschillende kleuren in de tuin staan te pronken.
    Een heel fijn weekend. Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De akeleien zijn op hun mooist nu en ik houd ook zo van het groen van de meimaand. Maar.. straks komen de rozen.
    fijne dagen, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad genieten, overal duikt van alles op en zie je prachtige kleuren verschijnen! Onderweg kan ik ook zo genieten van het fluitenkruid, wat staat dat toch mooi!

    Een fijn Pinksterweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, wat een lekker weer he, het was echt genieten in de tuin. Lieve bloemetjes heb je op de foto.
    een fijn Pinksterweekend, groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,

    Jij hebt echt groene vingers zie ik. Het staat er allemaal zo mooi bij! Groetjes en veel tuinplezier tijdens de Pinksteren!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Inderdaad is de akelei een prachtig bloemetje. Het ziet er teer uit, met zo'n mooi hartje en toch komt het altijd weer op. Ik had het staan in de tuin van ons eerste huis. Zelf heb ik geen groene vingers, dus ik had geluk dat de bewoonster voor mij dit wel had. Ook het zeeuwse knoopje stond in die tuin ook zo'n mooi plantje. Nu hou ik het maar bij 1-jarigen die in potten op het terras staan. verder nog twee palmbomen zodat je je in de tropen waant.

    Groet ik kom zeker nog wel eens bij je kijken.

    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,
    nog bedankt voor je lieve reactie.
    ben het helemaal met je eens, de natuur is prachtig nu, met al het frisse groen, de bloesems en bloemen, en de geur!!
    Genieten hè?!
    Fijn zonnig weekend, lieve groet Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hoor om alles te zien groeien en bloeien.
    Fijne pinksterdagen toegewenst,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    Zo te horen heb je genoten van je wandeling! Mooi he die Akelei!!

    Ik wens je een heel fijn pinksterweekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie foto's weer van de akelei Jolanda,ik wens je een heel genietvol lang weekend

    Liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk he dat mooie weer en al die mooie planten. genieten gewoon
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,
    Nou ik ben geweest naar Olmenhorst, makkelijk te bereiken, makkelijk parkeren. 10 euro entree, 2,50 parkeren. 85 kramen, voorin veel eten en proeven (erg lekkere dingen bij maar wel duur, betaalde voor 2 luxe brooden 14,50) Woonkramen ook leuk maar wel veel van hetzelfde. Lekker eten voor relatief weinig en een leuke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauww dit zijn super gave foto`s,wat een heerlijk bloemenhoekje,ik vind dit zo prachtig,zo lekker door elkaar en de Akelie komt zeker te weten ook in onze tuintjes,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...