zondag 15 augustus 2010

Wat een mooie dag....

...was het gisteren. We hadden een heerlijk strandfeest van vrienden op Kijkduin bij Titus, de strandtent waar we vorig jaar ook de 50e verjaardag van mijn man hebben gevierd. En gister hadden we een grandioos feest met BBQ en DJ's dus de beentjes van de vloer...!

Maar daar gaat deze post niet over, ik wil jullie graag meenemen naar afgelopen woensdag, ook zo'n mooi zonnige dag...toen ik toerist in eigen stad was en een fietstocht met een leuke bestemming, heb gemaakt.


Via de Rotte en 'Kitsch & Kunst' waar ik al eens eerder over schreef, naar het centrum.
Daar volgde de 'beklimming' van de Erasmusbrug om op de Kop van Zuid te komen. Een prachtige brug, die 1 van de 4 oeververbindingen is om van de ene naar de andere kant van de stad te komen.

Dan rechtsaf richting Hotel New York.


Hier vertrokken vroeger de schepen vandaan naar Amerika met duizenden, tienduizenden gelukszoekers, en dat is aan veel dingen nog terug te zien. (kijk maar eens op de site van HNY voor een mooi verhaal over de geschiedenis van deze markante plek)

Nu is het voormalige kantoor van de Holland Amerika Lijn, een prachtige hotel en een superleuk restaurant.
Buiten in het zonnetje met uitzicht op de Maas en de bootjes, heb ik een lekker broodje gegeten voordat ik verder ging.


Met de gele watertaxi's kun je over het water naar verschillende plekken in de stad vervoerd worden, heel erg leuk om eens te doen!




Toen weer verder langs oude pakhuizen die worden opgeknapt tot leuke appartementen en veel architectonische 'hoog'standjes richting Katendrecht.

Mijn eindbestemming was....


....de SS Rotterdam!
Een cruiseschip dat is opgeknapt en nu vast aan de kade ligt en waar je kunt slapen en eten. (ook zij hebben een leuke site met de geschiedenis en allerlei activiteiten)


En je kunt het schip bekijken via een rondleiding.


Dat heb ik deze keer niet gedaan maar ik neem jullie wel mee naar het dek waar de dekchairs klaar staan, en je rondom het zwembad een drankje kunt drinken...


....dit smaakt naar meer!


Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van mijn tochtje op de fiets als ik.
Helemaal relaxt (ahum) na een lange zomervakantie ga ik morgen weer aan het werk....ook weer gezellig om samen met collega's aan de slag te gaan.
Alleen heb ik weer wat minder tijd voor jullie, dit soort lange posten te maken en overal een reactie achter te laten...maar ik blijf natuurlijk wel lezen hoor!


Voor alle vakantievierders: geniet ervan en voor de rest: een fijne werkweek...
En natuurlijk ZOMERSE GROETJES!!!!

29 opmerkingen:

  1. Tjonge jonge dit is nog eens wat anders dan nostalgische boerderijen en romantische weggetjes nee dit is een hypermoderne stadsrit.
    Dank je
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je foto reportage is prachtig. De lucht was helemaal je vriend deze dag! De SS, we zijn er ook al een keer geweest, imposant!
    Een gezellige avond, Jolanda, morgen loop ik er weer hoor, en overmorgen ook en dan en dan en dan en dan en ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's...we gaan gewoon met je mee zo !!! wat mooi !! bedankt !!! lieve groetjes van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veek sterkte of plezier op je werk morgen!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tocht in Rotterdam. Wij zijn in onze vakantie ook in Rotterdam geweest, hoofdbestemming was het Polderhuis van RM. Als we dit hadden geweten hadden we dat zeker ook gedaan. Ik wens je voor morgen veel succes. (Ik zal aan je denken ga zelf ook weer beginnen)

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LEuk zo'n tocht door Rotterdam! Ik krijg er helemaal zin in! Vooral die watertaxi lijkt me wel wat! En cruiseschip ...echt leuk!
    Nou ik wens je weer een productieve week!
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, jij laat nu wel de mooie plekjes zien.
    Van het grote Rotterdam.

    Zelf heb ik heeeel veel in Rotterdam gewerkt.
    Coolsingel Leuvehaven Blaak.
    Kortom midden in de stad.
    Moet zeggen dat ik niet van de stad houd.
    Te druk te vol te modern....
    Maar wil zeker een keer gaan kijken bij 'Kitsch & Kunst'
    dat pand rijden we vaak langs, daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar...

