zondag 12 september 2010

Buitendag

Gisteren was een echte "buitendag".
Wat een heerlijk nazomerweer, om eens lekker actief te zijn!
Energie en zon opdoen om deze regenachtige zondag weer door te komen.


Ik begon met een prachtige fietsrit en wandeling door het Kralingse Bos, op de terugweg langs het tuincentrum voor wat herfstsfeer, daarna ben ik eens flink in de achtertuin tekeer gegaan en als slot heb ik een paar mooie kransen gemaakt.
De camera was de hele dag in de buurt dus jullie kunnen meegenieten:)


Deze krans is van 2 kleuren Hortensia uit de tuin met daartussen eikenblad. En als finishing tooch wat schattige roze besjes en gedroogde zaden toegevoegd....




De bedoeling was om het "zomerroze" te vervangen door wat meer herfstkleuren, maar dit hoekje op de eettafel blijft toch nog even zo....


Deze harten krans van Hortensia hangt naast de haard en als je goed kijkt zie je de eerst herfstsferen al....


...wordt vervolgd dus!

36 opmerkingen:

  1. Mooiii die krans is ook heel mooi , ik lees altijd hier maar laat niet altijd bericht achter (tis maar dat je het weet ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je mooi gedaan zeg. De foto's van de hortensia zijn een plaatje! Fijne zondag en alvast een mooie week! Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gegokt!!

    Het is idd en sh... dag vandaag! En gisteren was het zo mooi!

    Dat roze hoekje mag wat mij betreft zeker blijven, het past zo mooi bij elkaar!! Prachtig!!

    Maar ook je hart mag er zijn,mooi gemaakt!

    Hortensias zijn ook zo mooi om van alles van te maken. Het is niet voor niks mijn lievelingbloem!!
    Je hebt er bovendien ook nog eens zo lang plezier van.
    Geniet van je mooie maaksels!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Jolanda, wat ben jij toch in zo'n kransen maken. Helemaal geweldig!
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn je kransen mooi!! Ik ben helemaal weg van dat hart van hortensia! Prachtig hoor, hopenlijk kun je er zo nog lang van genieten!
    fijne dag, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zeg......ik vind hem top zo....
    Beetje nazomer gevoel en toch ook beetje herfst...heerlijk om lang van te genieten.
    Fijne zondag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een heerlijke dag gisteren en wat was het lekker weer
    he ...jij hebt er ook optimaal van genoten lees ik .
    Mooie foto's heb je gemaakt , de kransen zijn mooi gelukt.
    fijne zondag nog , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden hoor. Ben jaloers hoe iedereen hier zo creatief is met die hortensia's, die van mij staan er niet zo mooi bij dat ik ze goed binnen kan gebruiken, daarnaast moeten de struiken nog wat groter worden.
    Ziet er prachtig uit bij jou in ieder geval!
    Fijne zondag,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waanzinnig goed gelukt die krans van je; echt herfst.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow jolanda wet ben je creatief en wat is het mooi geworden. ben jaloers op die hart... ik heb echt twee linkerhanden maar als ik dit zo zie kan ik zoo genieten van de creativiteit van anderen.

    Liefs en een fijne zondag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie krans die het nazomergevoel mooi nog even vasthoudt ... prachtig!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh beide kransen zijn prachtig en je roze erbij,super gezellig,ben benieuwd naar je herfsthuis,fijne zondag nog,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hoor, al die creatieve dames in blogland. En op zo'n druilige dag als vandaag extra leuk om te zien.

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,

    Wat een mooie kransen zijn het geworden. Prachtig dat oud roze!! Heerlijk om zo'n klusje in de tuin te doen. Ik ben gisteren ook druk bezig geweest. Het was er de perfect dag voor.

    Fijne zondag!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt een heerlijke drukke dag gehad gisteren Jolanda, en je kransen zijn super!
    Hele fijne zondag verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooie krans zeg , heb je dat op een oasekrans gedaan of gewoon op een strokrans ?
    en de hart vind ik ook helemaal geweldig , wil ik toch ook een keer maken .

    groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb je de basis stukken in huis liggen Jolanda?
    Als ik een b.v. een hartjes krans zou willen maken, zou ik eerst op pad moeten gaan om zoiets te kopen om daarna aan de slag te kunnen gaan.
    Maar dat vind ik dan weer teveel werk dus dan geen krans.
    Ik vind ze prachtig hoor en zou ze zo willen.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook jij hebt mooie kranzen gemaakt. Las net het item van Haikey's home and garden, zij had ook een prachtige krans gemaakt.

    Fijne week,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om het binnen gezellig te maken. Dat hart ga ik misschien ook wel maken errug leuk!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De kleuren zijn prachtig in je mooie krans, Jolanda. Daar kan je nog lang van genieten!

    Een fijne week. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het was een prachtige dag gisteren. Ook wij heel de dag buiten genieten...
    Dat rose hoekje mag heeeel lang zo blijven hoor, is een beauty...
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooh, wat ben je creatief geweest?! Het was er ook een prachtige dag voor gisteren. Je hebt prachtige kransen gemaakt. Wat kan je daar toch van genieten hé, om zo bezig te zijn. En het geeft ook nogeens zoveel sfeer in huis!
    Geniet ervan.

    Fijne week, lieve groetjes Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohhh wat mooi heb je dat gemaakt.
    Vooral het hartje met hortensia's is mijn favoriet..

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jolanda,

    Wat prachtig die kransen! Wat zullen ze mooi indrogen. Heb je er nog heel veel plezier van!

    Mooi hoor met dat roze...

    groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel herfstbloemen verkleuren mooi roze dus dat roze hoekje kan nog best! groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Jolanda, wat heb je dat prachtig gemaakt.
    Beeldschone foto's...echt genieten.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn echt schitterend geworden, vorig jaar heb ik ook zoveel van die harten gemaakt!
    Je krans is echt een plaatje!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kransen, super gemaakt!!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Jolanda,
    wat heb je dit allemaal mooi gemaakt zeg, ik moet toch ook eens een poging doen om een hortensia krans te maken. Prachtige kleuren ook, echt supermooi!
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig!
    Lekker he zo buiten bezig zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zeker erg leuk gedaan! Super zo'n hart gemaakt van hortensia.. Ben benieuwd hoe hij indroogt..

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtig kransen zie ik toch overal! De jouwe zijn ook echt super mooi Jolanda. Knap hoor dat je dat kan!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ooo zucht. ook al weer van die geweldige kransen. super kanp gemaakt
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heb je dat hart ook zelf gemaakt? Het ziet er zo wonderlijk uit. Leuk! En vooral ook.. mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ooh mooi lampionnetjes!! Bij mij slaan ze niet aan in de tuin. jammer! leuk hoor wat is het toch heerlijk decoreren deze tijd van het jaar
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...