zondag 6 juni 2010

Dagje strand



Gisteren hadden we een heerlijk dagje strand!
Eva was vrijdag op handbalkamp gegaan en David zou aan het eind van de dag pas uit Amsterdam komen. De boodschappen waren vrijdagavond gedaan dus wij konden samen op stap!
Ons 'zomerstrand' is altijd bij 's Gravezande. De kust van Hoek van Holland tot Den Haag is de afgelopen jaren behoorlijk opgehoogd en verbreed, dus alle ruimte!
Het was niet echt druk al merk je dat in de loop van de dag de mensen uit het dorp op hun fietsje ook komen.
Om half 11 zaten we al lekker aan de koffie en thee op het terras en een half uurtje later stond de parasol in het zand. Natuurlijk heeeeel goed smeren en dan genieten!


Het ruisen van de zee, een briesje en de zon voelen op je huid.

Ik heb de Seasons die ik op de Pinksterfair heb gehad lekker doorgespit en verder...niks.
Lekker rondkijken en wegdromen.
In de middag nog een stuk gaan lopen richting Monster. En zo tegen 4 uur weer naar huis, lang genoeg voor onze eerste stranddag dit jaar...


Door de jaren heen heb ik prachtige schelpen gevonden, voornamelijk op de Franse stranden. Ik heb er oa kransen van gemaakt en een paar mooie leg ik zomers altijd hier en daar ter decoratie neer.



Vandaag was het helaas wat minder weer, ik moest wat klussen in huis doen en heb lekker in de tuin gewerkt en heb een flinke berg was...dus ga nu aan de strijk!
Fijne week weer allemaal!

31 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dagje strand, lekker niksen!
    En wat een mooie kransen heb je gemaakt!
    Fijne week, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het was er weer voor gisteren, mooi, je foto's, en schelpen, ja die kan ik ook nooit laten liggen.
    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jolanda,
    Heerlijk hè om zo even lekker ontspannen te genieten! Je mooie foto's onderstrepen je verhaal. Heb in het verleden ook heel veel met schelpen gedaan vooral toen mijn dochter nog klein was. We gingen dan 'jutten'. Al onze vondsten werden dan later gewassen en verwerkt. Schelpen doosjes die dan later weer met goudverf werden behandeld en stukje touw, oude planken en flessen werden hele kunstwerken...Leuke herinneringen kwamen boven bij het lezen van je 'strandpost'. Vandaag goot het jammer genoeg. Maar we zijn toch naar de Lange Voorhout in den Haag gegaan voor de boeken- en antiekmarkt. Was ook wel romantisch onder die hoge bomen. Door het sombere weer was het stikdonker onder de bomen en alle kramen hadden daarom hun verlichting aan wat ook weer een prachtig sfeerbeeld gaf. Het naastliggende café was ook heel gezellig druk, dus daar heb ik dan maar mijn twee gescoorde boeken zitten kijken onder het genot van een cappuccino en ... jawel appeltaart met slagroom. Want wanneer ik snoep doe ik het ook maar gelijk goed!
    Fijne dag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo'n dagje niets doen behalve genieten van het mooi weer. Wij zouden vandaag gaan......Niet dus. Het regende pijpestelen vanmorgen. jammer hoor. Je schelpenkransen zijn ook prachtig.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op het strand, zeker als je zo de ruimte hebt!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het strand is bij mij ook favoriet, alleen zo ver weg! Bij het lezen van je post voel ik haast al het zand aan mijn voeten, dat vind ik altijd zo lekker...op voorwaarde dat het niet zo heet is, dat je er niet meer normaal op kunt lopen!

    Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOh Strand zee zon het is toch het mooiste dat er is zonder strand voor mij geen vakantie!!
    Heerlijke plaatjes en je kransen zijn erg mooi!!
    bofkont zo dicht bij de zee.
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh weer even saampjes.....dat is pas weer echt romantiek.....;))
    Of het genieten geblazen was hoef ik je dus niet te vragen.....beelden spreken voor zich.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was een uitgesproken dag voor het strand, wat een heerlijk zomerweer. Nu regent het hier ook, maar ik geniet van je prachtig zon-zee en strandfoto's.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij is mijn berichtje zoek...dus nog maar een keer, als je em dubbel krijgt, gooi je er maar een weg. Je hebt zo te zien lekker genoten van je dagje strand, en net op tijd, want het werd vandaag al snel bewolkt met later regen.... Prima op tijd dus om een flinke strijk weg te werken (heb ik ook al gedaan) Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou jullie hadden echt een super strand dag gisteren zeg! Maar goed dat je dat niet uitgesteld had tot vandaag.
    Mooie foto's heb je er ook van gemaakt.
    En ook mooi je schelpen kransen. Toevallig ben ik er vandaag ook met één begonnen want ik had ook nog zoveel schelpen liggen. Ik hou ervan!

