zondag 30 mei 2010

zondag-regendag



Tussen alle regenbuien door vandaag heb ik deze plaatjes geschoten. De drupples op de Vrouwenmantel, altijd een mooi plaatje...maar ik heb toch liever de zon van gisteren.
We zijn gisteren op de fiets naar de stad gegaan voor wat boodschappen. En op de markt heb ik de laatste planten voor m'n potten gehaald. 's Middags heerlijk in de tuin gewerkt!

Onze klimroos doet het weer goed, hij zit vol met knoppen. Het is een echte rode-rooskleur, lekker ouderwets!
Op de verjaardag van m'n dochter, in de eerste week van juni, bloeit ie altijd, maar of dat dit jaar gaat lukken...
De weersvoorspellingen zijn wel goed voor komende week, de zon gaat doorkomen en de temperatuur gaat omhoog!





De regen komt hier met bakken naar beneden, dus alle tijd om even lekker bij jullie bij te gaan lezen. Meiden, wat schrijven jullie veel!!!
Heel gezellig natuurlijk, maar bijna niet bij te houden:)

En ik wens jullie natuurlijk allemaal een hele gezellige en zonnige week ,

29 opmerkingen:

  1. hier regent het ook al de hele dag. pfff...mooie roos hoor
    heb er ook een staan die is nog klein. poging 365 want ik krijg altijd mega veel bladluis in de rozen en dan ben ik er snel zat van. hopen op beter weer van de week
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jolanda, ben blij om te lezen dat jij ook af en toe moeite hebt om het allemaal bij te houden. Als je wat consequent wilt reageren, kun je bijna geen dag overslaan. Misschien moeten we toch wat gemakkelijker worden. Je foto´s zijn mooi! Prachtig altijd, zoals die vrouwenmantel de regendruppels lijkt vast te houden. Fijne dag nog, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad echt weer om overal even lekker bij te lezen. Want soms is het allemaal zoveel. Op een doordeweekse dag komt het er soms gewoon niet van. En ook hier valt het met bakken uit de lucht. En als de zon doorkomt dan gaat het ineens heel hard met de rozenknoppen.

    fijne avond, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier van hetzelfde...ook regen!! het lijkt wel herfst!!

    Ook ik kan het niet allemaal bij houden, zooo veel leuke blogs!!

    En om overal telkens een reactie te plaatsen, dat lukt me echt niet.Dus doe ik dat maar zo af en toe. moet kunnen!!!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heej Jolanda,

    nou hier ook hoor net herfst, en net als jij heb ik plantjes gehaald maar het weer is er niet naar om ze er nu in te zetten, des te blijer zijn we straks weer met het zonnetje;-))
    De vrouwenmantel altijd zoooo mooi met de regendruppels en je roos wauw wat een knoppen dat word genieten straks.
    Lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtige foto's van die regendroppen!! Maar toch zie ik ze liever niet; geef mij maar zon, zon, zon!!
    Fijne zondag verder!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vrouwenmantel is ook zo mooi op vaas..
    Die kleur van de bloemen met het blad, vindt ik prachtig..
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier regen en onweer en af en te piept de zon er nog even door en frissssssssssssss

    Nog een fijne zondagavond, carina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een weer vandaag hè, het heeft hier ook regelmatig geplenst!! Voor de tuin is het wel even goed en er schijnen warme dagen aan te komen, dus dat is alvast een voorschot!

