woensdag 29 september 2010

Film

In deze periode van het jaar zijn altijd de Nederlandse Filmdagen en worden de Gouden Kalveren weer uitgereikt, dus een mooie moment om weer eens naar de bioscoop te gaan. We doen het veel te weinig zeggen we iedere keer weer als we er zitten ...
Groot beeld, waanzinnig geluid, goede stoelen tegenwoordig, even in een andere wereld.

Afgelopen weekend zijn we naar The American geweest.
Een prachtige film van Anton Corbijn, oorspronkelijk fotograaf, en dat is terug te zien in de beelden.
Prachtige landschappen voornamelijk in Italie, herfstige beelden, pitoreske bergdorpjes mooi in beeld gebracht...een beetje vakantiegevoel dat naar boven kwam.


Het verhaal is spannend en soms een beetje romantisch...George Clooney blijft fascinerend en vrijwel de hele film in beeld...zelfs nu hij ouder wordt blijft -ie leuk om naar te kijken:)

Er komen veel mooie films nav boeken aan, zoals 'Tirza', 'Eat-pray-love' met Julia Roberts en 'Haar naam was Sarah'.



Met regenachtige herfstdagen in het vooruitzicht is het voor mij een goede reden om de bioscoop wat vaker op te zoeken.

14 opmerkingen:

  1. ik heb het boek "haar naam is Sarah" gelezen.. wat een indrukwekkend boek
    op dit moment is mijn dochter het aan het lezen.
    wanneer komt deze film uit?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over The American werd gezegd dat de actiestukjes die op tv werden getoond ook het enige was aan actie...dat het verder een trage vertoning zou zijn. Jouw ervaring is in ieder geval dat het een mooie film is en tja...onze George...welke vrouw kijkt daar nu niet graag naar!

    De film Haar naam was Sarah lijkt mij prachtig. Ik heb het boek gelezen en was zeer onder de indruk. De verfilming van dit boek zou ik heel graag willen zien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,

    Heerlijk vooruitzicht die mooie films. Ik heb de boeken gelezen en dan heb je er toch zelf al een beeld van gemaakt! Maar als ik een gaatje heb dan ga ik zeker naar Eat pray and love ...ook al is het alleen maar omdat ik Julia Roberts zo leuk vind!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,

    Bedankt voor de tips. Ze spreken me allemaal aan en ik zou dan ook graag een avondje naar de film willen....
    Ben bang dat het er voorlopig voor mij niet inzit. Maar wie weet, op een later tijdstip. Ben blij dat jij zo genoten hebt.
    Bedankt dat je dit met ons hebt willen delen.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda, wij zien een goede film ook graag in de bioscoop. Ik ga eens kijken naar de titels, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu lees ik zo veel boeken en deze heb ik nog niet gelezen, ga ik lekker de film bekijken!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OH wist niet dat er een film van "Haar naam is Sarah" komt! GEWELDIG boek, en hoewel ik nooit naar de bois ga, wil ik die film wel graag zien. En ja George.......♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Jolanda
    bij mij zullen dat de boeken wel worden deze herfst, een bios bezoek zit er niet in hier met een man met hernia is dat niet uit te zitten! hihi letterlijk dan hé
    maarruh ik ga je boeken eens proberen.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijken me allemaal goede films. En ga ook graag naar de bios. Haar naam is Sarah, heb ik ook gelezen. Dat zal wel een tranendal worden.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk he altijd die filmfestivals! Hier in Salon hebben we ook 1x per jaar een filmfestival.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je mee doet aan mijn give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik wist niet dat ie verfilmd was:haar naam was Sarah! Prachtig boek! En ja ben het met je eens...George heeft wel wat, en naar film natuurlijk ook!
    Fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Films kijken altijd leuk, en er zitten weer mooie films aan te komen ik ben vooral benieuwd naar eat pray love het boek heb ik gelezen en ik ben benieuwd naar hoe het word weergegeven! Tirza lijkt mij trouwens ook erg mooi.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ... zie ik daar George? Dat moet een goede film zijn, Jolanda ;D
    Ben je al eens geweest bij House of Seasons? Het is een heel leuk winkeltje op de hoek van de Lusthofstraat en de Voorschoterlaan. Francis tipte me. Een bezoekje waard!!
    Een gezellig weekend. xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...