zaterdag 31 juli 2010

Tips gevraagd!

Deze week gaan we klussen!
Onze lamelparketvloer gaan we opschuren en daarna olieen in een white-wash kleur.
Maar nu is de vraag: hoe kunnen we deze het beste schuren.
Ik hoor veel spookverhalen over parketschuurmachines, dat het erg moeilijk is en je er snel te veel afschuurt.
Jullie doorgewinterde klussers kunnen me vast vertellen wat de beste manier is om deze klus te klaren!


Van te voren ga ik de kozijnen nog schilderen en we gaan ook de boel weer eens lekker witten...en daarna schuiven met meubels.... natuurlijk het leukste!!

22 opmerkingen:

  1. Wij hebben voor het schuren van al onze vloeren altijd een schuurmachine gebruikt, je moet inderdaad wel uitkijken omdat het best wel zwaar is. Maar wel gelijk resultaat!

    Succes met deze klus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    ja toen we hierin trokken hebben we ook n schuurmachine gebruikt,maar je moet hem niet te lang op een plaats houden, dan krijg je n soort van deuk.Nu hebben we een schuurmachientje met stofzuiger (kun je erop aansluiten)ideaal,maar voor n hele vloer???
    Ja, veel succes!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas...ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je ook niet aan zinnige tips helpen! Veel succes!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan je helaas niet helpen, maar wens je heel veel succes toe.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Wat een klus! Ook ik kan je helaas niet helpen. Bij ons moet het parket ook worden geschuurd, maar ik probeer het nog steeds een beetje van mij af te schuiven.

    Wens jullie in iedergeval succes! Het weer is de komende week gelukkig koel. Dat scheelt weer.

    Gezellig dat je langskomt. Het heeft geen haast. Ik hoor het wel wanneer het schikt!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. `Hallo Jolanda,

    Gaat goed, maar inderdaad niet te lang op een plek staan, een regelmatige beweging levert heel goed resultaat.

    We kwamen wel slecht tot helemaal een de kant en in de hoeken, dit hebben we met een eigen schuurmachine gedaan, met stofzak. Ondanks de afzuiging heb je echt wel alles onder het stof. Maar goed het knapt er van op,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Hier ook iemand zonder ervaring, maar wel erg benieuwd naar het resultaat. Veel succes ermee!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben helaas geen ervaring met parket maar ik lees al een paar goede tips hierboven.
    Ik vond je vorige post met kaarslicht trouwens ook erg sfeervol .

    Veel succes met het schuren , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,

    Wij hebben net onze vloeren gedaan met een goede gr. bandschuurmachine. De 'echte' prof. parket machines gaan misschien wel sneller maar mischien 'te'snel als je te lang op een plek blijft staan. Het is een hele klus en ja stof is overal ;-) Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens je heel veel succes, wij moeten binnenkort ook de vloer bewerken, niet schuren, (gelukkig:-)Maar door een blessure bij mijn man aan zijn arm moeten we dit nu uitstellen...:-)..

    Succes nogmaals,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben, net als jij, ook meer van het stijlen en decoreren.......;)
    Klussen besteed ik altijd uit aan mijn mannetje;)
    Succes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hhahaahaha!!! jij hebt er zin in !!! succes en helaas geen tips van deze kant alleen succes !! liefs Ria.........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo zo, wat een plannen.. nou, het is er weer voor ;-) Ik kan je niet helpen aan tips, heb laminaat en tegels, maar je komt er vast wel uit met bovenstaande, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,

    Wat zal het mooi worden.... De enige tip die ik je kan geven is.....doe het echt heel rustig aan met zo'n apparaat! Ik heb wat kuilen gemaakt in de houten vloer. Veel succes en we gaan vast zien hoe mooi het is geworden!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb het ooit gedaan met zo'n groot apparaat en vond het geen prettige klus.
    Succes met de vloer, wat zullen jullie straks genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik beland toevallig op je blog en omdat wij een oud huis hebben gekocht die nog helemaal opgeknapt moet worden heb ik klustips voor je...

    wij hebben een schuurmachine gehuurd bij de Gamma, voor nog geen 30euro per dag en dan heb je 'm wel af...deuren dicht, ramen open en een stofzak erbij kopen!!! en voldoende schuurpapier..ook los te koop!
    met de nerf mee schuren en niet van links naar rechts gaan, krijg je zwarte strepen die je niet meer weg krijgt, je kunt zachtjes achter de machine aanlopen of heen en weer net als bij een grasmaaier!!
    langs de kanten kan het apparaat niet komen en die zul je met de hand moeten schuren
    het is een flink karwei...maar de vloer word zoveel mooier...wij hebben 'm daarna in de white wash beits gezet..speciale pats voor te koop, werkt makkelijk aan een steel, kun je rechtop blijven staan, maar je moet wel doorwerken omdat het snel droogt en dan krijg je vlekken..
    omdat wij een brocante uitstraling wilden vonden we dat niet zo erg...
    hoevaker je met de beits lagen op aanbrengt hoe witter dat ie word...wij hebben 1x gedaan vanwege dat we dan nog de knoesten en nerven zien..
    kijk maar eens hier;

    http://memoiatelier.blogspot.com/2010/06/lekker-slapen.html

    http://memoiatelier.blogspot.com/2010/06/vervolg-slaapkamer.html

    Groetjes en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Jolanda, schuren gaat prima zelf hoor, je moet alleen niet te lang op één plek blijven hangen, dat is alles. Leuk hè, zo steeds wat veranderen? Leuk dat je ons mee laat genieten! Succes hoor en groetjes vanuit het heerlijk huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vogens mij zit er niks anders op dan een parketschuurmachine te gebruiken. Niet te lang op één plek en de machine zijn werk laten doen. Een stofige klus maar weet zeker dat het jullie zal lukken.
    Veel succes met het klussen.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Jolanda, veel succes met de klus (parketschuurmachine is goed te doen hoor, als je maar niet te lang stilstaat op 1 plek en let op: het ding maakt veel herrie brr), maar het wordt vast mooi!

    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het klinkt nu al prachtig! Heb geen bruikbare tips in deze, Jolanda ...
    Je glas-in-lood deur is super!
    Ik heb zojuist, nog voor het slapen gaan, 3 briefjes met jouw naam erop in de giveaway schaal gedaan... veel kansen!
    Een heerlijke, creatieve week, het wordt vast en zeker prachtig!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag Jolanda,
    Wat een ijver zeg! Ik kan je wat betreft het schuren niet verder helpen, maar ik kan je wel veel succes en sterkte wensen. Ben benieuwd naar het resultaat. Gaan we vast zien, denk ik zo.
    Fijne avond en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kijk nu heb ik ook gelijk goede tips,want zou geen flauw idee hebben gehad hoe er aan te beginnen haha,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...