    Spannend of de roos bloeit met de verjaardag van je dochter...binnenkort zullen we het weten!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja prachtige en dankbare plant is vrouwenmantel,ik heb er ook een paar en zo lief in een boeketje en klimrozen ga ik zeker ook aanschaffen,fijne nieuwe week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks de regen heb je fantastische foto's geschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto met die regendruppels. Zo is regen wel mooi, maar ik heb toch liever het zonnetje, zoals gisteren inderdaad!
    Tussen de buien door heb ik vandaag ook nog wat in de tuin kunnen werken. Laat de zon nu maar komen.
    Fijne week,
    groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Net glimmende pareltjes daar op dat blad....
    Genieten hoor, zelfs zo'n buitje....
    En de roos dat wordt straks ook genieten zeg met zoveel knoppen....
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De vrouwenmantel staat er bij precies hetzelfde bij. Kan niet wachten totdat de knopjes openspringen. Maar wat een mooie foto's zo met die regendruppeltjes. Heerlijk he, dit dagje regen voor de tuin. Alles ziet meteen nog frisser en groener uit vind ik altijd.
    Een hele gezellige en leuke nieuwe week, Jolanda! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zei tegen mijn collega dat het echt werkweer was vandaag. En dan vind ik het ook heerlijk om gewoon te werken. Mooi altijd de traandruppels op de vrouwenmantel. En regen is ook wel weer even goed voor de tuin. Hopelijk komen de rozen snel uit.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier komt de regen ook al met bakken uit de lucht, maar de voorspellingen zijn gelukkig goed en als die tempratuur omhoog gaat, dan gaat het hard in de natuur en zijn je rozen zo in bloei, hier zitten de rozen ook vol in knop.
    Prachtig ook de foto's van de Vrouwenmantel, ik heb deze ook in de tuin staan en het is een prachtig gezicht met de druppels die op het blad blijven liggen.
    Fijne week.
    lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij hebben ook een rozenstruik vol met knoppen. Overgebleven van de vorige bewoonster. Ik heb hem vorig jaar gesnoeid en vind het zo leuk dat hij vol knoppen zit. Heb n.l niet zo van die groene vingers dus dit struikje behandel ik met grote voorzichtigheid en liefde. Wat een mooie foto's van de druppeltjes op de vrouwenmantel.
    Fijne week,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,.....wat een snert weer he vandaag........maar wel mooie foto's !!....we zijn nog wel naar de tuiddagen geweest vandaag hier in de buurt..........brrrrrrr.....nat was het !!

    Nog wel wat brocante spulletjes gekocht.....leuk geslaagd dus........fijne avond liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi foto's weer Jolanda van je bloemen!!

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hé Jolanda, de vrouwenmantel, heb ook een aantal pollen staan, de bloemen zijn ook zo lief en prachtig om in boektejes te verwerken. En wat zijn de knoppen al dik in je klimroos, nou als het weer dat ze beloven uit gaat komen dan springen ze zeker open van de week, je ziet de kleur al een beetje. Prachtig zal dat worden. Hier ook prut vandaag, veel regen en ijskoude wind, Brrrr niks aan hoor.

    Een heerlijke week,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda, heb jij dat ook zo...dat je de bloemen wel uit de knoppen kan kijken??? Hier zitten de klimmers ook vol rozen, onze constance spry zitten soms wel 11 knoppen op 1 tros en dik dat ze zijn, oo..ik kan niet wachten tot dat ze open gaan. Die rozen van jou zitten ook lekker vol, een zee van roze bloemen geeft dat straks, ook mooi te combineren met vrouwenmantel!

    Het wordt mooi weer de komende week en dat vinden niet alleen wij maar ook de plantjes erg fijn!

    Fijne week en lieve groet, Jeanette...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook hier was er heel wat regen..zelf houd ik van de regen, dus vond het niet zo vervelend. Je hebt ze mooi weten vast te leggen die regendruppels. Ook hier staan de rozenstruiken vol in de knop en hopelijk duurt het niet al te lang meer voor we van de rozen kunnen genieten.
    Een hele fijne dag. Lieve groet Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zó mooi de druppels op de Vrouwenmantel. Mijn tuin is nog één grote niets maar wat er straks zeker in komt is Vrouwenmantel. Vind het prachtig!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jolanda,
    wat een prachtige foto's, kan er ook zo van genieten...druppels overal...en vorig jaar een witte klimroos voor moederdag gekregen, toen zat er 1 knop in en nu 8!! word er helemaal blij van en kan niet wachten tot hij in bloei staat.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a beauty Jolanda! Your roses will flower very sson!
    Happy new week!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De regen was wel nodig hoor, anders dan verdort alles.
    Je kunt er idd mooie foto's van maken.

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Jolanda,

    Wat een nattigheid!!! Maar wat prachtig die druppels op de vrouwenmantel! Wel weer lekker voor de tuin! Maar dat is ook het enige!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Regendruppels zien er vaak zo poëtisch uit. Mooie foto's! Lieve groeten, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jolanda, het is altijd weer een feestje om bij je op visite te komen. Steeds weer valt er iets te genieten. Ik wens je voor vandaag heel veel zonneschijn. Buiten en in je hart. Groetjes, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...