zondag 20 juni 2010

High tea





Vandaag hebben we genoten van onze high tea ter ere van Eva's en mijn verjaardag eerder deze maand. Het kost wat tijd en moeite maar het was beregezellig en errrg lekker!
Het weer werkte niet mee, ondanks dat we het wel hadden verdiend, maar binnen heeft ook iedereen een plaatsje gevonden en was het gezellig vol. We hadden een huis vol, familie, vrienden en vriendinnen en collega's.




De roze taart heeft een vriendin gemaakt, een citroenvulling met frambozen....mmmm en opgemaakt speciaal voor ons!
We hadden zelf heerlijk zalm-, komkommer- en eiersaladesandwiches, appeltaart, brownies, noten-appelhapjes, frambozencakejes en scones gemaakt. Daarbij ook een schaal zomers fruit, verschillende soorten chocola, lekkere theetjes en allerlei aanverwante artikelen die de high tea compleet maakte!
We zijn allebei heerlijk verwend met lieve en mooie cadeautjes: boeken, prachtige ketting, bloemen, envelopjes, bonnen en luchtjes.


Ik wens jullie allemaal een heerlijk week met mooi weer (ja, het gaat nu echt komen zeggen ze)...

32 opmerkingen:

  1. Wat een mooie post met al dat lekkers,geniet van je leuke en mooie cadeautje Jolanda..

    Liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pffffff....ik hoop het wel ja !!! ben dit zo zat !!! moest nog wel aan je denken vanmiddag............meid wat ziet het er mooi en lekker uit allemaal.........wat zal iedereen hebben genoten..........en ik had je al gefeliciteerd toch?? nou anders nog maar een keer....en je dochter ook !!! fijne gezellige ik hoop zonnige week !! liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal wel heerlijk uit. Ik ben nog vol van het avondeten, maar als ik dit zie... Mooi opgemaakt ook.
    Fijne week,
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er allemaal heerlijk uit en wat een prachtige taart heeft je vriendin gemaakt. Citroen/framboos...klinkt echt heerlijk! Alsnog van harte met je dochter haar verjaardag!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen wonder dat je het huis vol had...ik was ook gekomen hoor als ik deze foto's vooraf gezien had ha ha! Wel een klus om alles klaar te maken, maar het ziet er megalekker uit!

    Nu bijkomen van een gezellige dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,

    Wat een heerlijkheden bij elkaar! Echt feestelijk! Proficiat met jullie verjaardagen. Toevallig word ik deze week net zo oud als jij! Goed bouwjaar!!!

    Groetjes'
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooccchhhhh Jolanda, heb de foto's groot geklikt en zit gewoon te smullen hier. Wat een heerljkheden allemaal, zo mooi gemaakt ook, wat een werk hé. Maar zeer de moeite waard als je uiteindelijk het eindresultaat ziet. Zo'n tafel is al een feestje op zich en dan moet het feest nog beginnen. Inderdaad wel jammer dat het hele gebeuren niet buiten kon plaats vinden, maar zo te zien hebben jullie behoorlijk wat ruimte binnen gelukkig voor zo'n grote ploeg. Ziet er echt fantastisch uit en dat zullen de gasten zeker ook gevonden hebben. Denk dan ook dat er niet veel is overgebleven van al dat lekkers. Leuk dat het een onvergetelijke dag is geworden.

    Wens je een heerlijk week, en al ze nu eens echt gelijk krijgen dan gaan we de zon zien en lekkere temperaturen, daar gaan we voor...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog beide van harte gefeliciteerd! Jammer van het weer (buiten geeft toch weer een ander sfeertje...) maar jeetje, wat een heerlijke dingen staan er op de tafel, zeg....
    Het ziet er heel sfeervol uit!
    Fijne week!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jolanda,

    Dat ziet er allemaal heel verleidelijk uit. Wat zullen jullie hebben genoten van het lekkers, familie en vrienden.

    Deze week komt de zon terug, dus kun je ook buiten genieten.

    Fijne week, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer van het weer , maar zo te zien was het binnen ook goed vertoeven, Het ziet er allemaal heerlijk en mooi uit!!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige eetbare kunstwerkjes heb je daar op tafel staan. Nog van harte gefeliciteerd jullie allebei. Geniet maar van de napret. Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtige foto's van de verborgen tuinen. Je bent flink bezig met je nieuwe toestel, leuk he! Nog gefeliciteerd trouwens, en wat een heerlijke dingen staan er bij jullie op de tafel zeg! Het water loopt me in de mond..
    groetjes,en hopelijk genieten van mooi weer deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh,wat ziet dat er allemaal prachtig en vooral overheerlijk uit!!!
    Wat zullen jullie en jullie gasten genoten hebben.
    Jammer dat het weer inderdaad helemaal niet mee zit. Hopelijk hebben ze gelijk bij het weer want ik ga mijn 2e week vakantie in en wil gewoon lekker warm weer!!!

