donderdag 15 juli 2010

Heerlijk Texel!

Al weer een paar dagen terug en na alle huldigingen, wasjes, warmte en onweersbuien is het nu wel weer, om wat collages te maken en een postje te maken over ons rondje TEXEL.
We zaten in hotel het Uilenbos in de Koog, een echt familiehotel met 'huiselijke' maar wel heerlijk ruime kamers en we hadden zelfs een eigen terrastuintje erbij. 's Morgens een prima verzorgd ontbijt, wat is dat toch lekker als het allemaal voor je klaar staat! Dat vind ik zo'n luxe van vakantie in een hotel.

Als we ons hotel uitliepen zaten we in 5 minuutjes in het gezellige centrum van de Koog waar we 's avonds heerlijk hebben gegeten.
Ook konden we door het bos (uilen hebben we niet gezien...) en de duinen naar het strand, dat was zo'n 10 minuten. Ideaal dus!

2 dagen hebben we fietsen gehuurd en zijn we op de eerste dag naar het zuiden gefietst. Door de bossen zijn we naar de zeehonden in ecomare gereden. Altijd leuk, de zeehonden, de huilers en we waren net op tijd voor het voeren. Via de duinen zijn we naar het strand bij paal 12 gereden en daar hebben we een uurtje op het strand gelegen.

Toen verder naar het schattige dorpje den Hoorn en zijn we via Den Burg weer naar de Koog gereden.

De volgende dag ging naar het puntje van het eiland. Maar eerst langs de Slufter, een prachtig natuurgebied zoals je hierboven kunt zien, waar we een heel eind in zijn gelopen.

Onderweg kwamen we allerlei flora en fauna tegen!

Aangekomen bij de vuurtoren wilden we natuurlijk op dit uiterste puntje van Nederland ook van het strand genieten. Het was even lopen om een plekje uit de wind te hebben maar het weidse uitzicht maakte alles goed!

Via de Cocksdorp zijn we met windje tegen weer naar 'huis' gereden.

Dit was onze dagelijkse lunch :) We hebben een appeltaartonderzoek gedaan en ik moet zeggen, ze waren allemaal heerlijk!

Op een bewolkte dag hebben we met de auto een rondje gedaan en kwamen toen in het haventje van Oudenschild.
Hiervandaan kun je ook met een boot de Waddenzee op om garnalen te vissen of zeehonden te gaan kijken.

De laatste middag hebben we op het strand doorgebracht na eerst nog nog een duinwandeling gemaakt te hebben waar ik helaas geen foto's van heb want m'n (oude) cameraatje ben ik verloren op de Veluwe, snik. Hij was al 5 jaar oud en enigzins aan het slijten maar toch wel handig.
Deze foto's houden jullie dus nog te goed want we gaan vast nog wel een keer terug naar dit heerlijk eiland.

De laatste dagen van onze vakantie hebben we op de Veluwe doorgebracht, daar morgen nog wat over.

Voor nu natuurlijk weer een hele fijne dag, gelukkig is het iets minder warm dan de laatste dagen.

1. Wat een mooie vakantiefoto's, ik zou bijna direct mijn koffers pakken en meteen willen vertrekken! Wat zijn de eilanden toch mooi hè!

Maar de Veluwe is ook prachtig, daar wonen we dicht tegen aan, maar toch heb ik meer met strand en zee als met de bossen!

Hartelijke groet, Ingrid

2. Schitterende foto's.
    Fijn dat ik even mee op reis mocht ;)

Groetjes van Ria

3. Wat heb je mooie foto's gemaakt! Echt mooi!

Ik ben nog nooit op Texel geweest. Vroeger ging ik vaak naar Ameland. Ook altijd erg gezellig!

Groetjes! Ilona

4. Leuke vakantie foto's, en nog fijner dat je het naar je zin hebt gehad.

groet Lia

5. Dank voor de prachtige foto's! Dat is alvast voorpret voor mij. Wij gaan eind augustus twee weken naar Texel (weer, want we zijn er al 3 keer eerder geweest). Ik vind de eilanden heerlijk....nergens krijg ik zo'n vakantie-gevoel als op een eiland.
    Dus nu heb ik alvast via jouw foto's kunnen genieten op wat komen gaat!

6. Bedankt voor deze mooie foto's. Ik heb heerlijke herinneringen aan Texel ... alweer 28 jaar geleden. Help, wat gaat de tijd toch snel! Lieve groet, @nne

7. wat een heerlijke fotos zeg. ben er nog nooit geweest. weer iets voor op mijn ljstje. jammer van je camera....
    gr hannie

8. Wat een prachtige vakantie foto's..zo te zien hebben jullie het erg naar de zin gehad...en die dagelijkse "lunch"..hmmm wat ziet dat er lekker uit.
    Lieve groetjes Tilly.

9. ooh ik heb er zin in.
    Als het goed is gaan we over 4 weekjes ook naar texel, en de foto's maken het dat het me nu veel te lang duurt. Prachtige foto's heb je ons weer laten zien.
    Groetjes monique

10. Wat een heerlijke foto's !!! .......leuk hoor!!! fijn dat we even mee mochten met je.....lieve groetjes Ria...

11. Ziet er allemaal heerlijk zomers uit. Prachtig, jullie zullen wel genoten hebben zo te zien!
    Groetjes
    Dani

12. Ik heb genoten van je collages, wat ziet dat er prachtig uit. Kan me voorstellen dat jullie ervan genoten hebben en je had er ook prachtig weer op! En oh ja, welkom thuis ;)

13. Ik krijg door jouw heerlijke foto's en verslag ook zin om richting de wadden te vertrekken :-)

14. Dat ziet er uit als een heerlijk onderbreking.

Mooie sprekende foto's heb je gemaakt.

15. Dag Jolanda,
    Even een antwoord op je vraag. Ik ontwerp de mandala's zelf. Heb zo'n 5 jaar les gehad. Je kunt ze ook als kleurboek kopen, maar ik teken ze liever zelf. Hier heb ik een experiment met de zogenoemde Keizerskroon gedaan. Telkens het zelfde ontwerp, basis tekening, maar telkens weer ander lijnen gebruikt om hem in te kleuren.
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

16. Hoi Jolanda,
    dat ziet er echt heerlijk uit daar op Texel , ben stiekem een beetje jaloers en zou daar best wel even een paar dagen heen willen zeg .......

Nou , ik wens je verder fijne "rommel-aan-dagen" en hopelijk houden we mooi zomerweer zonder al teveel hele hete dagen en noodweer daarna.

groetjes gea

17. Hallo Jolanda,

Wat fijn dat we mee kunnen genieten van die heerlijke vakantie. Wat is Texel prachtig, ik moet me schamen, een van de eilanden die ik nog niet heb gezien.

Goed om een keer je voorbeeld te volgen,

groetjes en een fijn weekend, Pauline

18. Leuk! Ik zal dit blog linken op mijn daily Texel blog!

19. Geweldig lijkt mij Texel,ik heb een keer op de boot staan wachten samen met mijn ex,dat weekend had ons misschien bijelkaar kunnen brengen maar terwijl wij stonden te wachten werd ik gebeld door een zus dat mijn moeder naar het ziekenhuis was gebracht,dus ben ik terug gekeerd en afgebeld naar het hotel,bij aankomst in het ziekenhuis zei mijn moeders vriend en een andere zus,wat doen jullie nou hier,bleek dat mijn ene zus niet had mogen bellen omdat het niet ernstigs was verders,dus heb ik Texel niet gezien,maar ooit....ga ik,je foto`s zijn top,lieve groet Joke.

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...