donderdag 18 november 2010

Spannende week

2 weken geleden schreef ik jullie een postje onder de naam 'even niet'.
Het ging erover dat ik er een dagje niet zou zijn, niets aan m'n hoofd, heerlijk ontspannen in de sauna....helaas moest ik deze woorden de volgende dag zeer letterlijk nemen.
Vrijdagmorgen kreeg ik totaal onverwacht de mededeling dat er iets in m'n buik zat dat er niet hoorde, ik werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, naar de gynacoloog.
Die vrijdag werden er verschillende onderzoeken en testen gedaan, maar er kon nog niets met zekerheid worden gezegd. Maandag kreeg ik een CT-scan, daarna volgde een week van grote spanning. Omdat ik een bepaalde medische achtergrond heb (er zijn al een aantal maal melanomen en andere plekjes op m'n huid weggehaald) en al eerder heb moeten wachten op uitslagen, wist ik dat het een moeilijke week zou worden.


Wachten....zoals ik schreef  "je gedachten binnen de perken houden" en "van het een op het andere moment is het niet meer zoals het was....".
Sommige van jullie vroegen hoe het met me was: had ik last van een herfstdipje of was het toch iets anders? Ik kon en wilde nog even niets zeggen.

Het was een rare week vol onzekerheid, hoe gaat de toekomst eruit zien.... lieve vrienden en collega's steunden me en natuurlijk m'n familie en gezin....ik probeerde afleiding te zoeken door er op uit te gaan, het bos in, alvast wat kerstspulletjes gekocht maar ook bij jullie lezen.

Afgelopen maandagmiddag kreeg ik de uitslag en deze was GOED!
Wat een opluchting, voor mij maar ook voor iedereen om me heen.
Het blijken vleesbomen in de baarmoeder te zijn, niet iets dat kwaad kan. Omdat ik er wel last van heb wordt m'n baarmoeder wel verwijderd en ga ik 29 november het ziekenhuis in. Daarna volgt nog een flinke periode van herstel.
 
 
Ik moest alles even laten bezinken de laatste dagen en weer tot mezelf komen.
En ik heb ook wel getwijfeld of ik het hier zou vertellen. Hoort dit op mijn blog?
Maar dit is ook een stukje van mij, het gaat niet alleen om een gezellig huis, mooie spulletjes om je heen of leuke dingen die je meemaakt.
Dit hoort ook bij het leven, bij mijn leven.
Maandagmiddag heb ik nog een controle bij de dermatoloog, ook altijd weer even spannend, en dan ga ik me voorbereiden op volgende week maandag.
 
Voor mij is het weekend al begonnen en ik wil jullie allemaal alvast een heerlijk weekend wensen!



39 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Jolanda,

    Ja, idd met jou medische achtergrond en je eerste woorden van deze post 'spannende week'
    durfden ik bijna niet verder te lezen.....

    Wat een verhaal weer...schrikken,onderzoeken,spanning etc....

    En dan de uitslag,van de ene kant een hele mooie fantastische uitslag.....schrijf ik voorzichtig..
    Maar aan de andere kant staat jou wel een operatie te wachten waar jij en jullie gezin weer doorheen zullen moeten.
    Blijf positief meisje, ook hier komen jullie weer bovenop samen.

    Ik wens jullie veel sterkte en in het bijzonder voor jou lieve Jolanda een spoedig hertel na de operatie.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ee achtbaan dus....een emotionele achtebaan!!!! Wat fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die je steunen! Ben blij te horen dat het niets "ernstigs" is, al vindt ik het verwijderen van je baarmoeder ook geen peanuts.
    Neem je hersteltijd, ik denk dat dat het allerbelangrijkste is! Zorg dat het goed zit in je hoofd en dat je tijd neemt, dan komt alles weer goed, daar ben ik zeker van!!!
    Zet 'm op!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is allemaal niet niks zeg. De onzekerhied, de spanning, de uitslag die dan weliswaar gelukkig goed is maar toch een operatie betekent......dat moet een hele zware week geweest zijn.
    Maar het is inderdaad wat je schrijft: het is ook een stukje van jouw leven, en het is ook goed om het van je af te schrijven.
    Ik wens je heel veel sterkte toe en volgens mij heb je heel veel lieve mensen om je heen die je er door heen gaan slepen.
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zal dat een moeilijke week geweest zijn, de onzekerheid...
    En dan nu nog deze operatie.. heel veel sterkte!
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Wat een spanning en zorgen moet jij gehad hebben, en ook de mensen die zo dichtbij je staan. Ontzettend fijn dat de uitslag goed was! Wel een operatie voor de boeg, en dat is ook zeker niet niks meis. Ik wil je dan ook heel veel sterkte toewensen! Ook sterkte voor de controle bij de dermatoloog.
    Een hele lieve groet en ik denk aan je!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat een spanning geeft dat dan toch he..........wat een geluk dat er niets ernstigs aan de hand is . De komende operatie is ook geen pretje maar als dat de klachten wegneemt is dat natuurlijk mooi.
    Nou ik wens je alvast veel sterkte toe voor aanstaande maandag!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh meid, wat heb jij een paar nare weken achter de rug! Wachten op een uitslag is zó spannend, ik ken het maar ken gelukkig ook de opluchting omdat de uitslag goed is. Ik ben blij dat dat bij jou ook het geval is, al is het verwijderen van de baarmoeder een grote ingreep. Bij een vriendin van mij is vorig jaar de baarmoeder verwijderd, ze had maar een een paar kleine littekens op haar buik en de operatie was haar meegevallen. Wel is het heel belangrijk dat je nadien niet stoer met zware spullen gaat sjouwen of te snel op de been bent want anders krijg je de rekening daarvan vanzelf een keer gepresenteerd!

