zaterdag 7 augustus 2010

Klus-update

Alweer zaterdag en wat hebben we veel gedaan!
Woensdagavond en donderdagmorgen moest natuurlijk eerst de kamer leeggeruimd. Kasten leeg en de inhoud naar boven. Wat een berg 'rommel' verzameld een mens...
De meubelen gingen naar buiten, toch maar onder plastic hoewel de weersvoorspellingen goed waren en toen aan de slag.


Het schuren ging goed toen Floor eenmaal doorhad hoe het apparaat werkte (meestal als je half op weg bent..)en was in een paar uurtjes gedaan. We hadden geen kantenschuurmachine want die hadden ze niet bij de bouwsmarkt en met de handschuurmachine was het schuren van de randen nog wel een aardige klus die ik op m'n knieen mocht doen. Helemaal goed ging dat niet maar omdat langs de randen toch veel kasten ed staan is dit ok niet zo erg.
Na goed schoon te hebben gemaakt zijn we de vloer 's middags gaan olieen met witte olie. Het resultaat is nog niet echt helemaal wat we willen, de vloer is nog wat dof en op sommige plekken wat schraal. We hebben de WOCA olie gebruikt, misschien heeft iemand hier ervaring mee?


Maar toch zijn we vrijdag verder gegaan met witten van de muren en plafond in de keuken en woonkamer.!
De vloer afgeplakt met gerecycled karton, een tip die ik van Floor aan jullie moest geven. Voor nog geen €5,- een rol van 35 m2, ideaal!
Dochter Eva hielp mee voor de hoekjes en de randjes en rond 2 uur was ook deze klus geklaard.
Toen was het tijd om schoon te gaan maken, de plinten bevestigen en lampen weer ophangen, alle apperatuur aansluiten en de meubels naar binnen met behulp van onze zoon. We wilden de boel weer eens anders neerzetten en het was dus even schuiven maar het resultaat is super maar blijft nog even een verrassing:)
We hebben het in de 20 jaar dat we er wonen nog nooit zo gehad...daarna ben ik aan de slag gegaan met het inruimen van de kasten met alle 'rommel' die de kids weer van boven naar beneden hebben gesjouwd.
De klus en verfspullen opruimen en om 9 uur ploften we moe op de bank.
Vandaag nog wat kleine dingen doen en komende week ga ik de vloer nogmaals olieen, verdeeld over 2 avonden. Ik ben bang dat die nu nog niet goed beschermd is tegen vuil en vocht en hoop dat er iets meer glans over komt.
Er moeten nog nieuwe gordijnen komen en daarvoor ga ik maandag op stap en ik wil een nieuwe hanglamp in de woonkamer maar dat is echt iets waar je tegenaan moet lopen.

Foto's van het totaalplaatje komen gauw, echt hoor, maar voor nu dus even de klusplaatjes...
Ik ga eens lekker bijlezen bij jullie en wens jullie allemaal een heel fijn weekend, ondanks dat het weer niet echt meewerkt,

22 opmerkingen:

  1. Jeetje wat is het al mooi. Wij gaan dit van de winter doen. We hebben gelukkig ensuite dus de troep kan zo in de andere kamer worden gezet. Lijkt me wel een klus maar als ik dit zie kan ik bijna niet wachten. Nou maar ff uitrusten jullie

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er hard gewerkt zeg...en natuurlijk ben ik benieuwd naar foto's van het eindresultaat. Leuk om alles eens anders op te stellen, je bent toch vaak geneigd om het op dezelfde manier terug te zetten!

    Succes met de puntjes op de i!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit hoor, jullie hebben hard gewerkt. Maar ben natuurlijk benieuwd naar het eindresultaat......
    Voor nu een fijn weekend
    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wacht ook in spanning.....;0)
    Mooie vloer zeg.....
    Nu komt straks het mooiste werk...heerlijk weer opnieuw inrichten.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij druk geweest zeg. ik heb de afgelopen tijd alleen maar geluierd!

