zondag 20 maart 2011

2 x

...een middag zon, en 2x een heerlijke middag!



Vandaag heb ik in de zon dit hart gemaakt van snoeiafval.


Niet zelf verzonnen hoor, maar goed geleend:)
Freekje had een hele duidelijke beschrijving gemaakt en aangezien we de bolaccasia pas hadden gesnoeid vond ik het wel leuk om het te proberen.


Leuk klusje, al was het wel een gepriegel. De twijgjes moeten fkexibel en buigzaam zijn anders breken ze.
Maar het resultaat is leuk!
Bedankt Freekje voor de inspiratie!
De schutting wordt binnenkort grijs gebeitsd, de volgende klus....

Gistermiddag zijn we naar Katwijk gegaan.
Meestal gaan we in Kijkduin of soms Hoek van Holland of Scheveningen naar het strand maar sinds kort hebben we Katwijk aan Zee 'ontdekt'.

Hte is voor ons iets verder weg maar het is een heel gezellige kleine badplaats met de sfeer van een oud vissersdorp.
Het winkelgebied ligt vlak bij het strand dus 2 vliegen in 1 klap!

Langs de boulevard staan de meest leuke en mooie beelden.


Deze foto's maakte ik toen we er in november waren.
Nu waren de strandtenten net weer opgebouwd en de terrassen zaten al goed vol...
Natuurlijk hebben we na een strandwandeling en een bezoekje aan de winkeltjes een plekje in de zon en uit de wind op het terras opgezocht. En nee, dit keer geen appeltaart...

Mooi begin van de lente morgen
en een zonnige week!







35 opmerkingen:

  1. OO je hart is mooi geworden, zo zie je maar waar al dat snoeihout weer goed voor is. En het strand altijd lekker om daar te wandelen en uit te waaien ik moet zeggen dat ik de wind nog best fris vond maar uit de wind in de zon goddelijk.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gelukt hoor, je zelfgemaakt hart! Kan me voorstellen dat het een gepriegel is.
    Heerlijk uitwaaien aan zee, dat is er bij ons intussen al jaren niet meer van gekomen maar we wonen dan ook niet zo heel dicht bij zee.
    Groetjes en fijne week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je hart, vorig jaar maakte ik er één van wilgentenen, gepriegel is het zeker, maar welleuk als het lukt.
    Ziet er gezellig uit in Katwijk, heerlijk als je zo woont of er even naar toe kunt.

    Groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jij bent direct aan de slag gegaan met het snoeiafval, leuk!
    En heerlijk even naar zee..wij gaan binnenkort een weekend naar Scheveningen..met dit weer krijg ik er hélemaal zin in!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ow en in de winkelstraat zit ook best een leuke winkel. silk and design. (niet op zondag)

    groetjes monique

    je hartje is mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hart heb je gemaakt Jolanda. Heerlijk de zee. Daar ben ik na vorig zomer niet meer geweest. Lijkt me ook wel wat zo'n dagje uit.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je goed nagefreubeld meid!!! Superleuk!
    katwijk...ik was er laatst nog he, in die B&B, het was kort maar wat ik ervan gezien heb was heel gezellig!!!

    Fijne week!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je hart prachtig geworden!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's van een dagje strand en je hart is ook goed gelukt! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zelfgemaakt hart joh ........en zal straks nog mooier staan aan je grijze schutting .

    Je foto's uit Katwijk zijn prachtig , wij zijn er nog nooit geweest maar dit is wel iets om te onthouden....

    fijne avond , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi hart...het was even aanpoten misschien maar je hebt nu ook wat :)

    Heerlijk zeg zo even naar het water, we gaan graag naar het strand maar het is helaas te ver bij ons vandaan! Met zo'n dag als vandaag geef ik jullie geen ongelijk, lekker genieten!

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi hart! Heerlijk een strandwandeling en wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,
    het hart is HARTstikke mooi geworden! ;)
    Mooi groot ook, en erg leuk zo aan de schutting!
    Genieten he, als je zo iets moois zelf maakt, vind ik altijd tenminste.
    Leuk dat je m'n blog nog even noemt... ik heb zowaar een paar volgers erbij gekregen vandaag, leuk!

    Groetjes Freekje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat hart, knap gefreubeld!
    Ik vind de foto's van je dagje strand ontzettend mooi gelukt!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hart is echt prachtig geworden en je foto's zijn stuk voor stuk mooie plaatjes.

    Echt genieten!