    Ik wens je heel veel sterkte...ook bij de dermatoloog!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh gelukkig Jolanda, dat de uitslag goed is!!!
    Nu die andere nog bij de dermatoloog en dan kan de kerst beginnen voor jou, toch?!
    Fijn weekend,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jolanda,

    Wat een nare tijd heb je dan ineens, wat een spanning! Je probeert afleiding te zoeken, maar het maalt constant door je hoofd....

    Ik ben blij voor je dat de uitslag uiteindelijk goed was, alleen nu nog een operatie erachteraan, ik wens je alvast veel sterkte daarmee! En sterkte maandag bij de dermatoloog.

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een rotweek met zoveel onzekerheid en spanningen en dan toch nog een operatie op de koop toe. Heel veel sterkte de komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte voor de ingreep en de tijd daarna Jolanda, want zo´n ingreep is geen sinecure.

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat moet dat moeilijk voor je geweest zijn zo in de onzekerheid verkeren! Gelukkig kon je op je familie rekenen. Heel veel sterkte voor de operatie en het herstel achteraf!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda, wat ben ik blij voor je dat de uitslag goed is. Nu even bijkomen van alles wat er de afgelopen tijd door je hoofd gespookt heeft. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig dat het niets "ernstigs" is. De operatie die je moet ondergaan lijkt me toch ook wel heftig! Ik hoop op een spoedig herstel!!!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohh jee nou ik vind een baarmoeder verwijderen ook niet niks hoor..
    je hebt gelijk dat je ons het toch verteld hebt het hoort er ook bij...ik wens jou alle sterkte van de wereld en ik hoop dat je voorspoedig herstel hebt
    we denken aan je!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meid wat een week zeg! en wat zul je een heerlijk weekend hebben! Ik vier het met je mee hoor.
    en ik wens je natuurlijk veel sterkte met wat nog komen gaat, niet leuk maar wel een ingreep waar je gelukkig helemaal van hersteld!
    lieve groetjes en een dikke knuffel
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Jolanda,

    Wat een zenuwslopende week heb je gehad en dan is het zoo moeilijk om je gedachten en angsten in bedwang te houden. Ik ben blij om te lezen dat de uitslag goed is en wens je veel sterkte met de operatie.

    Veel liefs en een dikke knuffel,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. goh, ik kan me voorstellen dat dit een verschrikkelijke spannnende week voor je is geweest.
    heel veel sterkte toegwenst voor de komende tijd, want ook een operatie is niet niks.
    En daarna nog een poos rustig aan doen.


    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjeee...Jolanda....wat een spanning !! en gelukkig een goede uitslag...maarja je krijgt nog wel een zware operatie voor je kiezen.....moeilijk moeilijk !!....heel veel sterkte meis !!......liefs en alles wat je nodig hebt van mij......xxxx.....xxxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda, wat een nare weken heb jij achter de rug, er is niks vervelender dan moeten wachten op uitslagen. Maar gelukkig geen enge dingen, hoewel zo'n operatie natuurlijk ook niet niks is. Ik wens je heel veel sterkte toe, ook volgende week bij de dermatoloog!
    Lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een spannende tijd heb jij gehad zeg, sjonge, dat is nogal wat. Fijn dat de uitslag goed was. Jammer dat er toch een operatie aan zit te komen. Wens je veel sterkte, vooraf, maar ook daarna tijdens je herstel.
    En natuurlijk hoort zoiets ook op je blog. Toch heerlijk als je al die hartverwarmende reacties leest. Dat doet een mens goed!
    sterkte hoor en goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goh, wat vervelend allemaal voor je.
    Net voor de feestdagen ook.

