donderdag 22 juli 2010

Petje af


Na 2 dagen genoten te hebben op het strand waren we gisteren naar Nijmegen, naar de Vierdaagse. Eerst even bij m'n zusje langs voor een hapje en drankje en toen op zoek naar een mooi plekje langs de route.
Niet zomaar een bezoekje maar we waren met een doel!


Mijn vader loopt al voor de 24e keer de Nijmeegse 4-daagse mee!!!
71 jaar is hij nu, de eerste jaren 50 km, later de 40, en nu 4 dagen lang 30 kilometer. Door zon en regen, weer en wind.


En wat was het warm dinsdag, hij had het zwaar gehad, maar gisteren zag hij er gelukkig goed uit.
Na een tussenstop en een flesje drinken ging hij de laatste kilometers naar de finish lopen.

Nu ik dit stukje maak zit z'n 3e dag er bijna op. En gaat hij zich met duizenden anderen opmaken voor de slotdag morgen, gelukkig niet meer zo warm en lekker bewolkt.
Succes allemaal vooral heel veel plezier!

Volgend jaar wordt het zijn 25e (en waarschijnlijk de laatste!)......

20 opmerkingen:

  1. Wow wat een kanjer je vader! Al 71 en dan gewoon al voor de 24ste keer meelopen!
    Het ziet er allemaal heel gezellig uit daar in Nijmegen! Nou op naar de 4e dag en natuurlijk hopenlijk de 25ste keer volgend jaar!
    groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En loop jij niet eens een keer mee????
    Ik ben van plan om volgend jaar toch weer een poging te gaan doen. Heb hem nu 2x gelopen en met succes. En wil toch weer als een soort van bewijs (voor mezelf) hem nog een keer lopen. Maar moet wel kijken of mijn spieren het allemaal wel aankunnen met mijn fibro/artrose..
    Maar als je dat virus eenmaal te pakken hebt.
    En je pa gaat het natuurlijk halen. En hoop dat hij morgen een superdag heeft.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Jolanda wat geweldig !!! knap hoor..........fijn dat ie dat nog kan........ach zo lief en fijn dat je nog een vader hebt........ik al zolang niet meer........helaas............geniet van elk moment met hem !! kus van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook bewondering voor...want o, wat is het een eind! Dus ik vind het niet een beetje knap maar super knap dat je vader de Vierdaagse al voor de 24e keer loopt! Heel veel petjes af en een diepe buiging hi hi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat knap zeg! En dat al 24 jaar! Mijn man wil volgend jaar gaan meelopen, samen met zijn broer. Ik ben benieuwd of ze dan ook besmet raken met het virus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad petje af! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Fleur,

    Dat is ook toevallig...mijn vader loopt ook mee! Het aantal keren dat hij De Vierdaagse heeft gelopen ben ik inmiddels kwijt, maar het is ergens tegen de dertig aan! Ik vind het iedere keer weer een hele prestatie.

    Een fijne avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zeg knap hoor....
    Ik wou ook bijna zeggen petje af...maar nee met die warmte kan ie beter petje op houden;)
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig knap van je vader,ik moet er niet aan denken om zover te lopen,super dat jullie dan een kijkje gaan nemen,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dit zo knap, helemaal van de mensen die al wat ouder zijn. Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar voor de 25e keer mag meedoen!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jolanda,

    Wat een volhouder, gewoon op naar de 25e. Wel heel goed hoor, zeker in deze warmte. Wat zal hij genoten hebben van jullie komst en support.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. DIEPE DIEPE BUIGING!!!!!!!!!!!!! ooooooooooooo stiekem ben ik een beetje jaloers!!!! Al jaren fluister ik dat ik dat OOIT ook nog weleens zou willen, een echte uitdaging die 4daagse.......!!!
    Ik zeg GLADIOLEN voor je vader!!!!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ZZOOO zeg!!!! Dat verdient een lintje!!!
    Wat knap zeg!!
    Wat een sportieve vader heb je!
    Ik heb bewondering voor al die mensen die het toch maar ieder jaar weer volbrengen!
    Voor iedereen met die moed een grote Gladiool hoor!!
    Fijne avond en niet vergeten je paps te verwennen hoor!!
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prestatie Jolanda, daar neem ik ook mijn petje voor af hoor. Ik kijk iedere avond wel even naar het Vierdaagse programma. Ik vind het ook zo leuk om te horen en te zien waar mensen soms voor lopen, velen hebben zo'n mooi doel.
    Ik heb er grote bewondering voor al die kanjers.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi,

    Wat heb je een mooie blog en bedankt voor je lieve reactie op mijn blog.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind van en naar de auto lopen soms al te veel (schaam me diep nu) dus heb diep respect (zeker voor de oudere mens) voor deze prestatie.
    Ik zeg chapeau!!!

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prestatie! respect hoor.. en jij, geniet maar van zo'n sportieve pa!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jolanda, petje af voor jouw vader! 71 jaar en dan nog de 4 daagse lopen. Bravo zoals de Fransen zeggen.
    Hoe is het vandaag gegaan? Heeft hij de finisch gehaald? Vast en zeker.
    Fijn weekend
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw.. wat knap van je vader..een hele prestatie..petje af.
    Heerlijk als ze op deze leeftijd nog zo fit zijn en dit aandurven.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jolanda, wat zul jij trots zijn op je vader! Het is een heel gezellige happening, vooral de laatste dag is zó feestelijk! Groetjes aan jou en je vader. Geef hem namens mij maar een dikke pluim op zijn denkbeeldige hoed.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...