    HAHA, maar ben dan ook geen Rotterdamse.
    Voor een tourist is het goed vertoeven daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jolanda , je bent een goede ambassadeur voor onze stad . Enne ....is dat zo , woon je bij mijn school ? Nou ja zeg ... dat is leuk !
    Ook morgen weer beginnen ? Een mooi schooljaar gewenst . Hartelijke groet Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende foto's zeg.
    Wat leuk om daar es te gaan kijken.

    werk ze morgen!!

    groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel plezier weer op de werkplek....enne rustig aan beginnen hoor.
    Voor je het weet ben je weer aan vakantie toe!!
    Lieve groet van Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje wat is dat mooi daar, zo zie je maar als je iets door de ogen van een ander bekijkt. Je hebt het zo mooi op de foto gezet.
    Een prettige werkweek.
    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda,

    Heel erg mooi, ik herken veel mooie plekjes. We zijn vorig jaar een lang weekend in Rotterdam geweest. We hebben genoten!
    Ook langs het water gewandeld!!

    Voor herhaling vatbaar!!

    Bij ons in Limburg heeft het al bijna de hele dag geregend, en niet zo'n beetje ook.Het lijkt echt herfst!
    Fijne avond verder, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,
    Heerlijk tripje was dat zeg! Het leek bijna echt of ik 'm zelf maakte, want die schoentjes aan die voetjes heb ik nu ook aan...hihi
    Werkse weer van de week, Liefs, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi is nu ons eigen kikkerlandje...
    Fijne week.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vaak hoef je helemaal niet ver weg om te genieten, dat zie ik hier bij jou ook! En het schip met zwembad...heerlijk om daar met een drankje in de zon te genieten! Daar moet je nu trouwens niet zijn, het komt hier al een aantal uren met bakken uit de lucht!

    Werk ze en een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een leuke tour heb jij gedaan, en wat leuk dat we mee mochten :-)
    werk ze weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie promotie en trip door je eigen stad. Moet gauw eens een bezoekje brengen aan Rotterdam.
    Geniet maar lekker na.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke city trip...
    Dat gebouw van de Holland Amerika lijn maakt op mij altijd indruk. Ik wil daar zeker eens naar toe.

    Groetjes en werkze morgen!!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sjeetje wat een mooie post heb je er van gemaakt zeg ! Ik heb enorm genoten van de mooie plaatjes en je rondleiding door mijn eigen stad, woensdag was wel de perfecte dag er voor zeg, en je hebt het dan ook behoorlijk uitgebuit, dank je wel..die ss wil ik toch ook nog wel eens gaan bekoekeloeren, ziet er ook al zo gaaf uit..goh mooie stad he Rotterdam, en jij hebt um geweldig in beeld gebracht ! Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,
    Ik ken Rotterdam helemaal niet. Ben ooit ee keertje in Hotl New York geweest en that's it! Mooie foto's van zo te zien best een mooie stad.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's. Ik heb ook eens zitten lunchen bij de Holland Amerika lijn, zaaalig en wat een prachtig uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. "Loveboat....." Ik hoor de muziek al...
    Rotterdam heeft hele mooie plekjes rond de haven. Had ik nooit verwacht, totdat wij er zelf ook geweest waren.
    Leuk om die plekjes weer terug te zien.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Laat dat nu ook onze favoriete strandtent zijn Titus, wij komen er al twee jaar erg regelmatig. Heerlijk zitten met uitzicht op zee, hapje en een drankje en niet het gevoel dat je weggejaagd wordt.
    Leuke reportage over Rotterdam, heb zitten genieten

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke tocht door Rotterdam Jolanda en wat heb je een prachtige foto's gemaakt, ik heb echt genoten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig foto's..geeft aan hoe mooi Nederland is. Een heerlijk rondleiding..lijkt me zeker de moeite waard om het eens met eigen ogen te zien.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige reportage! Ik moet je bekennen dat ik er nog nooit geweest ben, moet ik toch maar eens doen zo te zien!
    Wat een mooi weer was het toen, het heeft vandaag bijna niet opgehouden met regenen!
    Ik hoop dat je 1e werkdag een beetje meegevallen is!
    Fijne week, lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijke wijk he, heb ik vorig jaar gedaan toen Bert 45 werd. Geslapen op de Euromast, watertaxi naar hotel New York, daar eten en de SS dat wil ik nog eens doen. Kwam gister een aanbieding tegen om er te slapen voor 29,00 euro misschien ook wel een keer leuk! ben er in ieder geval nog niet op geweest.
    Groetjes en geniet van je week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie foto's!
    Hotel NY is ook mijn favourite plek...Wij gaan er vaak eten met het gezin..Ook toen de kinderen kleiner waren kon je ze hier goed meenemen naar deze gezellige plek...
    Ik vind de geschiedenis van deze plek ook heel bijzonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk hé? Een dagje uit in "onze eigen" achtertuin?
    Wel eens een High Tea gedaan bij Hotel New York? Oohh.. mjammie!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...