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oohhh Jolanda , dat ziet er heerlijk uit daar , echt een vakantiegevoel geeft een dagje strand mij altijd. Fijn dat je genoten hebt , nu weer een paar daagjes iets minder weer , kun je binnen weer lekker rommelen , dat vind ik ook wel weer lekker na een aantal dagen zon.

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk een dagje strand..... het ziet er super uit.
    Vanaf de veluwe is het altijd weer zo'n eind rijden, maar ik moet zeggen toch doen we het wel een aantal keer per jaar,.ik geniet aan het strand..
    Wij waren vandaag naar de waterplas en dat is vergeleken bij het strand echt behelpen.

    Grappig dat jouw dochter handbalt.
    Hier ook een handbal familie.
    Onze oudste moet volgende week de NK Veld spelen ergens in de buurt bij de Helder...
    Ze spelen bij Achilles Apeldoorn.
    Fijne week,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk een dagje strand, perfect weertje en lekker bakken! leuke kransen heb je gemaakt, blijven ook altijd mooi!

    Fijne week en lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een overgang, van het strand naar de strijk :) Ach ja, aan alle goede dingen komt een einde, maar hopelijk volgt er weer snel een mooie stranddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk Jolanda zo'n dagje strand. Het was ook prachtig weer! Wat zijn die kransen mooi met al die schelpen.

    Nou maar hopen dat het snel weer mooi is om naar het strand te gaan!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alle ingrediënten voor een mooie dag waren aanwezig en zo'n mooie krans doet je nog lang nagenieten. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geniet moment dus.
    Prachtig zo om je foto's te zien van het strand.
    Hier helaas vandaag regen dus lekker binnen blijven.
    Fijne dag hoor groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was een geweldige dag voor het strand.
    Wat een ruimte op het strand heerlijk! Dubbel genieten!
    De zee geeft ook zo'n rust... Dat zie je terug in je foto's.

    Helaas was het weer van korte duur en moeten we het nu echt weer met minder doen. Maar het word niet koud, hebben ze beloofd;-) We zullen het ervaren.

    Wat heb je ook mooi kransen gemaakt! Ze passen helemaal in dit sfeertje

    Fijne week,
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk een dag samen naar het strand!
    Geniet je tijdens de strijk wel even lekker na?!!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk zo'n dagje aan het strand..jullie hadden er de perfecte dag voor uit gekozen. Prachtige foto's en wat een rust daar. Wat een pracht die schelpenkransen..mooi gemaakt, hoor.
    Lieve groet Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's van jullie heerlijk dagje strand. Je kransen zijn trouwens prachtig.
    Over de was geproken, hier moet ik ook maar eens aan de slag!!
    Fijne week
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heerlijk he strand. ik hou van de zee. echt zalig
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie plaatjes met al die tinten grijs/blauw/wit; prachtig!
    En schelpen verzamelen doe ik ook altijd pm in een bakje te leggen of iets mee te frutselen...
    leuk hoor!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De zee geeft zoveel ruimte in je hart en in je hoofd. Mooie foto's. Groeten Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk wanneer je écht kunt ontspannen! De schelpenkransen zijn erg mooi ... prachtig hoe de verschillende kleuren bij elkaar passen. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk zo`n daagje strand,lekker genieten,alleen zand,dat vind ik zo naar eraan haha,wat een pracht van een schelpen en de kransen,helemaal super,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De kleuren in je mosaic zijn heel erg mooi, Yolanda, zo zacht! Je schelpenkransen zijn prachtig, zat al even goed te kijken hoe je ze in hemelsnaam hebt gemaakt, mooi hoor.
    Alvast een leuke woensdag, een fijn dagje vrij? Hopen dat de regen mee zal vallen. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beautiful photos of the sea! I adore it! You made a gorgeous wreath with shells!
    A nice Wednesday!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Jolanda,
    nu het hier zo regent verlang ik ook naar blauwe lucht en zee en strand. Heerlijke genietfoto's heb je gemaakt. Over een paar weekjes gaan we weer richting ons plekje aan zee, kijk er nu al naar uit.
    Fijne week nog,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk is dat hé zo even saampjes er tussen uit.

    Je hebt er mooie collages van gemaakt!!!

    Het strand de zee trekken ook mij wel....maar ik kan daar niet gaan liggen, ben altijd zoekende naar haaientanden in Cadzand tot de prachtigste schelpen op tropische stranden, waar ik dan weer niet van weet of ik ze wel mag invoeren....en dan met pijn in het hart laat liggen in de tuin van de bungalow op Lombok of Sri Lanka....zucht....

    Wel heb ik in het kleinste kamertje....en dat is hier héél klein, veel schelpjes en steentjes liggen die ik overal vandaan gejut heb aan de stranden.

    Fijne dag en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...