    Je maakt me wel nieusgierig naar het resultaat!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo hé wat een prachtig resultaat.
    Ik heb geen ervaring met witte olie op de vloer maar wel met wat donkere variant ook bij ons werd hij niet zo donker dan gedacht dus bij jou waarschijnlijk net andersom. Misschien helpt een tweede laag en ik moet je zeggen dat hebben wij niet gedaan op onze slaapkamer Geen zin meer in hihihi dus klein hoekje proberen toch??
    Fijn weekend en ik vind het verschil wel erg groot hoor. Hij lijkt zo een beetje vergrijsd en daar hou ik ook wel van.
    Succes jullie allemaal en Floor dat heb je mooi gedaan zeg want zo gemakkelijk is het niet met een schuurmachine.
    groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er prachtig uit!!
    Dat zou ik hier ook wel willen doen maar ik durf nog niet....
    En wat een karwei, maar je hebt absoluut eer van je werk!
    fijn weekend, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooooo hier word gewerkt !! mijn hemel...wat een werk !!! maar straks heerlijk alles weer terug zetten en leuke hoekjes maken..........kan niet wachten op de foto's....fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grote klus, maar wel super leuk om straks weer een heel andere kamer te krijgen. Ben dan ook erg benieuwd naar het totaalplaatje.
    Fijn weekend verder,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele klus, maar het ziet er al heel goed uit. Wat een verschil, die vloer.
    Ben benieuwd naar het eindresutaat.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben jaloers op je moed, ik heb nog zoveel klusjes liggen maar kan me er even niet toe zetten, ik denk eerst maar eens op vakantie en dan gaan met die banaan!!!!
    Ben benieuwd!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda ,
    dat ziet er al goed uit hoor , lekker licht en de vloer ook veel mooier.
    Wij hebben toen der tijd de vloer helemaal geschuurd en daarna in een grijze olie gezet waardoor het een vergrijsde uitstraling heeft gekregen , ben er nog steeds blij mee want we hadden eerst zo'n roodbruine kleur en daar was ik al jaren zat van .

    De tafel is trouwens met hele verdunde grondverf in gewreven maar ook eerst "lelijk" gemaakt door er in te hakken met een beitel en de schuurmachine lang op bepaalde plekken te houden , daarna toch ook weer wat vies gemaakt met dunne grijze verf en in een matte onderhouds olie gezet tegen de vlekken .

    Nou ik wens jullie succes verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent al een heel eind op weg, voorafgaand aan het klussen zie je er toch altijd wel tegenop, tenminste ik wel. Als je dan eenmaal bezig bent en je ziet de vooruitgang dan valt het allemaal ook nog wel weer mee. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.

    Lieve groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh Jolanda, wat een mega klus, vooral ook al de kasten uitruimen en alles verslepen ligt mij ook nog vers in het geheugen ook al is het al weer een tijdje geleden. Maar wat is het al mooi geworden zeg, ben ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Het leukste werk is nu alles weer inrichten en ongetwijfeld hou je dozen vol over die niet meer terug geplaatst worden. Althans zo ging het bij ons wel...
    Succes nog verder met de vloer te optimaliseren...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,

    Wat een enorme klus is dit! Knap dat jullie alles zelf doen, ook het schuren. Dat lijkt mij zo'n moeilijk karwei. Fijn dat het weer heeft meegezeten. Als jullie het vandaag hadden gedaan was het heel wat minder geweest! Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

    Sucses met inruimen! Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er goed uit. Ik weet dat het een hele klus is en als het dan eindelijk allemaal weer staat je een voldaan gevoel hebt ;-) Geniet ervan.
    Groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda.. oh wat een klus zeg zo'n vloer schuren en in de olie zetten! Wat een verschil.

    Het leuke klusje komt nog, lekker alles weer een plekje geven..

    Een heel fijn weekend en succes met de klus!

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi resultaat! Ik hoop dat het wat wil lukken met de 2e laag en de glans. Het ziet er zo in iedergeval al prachtig uit!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje, wat heb je hard gewerkt!!!! Maar ik moet zeggen, ik vind, zo vanaf de foto, de vloer er enorm mooi uitzien...Ooit...ooit...komt dit ook op mijn klussenliijst...
    Jij hebt het achter de rug; wees maar super trots op je zelf (en je knietjes!)
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    Wat is de vloer prachtig geworden!! Heel fraai! Heerlijk als de klus weer gedaan is en je nu aan het gezellige werk kunt beginnen!!
    Ik houd je foto's in de gaten!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zoo dit is echt een hele metamorfose,de vloer wat een werk,ik zou die van ons ook wel wit willen,maar durf het nog niet aan,die van jou ziet er toch wel super uit,maar ik denk dat jij dat in het echt beter ziet als wij,gezellig dat je hulp van je kinders hebt,ben reuze benieuwd naar hoe het er nu uitziet,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een werk hebben jullie verricht! Maar ik vind de vloer al enorm opgeknapt. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en de nieuwe indeling.
    Fijne zondag, groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...