maandag 28 februari 2011

Heerlijke zondag en maandag

Zondag stond een hightea op het programma.
Vaak geef ik aan een vriendin een doe-cadeau als ze jarig zijn.

Afgelopen jaar gaf ik een hightea met m'n verjaardag in juni (klik-klik) en een goede vriendin kon er helaas niet bij zijn.
Dus toen zij een paar dagen later ook jarig was, kreeg ze van mij een hightea.
Maar omdat zij haar enkel brak en ik daarna een operatie moest ondergaan was het er nog niet van gekomen.

Afgelopen zondag zijn we met de Waterbus naar Dordrecht gegaan.
Dat is erg leuk je vaart over de Maas en doet er ruim een half uur over.
Er zijn verschillende routes dus als je in de omgeving van Rotterdam woont is het zeker de moeite waard om eens te doen.
Het was alleen erg jammer dat het zo regende.

Ik had geen camera meegenomen dus 'n plaatje van internet geplukt.
In Dordrecht zijn we naar Villa Augustus gegaan.
Nadat zij er zulke positieve verhalen over had geschreven, moest ik er toch zelf eens een kijkje gaan nemen....


Wat een leuke plek is het daar (klik-klik)!
Er ligt een hele grote tuin bij, die nu nagenoeg leeg was, maar waar ze zomers hun eigen groente en kruiden in verbouwen.
Deze gebruiken ze in het restaurant maar worden ook verkocht.
Er is een winkeltje met allerlei leuke spulletjes en hebbedingetjes, de inrichting is erg leuk (op dezelfde manier als Hotel New York in Rotterdam) en de hightea was heerlijk!
Ik ga er zeker in het voorjaar en de zomer nog eens terug, om de tuin te bekijken en op het terras te zitten.

foto van telefoon
We hebben een supergezellige middag gehad die we, na sloten mint-thee en deze hele toren met lekkere hapjes, hebben afgesloten met een glaasje port.

Ik kreeg van haar trouwens een groen-workshop cadeau voor m'n verjaardag, ook dat gaan we binnenkort doen.
Zo leuk om nog een keer je verjaardag te vieren:)

Op deze eerste vakantiedag ben ik naar de film gegaan.


Haar naam was Sarah
Het boek was al erg mooi maar de film ook zeer indrukwekkend en mooi gespeeld.
 Ik heb er van genoten.
Zo'n luxe om op een maandagmiddag zomaar in de bioscoop te zitten...
Ik heb nog een aantal films op m'n lijstje staan en hoop er deze week dus nog zeker een keer te komen....




19 opmerkingen:

  1. ohhh dat klinkt inderdaad erg lekker...
    en die film...ik stond afgelopen zaterdag bij de AH daar kon je die film met korting van airmiles krijgen.. maar hij was OP
    maar die film komt er... ik vond het boek al zooo geweldig..ik moet die film zien
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je brengt mij op 'n leuk idee. Jullie hebben dus echt genoten...idd jammer van de regen...maar jullie hebben je daar gelukkig niet aan gestoord.
    Fijne avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou je hebt al wel een paar drukke daagjes erop zitten, maar wel erg gezellig zo te lezen. Dat met die wtertaxi willen wij ook al een eeuwigheid doen, maar er komt maar niets van, toch maar eens uitzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit. Kan me voorstellen dat je daarvan genoten hebt.
    Heerlijk hoor, zo'n uitje.
    De film, ja die vond ik ook erg mooi en zeer indrukwekkend.
    Je bent de week goed begonnen.
    Dat beloofd wat voor de rest van de week.
    Bye the way, wat heb je mooie foto's van de blauwe druifjes bovenaan je blog.
    Prachtig!!

    Nou geniet maar lekker hoor.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zoveel lekkernijen en gezellig zo samen met een vriendin. Leuk te horen dat de film goed was. Ik vond het boek ook fantastisch. Ga nu dus ook de film kijken.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een super gezellige dag die jullie samen hebben gehad.
    Heb het boek gelezen en de film staat nog op mijn lijstje. We hebben hem zelfs thuis maar je moet er voor in de stemming zijn om zo'n film te kijken. En dat ben ik nog niet geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, dat ziet er lekker en leuk uit daar zeg!
    Die zal ik eens gaan onthouden!!
    Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!
    en leuk om elkaar zo te verrassen!
    groetjes en een fijne week verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ziet dat er heelijk uit zeg...lijkt me ook zo leuk om een keer te doen.
    de film heb ik niet gezien maar ik zou hem wel heel graag zien. ik heb er al veel over gehoord..een film die blijft hangen zeg maar...
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk en natuurlijk altijd gezellig een high tea! De film heb ik niet gezien, maar het boek vond ik erg mooi.

    Groetjes en nog een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dat klinkt echt super....de eerste twee dagen van je vakantie...geniet lekker verder meis......je hebt het verdiend .....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een paar hele ontspannen dagen!! En de waterbus, wat grappig, dat is weer eens iets anders! Ik heb het boek Haar naam was Sarah ook gelezen, ik vond het ontzettend mooi en wil de film uiteraard ook zien! Ik hou het daarbij vast niet droog :)

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om die waterbus te zien. Mijn neef gaat hiermee naar school. Grappig!
    De high tea ziet er heel lekker uit. Zal best goed gesmaakt hebben :)

    Ik heb alleen het boek gelezen maar de film staat ook nog op mijn lijstje!!

    Ik wens je een hele fijne week toe!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze kadootjes zijn zo leuk om te geven en te krijgen.
    Daar kun je beiden enorm van GENIETEN
    Dubbel feest ;-)
    Die toren ziet er heerlijk uit dat was vast smullen.
    Toch wel je bordje leeg gegeten hè hihi
    FIJNE WEEK
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ohhhh those sweets!
    happy night
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die tea ziet er goed uit! En wat n leuk idee!
    Het boek van Sarah heb ik ook gelezen, was goed!
    Groetjessss,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk allemaal!! high tea.. ja daar kun je mij ook heel blij mee maken als echte theeleut, ik ga je tip onthouden, ziet er heerlijk uit:)
    en het boek van Sarah heb ik hier ook liggen, hoop er deze week in te beginnen..

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd gezellig een high tea; dit adresje maar eens even onthouden, want ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat klinkt als een gezellige zondag Jolanda. Wat leuk dat jullie elkaar op deze manier verrassen. Heerlijk zo'n High tea. De film die staat ook hoog op mijn lijstje, misschien dat ik deze aankomend weekend wel ga bekijken.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat was een goed begin van de vakantie.....
    ........zo op diezelfde manier door gaan van dag tot dag dan is het einde ook goed;-)

    Heerlijk om zó samen te genieten van dit alles!!!

    Fijne week nog en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...