zondag 2 januari 2011

St Jan


Dit jaar wilden we weer eens de kerststal in de St Jan gaan bekijken.
Deze is altijd levensgroot met veel opgezette dieren en zeker voor kinderen de moeite waard.

Je loopt tussen de dieren en de herders, 3 koningen en natuurlijk de stal door....


Overal staat hangt en ligt wat, het ziet er prachtig uit.
De kerststal staat er nog tot volgend weekend.

De kerk zelf is ook de moeite waard om rond te lopen en zeker omhoog te kijken naar wat wordt genoemd: 'het oog van God'....




In de Mariakapel steken we altijd een kaarsje aan.


Eenmaal weer buiten is er nog genoeg te doen in Den Bosch, het is er altijd gezellig!

18 opmerkingen:

  1. OEI hoe ga ik dát nou onthouden tot volgende kerst? Daar wil ik weleens gaan kijken, en daarna nog lekker even door Den Bosch! Ik weet het, ik zet het NU al in de agenda.....goed ben ik, praktisch en plannen......hahaha

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Den Bosch is een leuke stad hoor.
    En je hebt je goed vermaakt.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom natuurlijk vaker in Den Bosch....

    maar kan me nog herinneren dat we jaren geleden onze kleinzoon mee namen om naar de kerststal in De Sint Jan gaan te kijken,ik wist niet wat me overkwam.....dat hadden er die dag meerdere op het programma staan, zo'n rij wachtende en voetje voor voetje schuifelende belangstellenden mensen massa's zag ik zelfs nog nooit in de Efteling.
    Maar er is zoveel fraai's in de kathedraal te zien dat je het wachten er graag voor over hebt.

    Moet daar weer eens een kijkje gaan nemen nou de restauratie gereed is.

    Fijne zondag!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er prachtig uit zeg, en die kerk, echt heel mooi!!

    Ik wens je het allerbeste voor 2011!

    hartelijke groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh de Sint Jan staat ook al jaren op mijn verlanglijstje.. komt er maar niet van.. maar nu ik jouw mooie fotos zie gaan we dat dit jaar toch maar eens plannen!!

    lieve groet van Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zo,n grote kerk,ik voel me altijd zo klein als ik binnen ben en durf bijna niets te zeggen bang dat je dan te luid praat.
    Ook altijd even een kaarsje branden voor tja...eigenlijk altijd voor iedereen.
    Mooi zo,n grote kersstal alleen ben ik niet zo van de opgezette dieren...oohhh..

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Den Bosch vind ik een hele gezellige stad en een bezoek aan de St Jan maakt het dan nog meer de moeite waard. Helaas wonen we er niet echt dichtbij en komen we er dus ook niet vaak! Dan is het ideaal dat ik hier door je mooie foto's toch van het sfeertje kan meegenieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's Jolanda......heerlijk Den Bosh.....erg leuke stad !!!...fijne zondag ...liefs van mij...xxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan de beelden te zien was het dus super geslaagd......
    Happy new year.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel dat we weer met je mee mochten op stap. Je weet ons altijd weer te verrassen!

    Wat word het volgende uitstapje?
    Liefs ,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik woon op een paar km van Den Bosch maar ben nog nooit naar de kerststal geweest. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die kerststal scroll ik snel even voorbij maar de rest is erg mooi. Toch maar eens naar Den Bosch toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere ervaring om zoiets moois te gaan bekijken. En vooral dat omhoog kijken geeft wel een heel fraai uitzicht, werkelijk imposant te noemen, heel erg mooi. Een heerlijk uitstapje hebben jullie beleefd!

    Fijne dag wens ik je,

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Jolanda, allereerst nog de beste wensen voor 2011! Dat al je wensen mogen uitkomen.
    Ben een keer in Den Bosch geweest al weer een hele tijd geleden. Vond het een leuke stad.
    Lieve groetjes
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw dat ziet er echt prachtig uit,zomers is het daar ook zo gezellig,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What stunning photos my friend...that church is amazing....oh how I would love to visit.

    Happy new week and NEW YEAR! xoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige reportage, Jolanda. Ik hoop dat je weer helemaal 'de oude' bent. Een gezellige rest van de week xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...