zondag 13 maart 2011

ik was in de tuin...

Wat was het een heerlijk weer vrijdag en zaterdag.
Door alle omstandigheden had ik de winter weinig op geruimd in de tuin dus er was genoeg te doen.


En met die heerlijke temperatuur en het zonnetje waren dit de uitgelezen dagen ervoor.
Dus de deur kon lekker open blijven...



Eerst flink snoeien: de rozenstruik, bolaccasia en de hortensia's...

en daarna alle oude rommel en bladeren eruit, wat een klus!


Maar alles is klaar voor de lente.
De eerst uitschieters van de vaste planten komen boven de grond.


Na het harde werken was het tijd voor weat fleur in de tuin..


Kennen jullie mijn voorkeur voor viooltjes en waarom?
De naam Jolanda betekend in het Grieks: 'Viooltje'.....

Dit vond ik wel een heel mooi soort, ik kwam ze tegen in het tuincentrum en kon ze niet laten staan.

Fijne werkweek voor iedereen!


31 opmerkingen:

  1. Vandaag had ik ook plannen om in de tuin te gaan werken, maar er kwam wat tussen dus ik hoop dat aankomende week te gaan doen. Jij bent in ieder geval al lekker klaar...je viooltjes zijn super mooi!!

    Jij ook een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het mooie zachte weer goed benut, lekker buiten klussen, heerlijk!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat schattig die dubbele Jolanda's!!!:)
    Je moet toch wel met een voldaan gevoel aan een nieuwe week beginnen lijkt me!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat flink van je dat je al zo ijverig in je tuin bezig bent geweest, je had er ook mooi weer bij. hier niet zoveel zon maar wel een zachte temperatuur. ik moet alles nog doen in de tuin. Ik begin morgen eerst maar met de rozen te snoeien dan heb ik met meest wel gehad:-)

    groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo in de tuin aan de gang !!......alles ziet er goed uit hoor!!......liefs fijne avond van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ruimt het dan weer lekker op... en je viooltjes zijn heel erg mooi!
    lekker van genieten
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe eerder je klaar bent met je tuinklusjes hoe eerder je straks kunt genieten, gelijk heb je!!

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zijn die dubbele viooltjes
    en jij bent mooi op tijd klaar voor de LENTE
    Alles weer spik en span :-)
    FIJNE AVOND
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt mooi!!
    Nou viooltje dat heb je prachtig gedaan vandaag!
    fijne week
    Viooltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja daar was het echt weer voor lekker in de tuin. De vioolen zijn prachtig ga ik morgen halen. Gister alles opgeruimd en leeg gemaakt dus ze kunnen weer gevuld worden. Maar jij ben al aan het genieten van al je moois.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo jij bent flink bezig geweest, maar het weer vroeg er om. En het ziet er zo erg gezellig uit. Idd heel aparte violen mooi!!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet ook heel nodig in de tuin aan de gang. Vorige week was de grond nog bevroren toen ik met goede moed wilde beginnen en nu had ik geen tijd want ik MOEST zaterdag naar de vlooienmarkt in Utrecht. Ja, je moet toch prioriteiten stellen hé?
    Wat een mooie viooltjes heb je gekocht. Volgens mij heb ik deze soort nog nooit gezien. Ben er ook gek op. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt heerlijk weer geweest vandaag. Het was gewoon te warm in mijn winterjas. Onderweg van Nijmegen naar Haarlem zag ik onderweg een temperatuur van 13 graden op een gebouw staan en dat was om 19.00 uur.
    Wat een prachtige viooltjes heb je gekocht, ik heb van die simpele........ Genieten weer, het wordt voorjaar!!!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat een heerlijk lente sfeertje, de prachtige Violen en de Bellis vind ik ook altijd zo leuk en gezellig. je hebt een hoop gedaan zeg, en bij jou kan de lente al beginnen. Zelf moet ik nog flink aan de slag, maar de temperaatuur blijft nog even aangenaam. Dus wie weet duik in morgen ook even de tuin in.

    Fijne week,
    lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi die viooltjes en wat een boel werk heb je al in de tuin gedaan, laat de lente maar komen! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben jij al lekker bezig geweest in de tuin. Ik heb laatst ook al een begin gemaakt en ga van de week weer verder. Het weekend stond vol van visite, dus even geen tuin.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi viooltje, wat ben jij druk in de weer geweest. Het was ook zalig weer de afgelopen dagen. Ik hoop dat er nog heel veel van deze dagen gaan volgen, je tuin is er in ieder geval klaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo jij bent klaar voor het voorjaar. Tuinset naar buiten en genieten van hopelijk een heerlijk voorjaar/zomer!
    Hard gewerkt hoor maar het resultaat is er ook wel naar!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er al gezellig uit in je tuin... ik denk dat ik deze week ook maar eens aan de slag ga :-)

    Fijne dag en liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Viooltje, jij bent ook lekker bezig geweest zie ik. Heerlijk om met dat zachte weer in de tuin bezig te zijn. Lekker fleurige hoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat moet heerlijk geweest zijn gisteren in de tuin.
    Ik had een verjaardag te vieren dus er niet van kunnen genieten maar het was heerlijk buiten.
    En je violen zijn erg leuk, het heeft niks met mijn naam te maken :) maar ik vind violen ook erg leuk staan. Die jij hebt zijn erg leuk.
    Liefs Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn, een opgeruimde en fleurige tuin!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemiddag,
    Wat een leuke blog zeg. Ik ben net volger geworden. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja, heerlijk genieten he van dit lekkere weertje.
    Nou jouw viooltjes zijn inderdaad super.
    Grappig dat van je naam.
    Fijne week,
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou, jij hebt je best gedaan Jolanda! Erg mooi die viooltjes!
    Fijne avond!
    ♥Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie Jolanda's eh sorry viooltjes heb je ontdekt, die zou ik ook meteen gekocht hebben.
    vandaag was het ook weer zulk lekker zacht weer.
    lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk dat wist ik niet dat Jolanda in het Grieks viooltje betekent!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk om de tuin weer in te kunnen. Ik heb vrijdag en zaterdag ook een tuinmetamorfose gedaan. Echt genieten met het zonnetje erbij.
    Mooie viooltjes!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jaa, we kunnen de tuin weer in, en het park wordt ook alweer zo mooi.
    Een fijne avond nog, Jolanda, nou ja, welterusten is meer gepast, denk ik xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ooooh heerlijk weer hè om buiten bezig te zijn en dat het weer weer wat lekkerder wordt! geniet ervan, jij bent klaar voor de lente! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...