zondag 6 maart 2011

De laatste dagen van de vakantie.....

(een lange post met heel veel plaatjes....)

Donderdag was ik dus in Haarlem, zo'n gezellige stad.
Dit keer ging ik alleen oa omdat ik dan ik mooie foto's kon maken van de stad en leuke winkeltjes kon bekijken.
Als je samen loopt, praat en shop je wat meer....

Ik heb inderdaad prachtige foto's gemaakt in de
Grote of St Bavokerk en nog wat buiten erom heen...
en toen was de batterij leeg:(
Loop je gezellig mee?




De zon scheen prachtig door de ramen....











Weer buiten genieten van de zon!


Dit was de laatste en toen was -ie leeg...


...en ben ik over gegaan op m'n telefoon!
Lang leve de techniek...de plaatjes zijn iets minder mooi maar toch...

Hier het kleinste winkeltje van Haarlem (Anders nog iets)...


Zie je de knoppen in de Magnoliatakken?
Ze waren wat te groot om in de trein mee te nemen maar anders!


Via allerlei kleine straatjes en leuke winkeltjes ben ik naar Verrassend goed! gelopen.


De buitenkant van de winkel en het leuke straatje zijn al het bekijken waard.


En binnen is ook genoeg te zien....


Ik kreeg een lekker kopje thee aangeboden van Marianne en we hebben gezellig gekletst tussen het helpen van de andere klanten door.
Ze was flink aan het verplaatsen geweest en zat nog boordevol plannen.


En natuurlijk heb ik verschillende rondjes door de winkel gelopen en steeds zag ik weer wat anders leuks dat op m'n stapel kwam:)


Na een half uurtje ben ik met de volgende aanwinsten naar huis gegaan!



Een heerlijke dag Haarlem en een gezellig bezoekje aan Marianne, in de zomer kom ik weer eens langs...

Hebben jullie m'n lente-weggevertje gezien?
Het kipje komt bij 'Anders nog iets', vandaan en het zinken vlindertje bij 'Verrassend goed!"...de kaarten zijn van mezelf!

Wil je meedoen klik dan HIER.
Vrijdag trek ik een winnaar....
Gisteravond zijn we uit eten geweest en daarna naar de prachtige film: Sonny Boy.
Genoten dus!

De slaapkamer is zo goed als klaar en vandaag hebben we heerlijk uitgewaaid op het strand....
(de camera, opgeladen, was mee....)

Eigenlijk zouden we dit weekend carnaval gaan vieren net als m'n ouders en onze zoon met z'n vrienden, maar ik voelde me er nog niet fit genoeg voor.
Zeker omdat ik morgen weer helemaal aan het werk ga.
We slaan dus een jaartje over...volgend jaar beter.
Dan is het 25 jaar geleden dat we elkaar leerden kennen...met carnaval!

Geniet van de zon vandaag,

29 opmerkingen:

  1. Haarlem...ZO leuk!!!!! Klinkt als een lekker weekje vrijaf zeg! Hier begint NU de vakantie....en de carnaval...maar van beide ga ik niks meekrijgen...ik werk gewoon...en geef niks om carnaval ;)!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi jolanda
    ja haarlem...heerlijke stad. en ik vind je fotos van de kerk echt prachtig. verrassend goed staat ook op mijn lijstje. je bent goed geslaagd hoor. ik ga ff gouw aan je weggevertje meedoen.
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haarlem is echt prachtig!! Ik zie vaker foto's voorbij komen. Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt mij super gezellig!!
    Prachtige dingen heb je gekocht zeg!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, jij hebt een hele fijne dag achter de rug, daar in het prachtige Haarlem! Veel succes straks weer met je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haarlem is inderdaad een hele mooi stad... wat leuk die foto's bij Marianne ik ben er al weer een tijdje niet geweest we moeten weer eens nodig naar haar toe...
    werk ze morgen
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat en mooie stad he ?? Haarlem.....heerlijk....leuke spulletjes heb je weer allemaal gekocht hoor!! en Marianne is superr aardig !! echt waar !! ...ik kom graag in Haarlem.......ik ga koken krijg zo eters....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke dagen heb je acher de rug zeg. Prachtige foto's ook van de kerk. Jij bent weer helemaal opgeladen om morgen aan het werk te gaan! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om foto's van mijn eigen stad te zien. En ik moet toegeven dat ik Anders nog iets niet ken.....
    Kan het ook niet thuisbrengen als ik de foto zie.
    En tja, Verrassend goed ken ik natuurlijk wel. Heerlijk om door de kleine straatjes te lopen. Moet je zeker nog een keer doen als het zomer is, zo ontzettend genieten. Ik ben echt blij dat ik weer in Haarlem ben komen wonen.

    Ik heb genoten van je foto's!!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt je vakantie mooi afgesloten! Prachtige dingen allemaal en wat een mooie foto's. Jammer van de batterij, ik heb het ook al voorgehad hoor en overschakelen op de telefoon is er bij mij niet bij.
    Ik wens je een goed begin van een nieuwe werkweek Jolanda!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,

    Leuk zo'n dagje Haarlem. Wat is het een gezellige stad he?! Ik ga er binnenkort ook drie dagen naartoe voor mijn werk. Misschien ga ik wel iets eerder zodat ik ook nog even van de stad kan genieten. Ik wist niet dat een van de blogdames daar een winkeltje heeft. Misschien ga ik ook wel een kijkje nemen.

