maandag 20 september 2010

Het bos in!


Gaan jullie mee?
We gaan naar het Kralingse Bos...
In de jaren 30 van de vorige eeuw aangelegd als werkverschaffingsproject om werklozen aan de slag te helpen...


...en in de 2e Wereldoorlog is het bos grotendeels opgestookt. Daarna is het weer opnieuw aangeplant.


Ook is een gedeelte van het puin, van de plat gebombardeerde stad, in de plas gestort en zijn er een aantal mooie eilanden met prachtige loopbruggen gemaakt. Grote troepen ganzen zwemmen er rond.


En 's winters wordt er druk geschaatst!


In de heemtuin is het rustig, moerassig gebied waar je over de bruggen er doorheen kunt lopen.


Prachtige doorkijkjes naar de stad heb je hiervandaan...




Echte herfstplaatjes...


Het is een heerlijk plek om te wandelen of te fietsen: op een mooie zomeravond als de bbqs aangaan en alle culturen de verkoeling opzoeken of juist in de winter als de plas is dichtgevroren en je mooie tochten kunt schaatsen.
Maar nu de herfst komt, is het bos een echt bos....zijn de terrasjes bij het pannenkoekenhuis of aan de plas nog open voor een warm drankje...en is het genieten tijdens een rondje met de hond.

En dan nog even dit, ik werd net blij verrast door Ingrid van My Day...want ik heb een kaartje voor de Woonbeurs bij haar gewonnen.
Ze had ze over en gaf ze weg!
Lieve Ingrid, nogmaals erg bedankt en ik ga dubbel van genieten van mijn bezoekje aan de Woonbeurs.

26 opmerkingen:

  1. Wat een lange geschiedenis heeft het Kralingse bos en wat een mooi gebied! Ik kan me voorstellen dat je hier graag wandelt...het ziet er erg uitnodigend uit! Mooie foto's...lekker genieten!

    Een fijne week gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bezorg je ons een heerlijke wandeling en mooi stukje geschiedenis van het Kralingse bos in Rotterdam. Ben er wel eens doorheen geweest toen we bij vrienden waren die in Rottterdam wonen, maar zo als jij het laat zien zie ik het pas echt goed. Schitterend en wat een heerlijkheid toch als je dat als het ware om de hoek hebt. Dat zal zeker vele fijne wandelingen opleveren met de hond...puur genieten!!!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zegt wel dat je op een school werkt, maar volgens mij werk je voor de VVV van Rotterdam!
    hahaha wat kan je toch leuk schrijven en ons lezers echt meenemen op een tochtje waar-dan-ook-naar-toe!

    Genieten he in het bos deze dagen, wij hebben er net een vakantie in de bossen op zitten en het was moeilijk afscheid nemen van dat bos...
    Woon net als jij dichter bij het strand dan een "echt" bos.
    Heb er ongeveer 400 foto's genomen in 10 dagen tijd (sorry hobby loopt uit de hand, maar het is zo leuk!)
    Ik heb er een aantal op blog gezet.
    Kan je ook eventjes meegenieten, mocht je ze nog niet gezien hebben.

    Liefs,
    meisje van Brabbels en Kiekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtige boswandeling maak je met ons! Heel fraai en ik neem aan dat je hier bij in de buurt woont... Fraaie foto's!

    Groetjes en welterusten voor straks!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi...ja ik las het ook gefeliciteerd!! leuk hoor....mooie wandeling.......heb genoten van de foto's......liefs fijne week Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh, poeh, schoenen uit en voetjes omhoog, maar het was de moeite waard, deze wandeling.
    Volgende keer ga ik weer graag mee...
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige boswandeling. Daar was ik echt aan toe. Reuze bedankt dat je me hebt meegenomen met deze prachtige wandeling.Nu even aan het nagenieten bij de prachtige foto's.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zo te zien daar in dat bos.Gezellig hoor, doe ik ook zo graag het bos in.
    Veel plezier op de woonbeurs!
    fijne dag, liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk een beetje geschiedenis. Vroeger kwam ik er nog wel eens maar ga na jouw foto's zeker weer een kijkje nemen!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig bos, Jolanda! En zooo groot! Heerlijk wandelen. En veel plezier op de woonbeurs!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's! Vooral de laatste vind ik echt heel erg mooi! Echt herfst in het bos.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echt geweldige fotos zeg. ben ook druk aan het oefenen en zo langzamerhand worden ze steeds beter. gefeliciteerd met je prijs. veel plezier op de beurs
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda, een goed voornemen lijkt me om meer bossen te bouwen ipv snelwegen. Ik kende de achtergrond van het Kralingse bos eigenlijk niet. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het daar prachtig, ga het toch eens onthouden.
    Is voor ons goed te doen om er eens een middagje uit te gaan.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het Kralingse bos, zo leuk! Heb ik al kind veel gewandeld met ons gezin.
    Ik kan niet alle foto's zien, maar wat ik zie is mooi!!

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie foto's heerlijk zo'n wandeling door een bos die ik niet ken

    veel plezier op de woonbeurs
    ik ga ook elk jaar maar dit jaar kan ik niet omdat ik a.s. donderdag geopereerd word.. en het nu nog niet duidelijk is wanneer ik weer een beetje boven jan ben.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,
    wat een prachtige foto's van het Kralingse Bos. Ben er zelf nog nooit geweest maar zo te zien zeker een bezoekje waard. Vooral de paddestoelen vind ik zo mooi gefotografeerd.
    En wat lief dat je mij ook in je post noemt, ben blij dat ik jou er blij mee heb kunnen maken. Vandaag heb ik het op de post gedaan,veel plezier.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja ik kan geloven dat je hier echt geniet. Ik mag graag wandelen en al helemaal als het er zo mooi is.

    fijne avond
    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk uitje zo in het bos......
    Ik dacht nog even...huh...vriest het al bij je.....?
    En van harte met je winnen, geniet er maar fijn van hoor.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk dat we even met je mee mochten wandelen op deze mooie wandeling.
    Alvast veel plezier op de woonbeurs!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtige foto's! Ik kan me voorstellen dat je geniet van dit mooie plekje. 't Is jammergenoeg te ver weg om er zelf eens te gaan wandelen. Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi bos, het is heerlijk om in deze tijd van het jaar door het bos te lopen. Er is genoeg te zien, bedankt voor je rondreisje door dit mooie bos.

    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto's. Ik kan me voorstellen dat dit een heerlijke plek is om te wandelen. Mooi die paddenstoelen..het is weer genieten van de herfst met zijn prachtige kleuren die komen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Práchtige foto's Jolanda! Zou je misschien willen delen in welke gedeelte van het bos je dan een wandeling maakt? Wij zouden er ook graag eens een wandeling willen maken, maar weten niet precies waar we het beste de tocht zouden kunnen beginnen (we hebben steeds angstvallig het "verkeerde" gedeelte van het bos in ons hoofd, maar weten niet waar we dat moeten mijden). Ik zou je er dankbaar voor zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig daar en voor mij zo dichtbij,heb al eens eerder ergens een post gezien erover,word tijd dat ik toch eens ga kijken,fijne avond,lieve groet,je hebt trouwens prachtige foto`s gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...