    Hoop op een spoedig herstel.
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. tjee dat is niet niks...
    kan begrijpen dat je er even helemaal niet bent en toch ook weer helemaal wel wilt zijn...
    je maakt echt overuren in je hoofd.
    Heel veel sterkte en een dikke knuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. jeetje, dat is niet niks.
    Ik wens je heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Jolanda,

    Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
    Tevens wens ik jouw na je ziekenhuisperiode een spoedig herstel thuis toe.

    lieve groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn dat de uitslag 'goed' was, al is dat natuurlijk maar betrekkelijk in jouw geval, want de operatie die wacht is best pittig. Sterkte de komende tijd! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jee wat een spannende week heb jij gehad zeg, gelukkig dat het goed is ! Ben blij voor je, neem je tijd voor herstel na de operatie want het is niet niks hoor !
    Sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gelukkig dat het niet ernstig is, maar zo'n operatie is ook niet niets hoor.
    Neem daarna de tijd om te herstellen, want weet dat je dan ook weken lang niets mag tillen. En juist die dingen komen vaak voor in je leven.

    Sterkte
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh lieverd....tuurlijk kan dit op een blog.
    Al had je dit natuurlijk liever niet hoeven schrijven......
    Maar wat heerlijk toch dat het goed is, dat is toch prachtig nieuws. De operatie zal idd wel even slikken zijn en de weken erna niets doen en herstellen.....
    Maar wij gaan je allemaal steunen toch?
    Zo af en toe een berichtje.....een knuffel via de mail.
    Heel veel sterkte gewenst en ik denk aan je.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje je zat echt in een achtbaan. Mens heerlijk dat er geen vervelende dingen zijn gevonden. Heel veel sterkte met alles . Beterschap . Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wow jolanda. dat was echt een vreselijke week voor je. gelukkig dat het in ieder geval goed is. vervelend dat je toch een operatie moet maar ik denk dat je er nu toch anders in gaat nu je weet dat het in ieder geval niks levensbedreigend is. succes bij de dermatoloog
    veel liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik kan mij voorstellen hoe spannend zo`n week is..in afwachting op de uitalsgen...gelukkig is het niet ernstig..
    Sterkte bij de dermatoloog.
    En neem vooral de tijd voor te herstellen.
    Hartelijke groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat moedig van je om dit te delen .
    Ik spreek voor mezelf maar weet dat velen zo denken .... gedeelde smart is halve smart.
    Familie en vrienden zijn van belang maar in het blogcircuit gaat toch ook veel goeds en moois rond . Juist als je even in je eentje bent achter je computer/laptop .
    Ik ga zeker aan je denken en voor je duimen .
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  34. WAT EEN VERHAAL ZEG!!
    DIT WIST IK NOG NIET VAN JOU!!
    IK VOLG JE NOG MAAR NET.
    IK WENS JE VEEL STERKTE TOE DEZE WEEK EN HOOP DAT HERSTEL GOED VERLOOPT EN DAT HET EMOTONEEL
    OOK GOED MET JE GAAT.
    DIT SOORT DINGEN GAAN JE NIET IN JE KOUDE KLEREN ZITTEN.

    HELE LIEVE GROET,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat moet inderdaad een spannende week geweest zijn. Eng hoor. Maar gelukkig een goede uitslag. Mijn baarmoeder is er ook uit, en ik kan je zeggen... NEEM je rust daarna! Dat heb je echt nodig.
    Heel veel sterkte en beterschap alvast.
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. lieve jolanda , wens je heel veel beterschap enne je kan het delen , voelt toch beter als je al die reacties leest ? heb hetzelfde achter de rug, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh ja, zo herkenbaar dit nare gevoel wanneer je moet wachten op de resultaten van een onderzoek. Blij te horen dat het goedaardig is! Ik wens je veel sterkte en een snel herstel. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Jolanda ik kom via via op je blog terecht, jeetje wat een vervelende tijd is dat wachten het is voor mij heel herkenbaar, Ik heb deze operatie vorig jaar december door gemaakt met de vraag goed of kwaad aardig gelukkig was alles goed, ik zou zegen let goed op je zelf en neem er de tijd voor dit komt alleen tegoede van je operatie, ik ben zelf ook altijd een bezige bij maar een pas op de plaats is wel veel beter en dan kom je er zeker veel beter door heen altans ik wel ik voel me een heel ander mens.

    Heel veel sterkte voor de komende tijd.

    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ten eerste waarom zou dit niet op je blog horen,je mag plaatsen wat je wilt en persoonlijk vind ik de reacties wel fijn als er iets is,het helpt echt,ik ben blij te lezen dat het oke is,maar goed toch wel een behoorlijke operatie,waarbij je echt een lange tijd voorzichtig aan moet doen,bij mijn zus is het dit jaar ook gebeurd,ze mocht vooral niet tillen,sterkte,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...