    Lieve groet & een gezellige avond!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoo wat een heerlijke dag had je in je eentje,geweldig en je Verrassend Goed! is echt top en de foto`s van de kerk,schitterend,fijn dat je zo hebt genoten,heb wel van de film gehoord,maar wacht altijd op de dvd`s,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haarlem vind ik een erg leuke stad, helaas zitten we er te ver vandaan om het zo maar eens aan te doen! De winkel lijkt mij een bezoekje meer dan waard, als we weer eens naar Haarlem gaan, zal ik het adres vooraf even noteren!

    Een fijne week, succes met werken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk om fotos van Haarlem te zien.. mijn geboortestad:)
    de film Sonny Boy staat ook nog op mijn lijstje.. gisteravond zijn wij naar the Kings speech geweest, ook een mooie film!

    fijne week!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's heb je gemaakt van Haarlem. Ik heb er nog nooit gewinkeld, maar zat leuke winkeltjes zo te zien.
    En je bent met super aanlopen thuis gekomen.
    Lieve groet, Annemieke

    PS het hondje waar jij naar gevraagd hebt is niet wit, maar heel licht blauw. En ze komen uiteindelijk in mijn webwinkel, als ik er goede foto's van heb kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Jolanda,
    Ik vond het super gezellig dat je er was.
    Altijd geweldig als mensen de moeite nemen om Verrassend Goed! te bezoeken.
    Ben blij dat je zo'n geweldige dag hebt gehad in Haarlem. Je weet het, ik blijf je fantastische blog volgen en jij...bent altijd meer dan welkom bij mij in Haarlem.
    Ik heb respect voor je hoe je het toch maar allemaal weer oppakt tijdens je herstel!
    Lieve warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jolanda,

    Super he Haarlem? Ik heb er ca. 15 jr gewoond. 1 van de mooiste steden van Nederland vind ikzelf eigenlijk en zo lekker dicht bij het strand.
    Maar schande: ik heb de BAVO kerk nooit van binnen bekeken helaas, maar gelukkig kan ik jouw mooie plaatjes bekijken. Dank dus.
    Groet, Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's van je gezellige uitje Jolanda! En wat leuk dat je je man hebt leren kennen op carnaval en al weer 25 jaar geleden!
    Succes met het weer volledig aan het werk gaan.
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben even "meegewandeld" door Haarlem :-)
    Nooit geweest (een beetje uit de richting) maar wat niet is kan nog komen. Het ziet er erg gezellig uit.
    Mooie spulletjes heb je gekocht en zie ik daar nou ook een franse lelie tussen liggen ?! Je hebt goed gescoord !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's van Haarlem heb je gemaakt; wij gaan over een poosje een weekje daar in de buurt op vakantie, kom al helemaal in de stemming met deze mooie foto's!

    Nog een fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alleen o ppad, fotografeer je inderdaad meer.
    Alsof je je niet hoeft te verontschuldigen dat je even lekker aan het klikken bent..

    Werkse morgen.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto's Jolanda van die mooie kerk en je heb gelijk met z'n 2en heb je daar minder oog voor. Ook heb je leuke winkels bezocht en ik kan me voorstellen dat je bij Verrassend goed meerdere keren door de winkel heb gelopen, wat een leuke spulletjes.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haarlem, ziet er leuk uit!
    ik zet 'm op mijn lijstje ;)
    Je hebt mooie dingen gescoord in dat leuke winkeltje trouwens.
    En groot gelijk dat je een jaartje carnaval overslaat.. het lijkt me best zwaar, dat doorzakken, haha!
    Succes met werken weer en een fijne week!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Que fotos más bonitas,y que bello paseo por esas calles tan bonitas. Feliz vuelta al trabajo. Saludos desde españa.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haarlem? daar ben ik ooit eens geweest, een eeuwigheid geleden, vond het toen wel een leuke stad, maar weet er verder niet zoveel van, maar wel dat er volgens mij een sjieke overdekte gallerij met winkeltjes was. Ziet er allemaal wel leuk uit zeg, echt gezellig, jammer dat het zo'n end rijden is voor mij anders zou ik zo gaan! En wat een leuke aankopen heb je weer gedaan!
    Helaas dus een jaartje geen carnaval gehad, nou wij hebben de eerste middag er weer op zitten, en morgen nog een middagje en een avond en dan geloof ik het ook wel weer!
    En nu duik ik mijn mandje in!

    Trusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jolanda,

    Heerlijk om je post over mijn stad te bekijken en te lezen. Die prachtige kerk heeft iets heel magisch voor mij. Je kunt er tegenwoordig ook voor de wet in trouwen. Helaas 26 jaar te laat voor mij anders hadden we dat zeker gedaan!

    Leuk je bezoekje aan Verrassend Goed. Voor mij blijft het altijd een feestje om even bij Marianne langs te gaan. Altijd een warm welkom!

    Regelmatig kom ik daar Tamar (van Wonen in Wit) ook tegen. Je hebt er leuke dingen gescoord!

    Lieve groet en sterkte met werken.

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Jolanda, wat leuk om de mooie plekjes van 'mijn' stad door jouw ogen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En daar konden de magnoliatakken niet meer bij???ppfffttt...een hele stapel hoor, iets voor de vrijdag...haha...
    Haarlem staat nog steeds op mijn verlanglijstje...dus bedankt voor de foto's.
    Geniet van de zon...ennuh, carnaval...dochterlief gaat dadelijk naar Den Bosch...ik hoef gelukkig niet mee....
    Lieve groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk deze virtuele sightseeing door Haarlem en ik ben ook lekker aan het werk terwijl de halve vestiging alweer thuis hun carnavalspakkie aan staat te trekken ... ik sla ook braaf over dit jaar:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige nieuwe aanwinsten, Jolanda!
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...