zaterdag 15 mei 2010

Zoete Lieve Gerritje...


Op Hemelvaartsdag brachten we een bezoekje aan Den Bosch. De stad waar ik ben opgegroeid en van m'n 8e tot 21e heb gewoond. Een heerlijk, gezellige, mooie plek waar we allemaal graag naar toegaan. En niet alleen omdat m'n ouders er nog wonen of om eens gezellig te shoppen. Gaan jullie mee?

Donderdag was er Geraniummarkt. Het was koud ....maar ik heb nog wel wat witte geraniums en plantjes voor de hanging-baskets gekocht.

We hebben ook weer eens een kijkje in de mooie kathedraal, de Sint Jan genomen.


Er wordt flink gerenoveerd, dus Maria heeft een ander plekje gekregen.
Meimaand is Mariamaand en ze staat nu mooi naast het altaar! Natuurlijk hebben we een kaarsje bij haar aangestoken.


De St Jan is een prachtige kerk, zeker een bezoekje waard als je in de buurt bent.
In de kerstperiode hebben ze altijd een prachtige levensgrote kerststal die ieder jaar in een bepaald thema wordt opgebouwd.

Na al dat wandelen en het bezoek aan de toch altijd frisse St. Jan, waren we koud geworden en hebben we in het gezelligste restaurantstraatje, de Korte Putstraat, een verwarmd terrasje opgezocht.


Vorig jaar hebben we met vrienden een tourtje door Den Bosch gedaan en we hebben toen ook een rondvaart door de stad gemaakt. Op een fluisterboot vaar je over de Binnendieze. Je gaat gedeeltelijk onder de straten en woningen van Den Bosch door en een gids verteld de mooiste verhalen. Er zijn verschillende vaarroutes en het animo is groot dus je moet wel tijdig reserveren.



Gisteren zijn Floor en ik samen op stap gegaan naar....


Wie het weet mag het zeggen!!!

22 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,

    Ziet er naar uit dat je het prima naar je zin hebt gehad. Ben in het verleden ook wel eens in Den Bosch geweest is echt een super gezellige stad. Die foto's van de St Jan zijn prachtig, ben gek op dit soort mooie kerken.
    Als we in een andere stad zijn en ik zie een kerk moet ik ook altijd even binnen kijken.
    En ik steek ook altijd even een kaarsje aan.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brugge , Gent , Antwerpen , Brussel ????
    Volgens mij waren jullie ergens in Belgie ..
    Ben benieuwd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Grand Place is Brussel is het denk ik.??

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat het ergens in Zeeland is...
    Leuke foto's heb je geplaatst;]

