dinsdag 3 augustus 2010

Hier wordt gewerkt!

Vandaag begon ik aan het schilderen van al het houtwerk in de woonkamer. Natuurlijk eerst goed schuren en schoonmaken, niet het allerleukste klusje...
Op ons keukenraam hadden we al een tijdje plakplastic zitten tegen het inkijken. Dat moest eraf, maar wat een werk is dat! Met fohn en terpentine is het gelukt.


En toen gaan verven, ik heb overal binnen en buiten, Schelpenwit van Histor. Toen ik een nieuwe pot kocht viel me de nieuwe verpakking al op en toen ik het eerst stukje verfde zag ik dat niet alleen de buitenkant maar ook het kleurtje anders was....


Nieuwe regels zorgen ervoor dat de verf op een andere manier gemaakt wordt en dus kan er een kleurverschil zijn werd in de winkel gezegd toen ik terugging .
Alleen bij deze kleur is het geen warmwit maar grijswit geworden. Wel mooi maar heel anders.


Na veel kijken, uitproberen en keuren heb ik besloten om er toch mee door te gaan.
Morgen wordt dus een schilderdag!

Tussen de bedrijven door zag ik dat ook in de tuin hard gewerkt wordt...



Vol van het stuifmeel weer door naar de volgende bloem van de Hibiscus...


23 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het niet al te warm voor dit soort klusjes! En het is even doorbijten, maar als het goed is krijg je er iets moois voor terug!

    Succes met alles! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om je kamer weer een nieuwe look te geven! Ben benieuwd naar het eind resultaat. Tot die tijd; sterkte met kussen en succes!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaa, ook hier heb ik vandaag een "volgeladen"bij staan bewonderen, hij was ZO zwaar, kwam bijna niet meer van bloem naar bloem!
    *zucht*...hier liggen ook nog heel wat verfklussen te wachten......maar zit niet in die flow;)!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met verven!
    Wat mooi zo'n WITTE hibiscus!!Zie je niet zo vaak.Mooie struik die nog lekker in de late zomer doorbloeit!
    Ben benieuwd hoe je huis wordt!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar word zeker hard gewerkt bij jullie. Jammer dat in de nieuwe verpakking de kleur verschilde met de vorige...gelukkig maar dat je deze kleur ook mooi vind. Mooi de witte hibiscus..grappig al dat stuifmeel op die hommel z'n snoetje.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een drukte hier......mooi hoor die witte Hibiscus.....wij hebben echt mega planten binnen gekregen precies hetzelfde als deze witte.............ze zijn prachtig............nou verfse morgen.......succes je kan het !!! liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is wel veel werk, maar daarna kan het grote genieten beginnen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou,nou......jullie hebben d'r zin in.....
    ....maar die batterijtjes van jullie werden ook pas geleden goed opgeladen;-)

    Het zal mij benieuwen of dat bij ons ook het geval zal zijn.....................................................................................na de vakantie schilderen!!!

    Hou de moed erin en succes verder.
    We zien straks het resultaat graag.

    En zó leuk dat je even tussen alle bedrijvigheid door je camera mee naar buiten neemt om dat andere bezige bijtje te fotograferen.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij gaan morgen ook beginnen met een aantal kleine schilderklussen, mijn man gaat allereerst een wand schilderen omdat ik die geraakt heb bij het schilderen van de muur die daar aan grenst..'-)Ik zelf ga beginnen met het schilderen van de side-table en twee koloniale spiegels. De vorderingen zal ik via mijn blog melden. Ik wens jou alvast heel veel succes, het resultaat zullen we ongetwijfeld op je blog terugzien.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wij kwamen ook al die andere model verfblik tegen, en ben ook benieuwd naar de kleuren..
    morgen gaan we op pad en dan ook verven..
    het hele huis..
    doeiii, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk schilderen!! nee niet het schilderen zelf hoor want daar heb ik geen geduld voor. maar de geur!!! heerlijk
    alles ruikt dan zo nieuw en fris en ja geschilderd.
    en toch snap ik niet dat er kleurverschil is. Zou niet mogen toch??? hoe kunnen ze dat nu verzinnen
    Ik ben blij dat je de kleur wel mooi vind anders wordt het weer zo'n gedoe met uitzoeken. hihi
    fijne klusweek
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda, wat zal dát mooi worden in je huis. Ik ben heel benieuwd. Succes met verven. En de bij? Die is bijna dronken van het stuifmeel zo te zien. Mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan moet te zijner tijd zeker alles in deze nieuwe grijs-witte verf gedaan worden...?
    Klinkt goed die grijzige wint erin , wordt vast heel mooi .
    Succes met alles , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het wordt vast prachtig, Jolanda. Veel werkplezier. geeft zoveel voldoening!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOH wow jullie zijn ook al zo druk bezig, maar heerlijk is dat toch. Ik hou zelf ook niet van schuren bah, maar het verven daarna maakt altijd veel goed knapt er zo van op he! Ben benieuwd naar het eindresultaat en apart verhaal van die verf!!!
    Groetjes en succes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit zal wel heel mooi gaan worden. Eerst hardwerken en zwoegen boven het blik verf en dan straks een heel mooi eindresultaat. Ik heb vorige week de winkeldeuren die donkerbruin waren in Romantic Taupe geschildert. Nou het resultaat mag er zijn hoor. Dus even doorzetten en dan straks genieten.

    lieve groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh zeg je bent goed bezig hoor....
    En die laatste foto....wat een prachtig plaatje.....helemaal onder het stuifmeel.....
    ZOET!!!!
    lIEFS

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oe dat was even schrikken dat de verf een andere tint was!! Maar verder gaat het lekker hè?! En blijkbaar is het werken aanstekelijk :)
    Groeten en ga zo door! Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Twee nijvere bijen! Poeh, wel een klus hoor, maar als je eenmaal klaar bent heb je wel weer heel veel voldoening van je werk. Daar kan ik dan echt zo van genieten! Wel vreemd dat de verf trouwens duidelijk een andere tint is, dat zou toch eigenlijk niet mogelijk moeten zijn. Gelukkig istie wel mooi!
    Succes nog met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    Wat een klus! Gelukkig is het nu perfect weer om te schilderen. Kan je straks, wanneer we het zomerweer terug hebben, genieten van de zon!

    Sucses!!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Jolanda, wat erg dat gedoe met die verf. Wil je ns vlijtig beginnen, kun je weer terug.En dat schuren...bah! Heb ik n hekel aan!
    Maar word zekr prachtig, ben benieuwd! Veel succes ermee!
    GRoetejs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij hebben ook plakranden door het huis heen, maar dat is tegenwoordig van dat statische spul. Stukken makkelijker op te brengen en weer te verwijderen. Ga je zelf weer nieuwe gebruiken? Dan is dat zeker een aanrader.

    Heerlijk om die mooie foto's van de hommel te zien. Prachtig hoe de natuur voor zichzelf zorgt hé?

    En ben natúúrlijk benieuwd naar het eindresultaat van het verven. Wens je veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou eigenlijk de keuken hebben geverfd deze vakantie,maar wij zijn alleen in de tuin bezig geweest,schelpenwit is idd een pracht kleur en je hibiscus is mooi!lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...