    Fijne avond, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik hen twee van die harten gemaakt, maar ik had deze gezien bij Marieke (Binnenkijken bij....)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Verleden jaar heb ik al een keer zo'n prachtig snoeihart gemaakt en er erg lang plezier van gehad. Deze van jou is erg goed gelukt hoor. Leuk he zo'n eigen werkstuk. Ook je foto's zijn geweldig en stralen heerlijk voorjaar uit. Ereg leuk allemaal.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk he Katwijk . Is nog zo knus. Ergens in juni ofzo is er in Noordwijk binnen een heel gezellige markt Het is dan net of je in Frankrijk loopt. Onder de linden heet het. misschien dat ook ontdekken?. laat je niet afschrikken door dat Braderie gedoe daar achter ligt die leuke markt met brocante en tuin dingen. Dus ga maar sparen.;-)Wat is Nederland toch leuk he? En je hart super ik ga het ook proberen. Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je een prachtig hart gemaakt Jolanda en wat was het genieten hè dit weekend, volop zon.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. http://www.deoudedorpskern.nl/index.php?page=Tuinmarkt
    Heb het even voor je opgezocht

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow dat is een mooi hart van snoeiafval :-)
    Daar ben je wel even mee bezig geweest.
    Een lekker zonnetje erbij HEERLIJK
    Daar wordt een mens echt helemaal blij van !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hart! Ga ik ook eens proberen; takken genoeg in de tuin...
    Lijkt me ook leuk om er dingen tussen te steken of aan te hangen; veren of eitjes met pasen etc.
    groetjes fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat mooi gemaakt, erg goed, van snoeiafval. Fijne avond, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooi hart en wat een leuk idee om dat te maken van snoeiafval!
    en het strand.. heerlijk!! jammer dat wij er zo ver vandaan wonen.. zo fijn om de zilte zeelucht in te ademen en de zee geeft zoveel rust.. fijn dat jullie zo genoten hebben!!

    fijne week!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtig leuk hart! Die ga ik onthouden.. voor als ik weer es tijd heb..
    Het was inderdaad een heerlijke dag vandaag. En hopen dat er nog veel meer komen. Genieten!!
    En aan zee is het helemaal mooi nu. Zo'n prachtige blauwe lucht. Is heerlijk foto's maken.
    Een hele fijne eerste echte lenteweek gewenst!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel leuk hart en extra leuk omdat je het zelf gemaakt hebt.
    Katwijk is leuk, ik ken het goed. Vroeger stonden we daar met de kinderen op de camping van Hemelvaartsdag tot Pinksteren. Mijn man ging dan door de week gewoon werken en wij ,, vrouwen,, bleven daar dan. tja, die goeie ouwe tijd.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Daar hou ik nou van, om van afval iets moois te maken, het is je goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Yolanda,

    Dat ziet er goed uit joh. Leuk gedaan hoor. En inderdaad, super om met afvalprodukten iets anders in elkaar te vogelen. Toppie.
    Mooie plaatjes heb je geschoten hoor. Even genieten weer.
    fijne dag.
    Groetjes van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WAT EEN MOOIE FOTO'S HEB JE GEMAAKT ZEG!!

    JE HART IS OOK HEEL MOOI.

    FIJNE AVOND,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geweldig idee dat hart (en het strand ook...)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha die Jolanda,

    Wat is dat hart goed gelukt! Een echte blikvanger op je blauwe schutting!

    Wat een lekker dagje in Katwijk!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een super idee zeg dat hart. goed gelukt hoor. katwijk ben ik nog nooit geweest. ga vak naar egmond...maar dit moet ik zeker even onthouden
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een mooi hart, het strand kwam ik weinig terwijl tot vorig jaar bij kijkduin woonde. ik heb het hier in de bossen beter naar mijn zin

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ha Yolanda , Ik ben blij dat ik nog net je schuttingen heb gezien want wat een leuk idee met dat blauw zo !
    Ik krijg nieuwe schuttingen en ben al steeds aan het zoeken naar wat mooi is .
    Ik vind schuttingen eigenlijk gewoon niet mooi. Heb een te dure smaak en dus moet ik water bij de wijn doen .Gewone schuttingen ... maar met dat blauw zo ..........
    Jammer he van de regen ....
    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi,

    Ai die had ik ook wel willen maken, maar geen snoeiafval in de buurt. Ik zal beschrijving opslaan en dan kan ik het altijd nog eens maken.
    Zal straks nog beter uitkomen als je schutting grijs is....

    Succes met klussen

    Pieternel

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...