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb echt geen flauw idee...dus dat krijgen we vast nog wel te horen.. ;-)
    Volgens mij hebben jullie wel een hele gezellige dag gehad!
    Fijn weekend, groetjes Hil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook erg nieuwsgierig , maar ik denk ook Belgie en mijn eerste gedachte was ook brussel..
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Den Bosch vind ik erg leuk om te winkelen...verder ken ik de stad niet goed! En waar je verder bent geweest...niet Gerrit maar Joost mag het weten hi hi!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Den Bosch ziet er erg gezellig uit mooi oud sfeertje, waar je verder geweest bent...... Antwerpen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van de Sint Jan. Wat leuk dat we met je mee mochten door Den Bosch. Leuk tip ook over de fluisterboot.
    Ja, je hebt me wel erg nieuwschierig gemaakt waar je gisteren naar toe bent gegaan... Ik kan het niet raden... vertel vertel.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda, wat heerlijk om even met je door Den Bosch te wandelen. Ja wat prachtig hè de Sint Jan, een paar jaar terug ben ik daar ook geweest en hebben daar ook een kaarsje aangestoken, heel indrukwekkend allemaal. Wij zouden toen ook een wandeling door Den Bosch maken maar de regen kwam met bakken uit de lucht en zijn we blijven steken in een cafeetje aan de overkant van de Sint Jan. Het was daar superdruk en allemaal vrouwen. De barkeeper vertelde dat er op vrijdagmorgen altijd vrouwenmorgen was. Het was er supergezellig en één groot feest, dus ik heb mooie herinneringen aan die stad.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Was ik nog even hihi Ik wilde je nog zeggen dat ik je header ook prachtig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda,
    prachtige reportage hoor ,ook die collage met foto's vanaf het water ziet er super uit!
    Wij zijn laatst ook voor het eerst in Den Bosch geweest en dat restaurantstraatje is inderdaad de meest knusse die we ooit gezien hebben , we hebben daar ergens dan ook heerlijk een kop thee met een Bossche Bol gehad.
    fijn weekend verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Jolanda,
    Om maar met het laatste te beginnen: Gent of Brugge. Maar Den Bosch is ook schitterend. Ziet er super gezellig uit. Wij doen vaak in de vakantie 'daagje ons vreemde steden'. Vind ik heerlijk om dan al die leuke winkeltjes te ontdekken. Ben ook altijd op zoek naar antiek- en boekwinkeltjes. Altijd weer een avontuur wat je dan tegenkomt. Mooie foto's van de kathedraal. Heb momenteel een boek in voorbereiding over de dorpskerken in de Hoeksche Waard. Ik schijf en fotografeer ze. Maar, helaas allemaal Hervormde kerken. Bij ons weinig katholiek. Deze laatste zijn vaak veel fotogenieker. Maar, ik heb de eerste foto's al gemaakt. Mooie orgelfoto's en schitterende ramen, dus het gaat nog wel wat worden.
    Geniet van het weekend, Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Jolanda,
    Leuk he Den Bosch. Als ik bij vriendin in Wijk en Aalburg ga logeren, ga ik altijd eerst even winkelen in Den Bosch. Wij zijn ook een keer met die fluisterboot mee geweest, maar ik vond die spinnen boven mijn hooft niet echt gezellig.
    Ik denk dat die foto's in Hasselt gemaakt zijn, maar ik kan er oon helemaal naast zitten.

    fijn weekend en groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,

    We hadden elkaar vrijdag wel tegen kunnen komen!! Ook wij zijn naar Antwerpen geweest...wat leuk! Wat was het druk he?

    Jullie dagje in Den Bosch ziet er ook heel gezellig uit. Ik ben er nog nooit geweest, maar denk dat daar snel verandering in moet komen!

    Fijne zondag!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Den Bosch is een heerlijke stad vind ik , heb een tante die er woont .
    Ik kan er uren winkelen .....
    en waar je nu was? geen idee eigenlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat het Antwerpen is geweest.
    Den Bosch maar 1x een weekendje geweest. Leuke stad en veel van je foto's herken ik nog wel.
    Fijne zaterdagavond
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen idee..!

    Je dochter haar kamer is echt mooi geworden! Leuk zo'n meidenkamer met meidenfrutsels! Kun je je vast heerlijk in uitleven! Mijn oudste zoon heeft nagenoeg dezelfde kleur muur! Wil geen wit! Tja...rebelse pubers hé? Dwars tegen mama in..;)

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik denk Antwerpen..............maar weet niet zeker..............leuk je dagje Den Bosch !!

    Gezellig dat je ons even meenam !!

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtig dagje had je in Den Bosch. Gezellig een dagje eruit. En je andere uitje naar die prachtige stad Antwerpen (of is het Brussel) is volgens mij ook erg leuk geweest!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's van een dag Den Bosch!
    Heerlijk om zo'n rondvaart te maken door de stad waar je bent opgegroeid. Je hebt er vast een warm gevoel aan overgehouden.
    Ik ben ook dol op mooie kerken. De oudheden en de hoge plafonds, al die kleine details. Zo te zien heb je een superdag gehad.
    En je tripje met Floor...geen idee?! Het was er vast heel erg mooi.

    Fijne zondag,
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi Jolanda, Den Bosch is een mooie stad, Antwerpen zo mogelijk nog mooier. Zo leuk winkelen daar!
    De vakantie is bijna voorbij. Een leuke nieuwe week! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...