    Fijne week.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ........Als ik het genoegen had om bij je familie of vriendenkring te horen........ging ik helemaal niet meer weg....maar bleef bij jullie wonen;-)

    Wat gezellig en lekker allemaal!!!!!
    Moet jullie van mijn kant een groot compliment geven om alle gasten op deze manier te verwennen,echt klasse!!!

    Enne.....daar zitten heel wat meer uurtjes aan voorbereiding in dan in mijn vaderdagtaart.....

    Ik vind de verjaardag taart speciaal voor je dochter en jou ook zo'n heerlijk kunstwerkje!

    Het weekeind is weer voorbij en we kunnen er weer even tegen met AL dat lekkers....

    Straks weer normaal eten anders slaat m'n weegschaal op tilt....pfff.

    Fijne blogweek!
    Het was weer gezellig om bij je te lezen!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dat er allemaal lekker uit. Binnen smaakt het er echt niet minder om maar nu wil ik ook wel eens naar buiten.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit Jolanda. Ohh.....en dan die taart die je vriendin speciaal voor jullie maakte, bijna zonde om aan te snijden. Een leuk idee om een high tea te organiseren voor de verjaardagen.
    Ik geniet even mee.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er fantastisch uit Jolanda! Ik had zo wel willen aanschuiven haha. Ik weet hoeveel werk het maken van een high tea is, heb het ooit eens gedaan voor de verjaardag van mijn dochter. Maar zij en haar vriendinnen vonden het helemaal fantastisch en maakte het dubbel en dwars waard!

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijkheden, dat moest wel een geslaagd feestje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit ziet er echt super gezellig én lekker uit! Poeh, wat zullen jullie er een werk aan gehad hebben! Maar wel de moeite waard!
    Enne... het zonnetje schijnt hier hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk!!!
    Nog van harte allebei!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er gezellig uit en wat een boel lekkere dingen.... En die taart is ook zo mooi en lekker...

    fijne week, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooo wat gezellig zo zeg. en die taart..daar zijn gewoon geen woorden voor. geweldig!!!. fijn dat het zo goed geslaagd was
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat staat daar veel lekkers op de tafel, hmmm, had je wel genoeg???
    En die rose taart, schitterend, vindt dat zo'n kunst hé.
    Fijn dat het gezellig was,
    fijne week hoor,
    groet
    stina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zier er super uit allemaal , je hebt er even werk van maar het is wel origineel om te doen , zo'n high tea.
    Mooie grote kamer heb je trouwens , daar kun je best wat mensen hebben ....
    Fijn week verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a nice party and how many delicious things I see! We had a very rainy week end too, but Summer is here!!!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke post..en dan die taart..wat een pracht. Ziet er allemaal geweldig uit, fijn dat alles zo goed is verlopen.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Vond je blog via Join my Joy. Wat een heerlijke High Tea is dit zeg!Ik heb as zaterdag een kinderfeestje voor mijn dochter van 11, met een high tea. Ga nog even goed naar de foto's kijken voor inspiratie. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oh I love all of this, I promised to myself that I will make parties like yours :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een vrolijkheid, Jolanda. Je tafel zag er heel mooi uit! Gezellig huis!!

    Een ZONnige vrije woensdag. Het is nu al lekker warmpjes he?!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een zoete zaligheid!!!
    Dit is zoooo leuk, heb het vorig jaar met mijn dochter gedaan, en haar 9 klasgenootjes.
    Wel allemaal meiden hoor, en zoontjelief natuurlijk.
    Ze moesten eerst zelf alles klaarmaken, dat was al supergezellig en daarna alles heel mooi en geditingeerd presenteren.
    Veel roosjes en het goede servies, helemaal af. Als je de foto's ook ziet, geweldig.

    Ik heb één keer een workshop hierin gehad, maar uiteindelijk waren de gastvrouwen zo teut, dat ze niet meer op hun benen konden staan.
    Niet zo gedistingeerd dus.

    Maar ik kom graag bij je highteaen hoor.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog keertje hoi!
    Nee, ik maak die kaartjes niet op bestelling, maar als jij zo'n high tea voor mij regelt wil ik wel een uitzondering maken hoor :-)
    Nee hoor, grapje.. Kom een keer een workshop doen zou ik zeggen..
    (maar.. ik wil je best een kaartje sturen hoor, mail je adres maar)
    groetjes en alvast prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi=)

    Your High tea look all nice, what a lovely Cake!!!

    Have a nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...