woensdag 6 april 2011

Bijna...


Nog een paar weken en dan is het weer Pasen....


Vroeger, toen ik klein was, was dit een moment voor nieuwe kleren....
korte mouwen, rokjes met blote benen, sokjes of kniekousen....



Toen onze kinderen klein waren: eieren verstoppen in de tuin op de meest rare plaatsen....

En altijd een lekker paasontbijt, met zelf beschilderde eieren, lekkere broodjes en een vrolijk gedekte tafel...


Dit jaar gaan we 2e paasdag op reis...
samen naar Istanbul voor 5 dagen!

Bijna.......


27 opmerkingen:

  1. Ja, dat was bij ons vroeger ook zo. Met pasen kreeg je de nieuwe kleren aan. Kniekousen en een jurk of rokje, ook al was het dan nog koud..)
    Grappig om daar nu aan terug te denken.
    En alvast een fijne vakantie.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer even iets om naar uit te kijken. Heel gezellig, pasen. Onze kinderen zijn te groot om paaseieren te zoeken, maar nu vieren wij het samen al 2 jaar samen met onze lieve vrienden uit Friesland, en hun kinderen zitten er nog midden in, dus die van ons ook weer. Zo leuk, om dat weer te mogen meemaken,en die van ons doen dan net zo verbaasd en gezellig mee (17 en 13 jaar) Nog even en dan voor jullie heerlijk vakantie. Een hele fijne dag toegewenst.
    Lieve groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat herinner ik mij ook nog goed, blote benen met nieuwe kniekousen, heerlijk vond ik dat! en paasontbijt.. eieren verstoppen.. voor ons ook allemaal verleden tijd.. nou ja dat paaasontbijt blijven we wel doen hoor:)
    en we maken het nu weer op een andere manier gezellig!
    maar wat heerlijk dat jullie naar Istanbul gaan!! wat een fijn vooruitzicht!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar ,ik mocht dan ook altijd mijn nieuwe kleren aan !
    Wij gingen ook altijd eieren zoeken en geloofde ook heilig in de paashaas. Mijn zoontje was er ook stellig van overtuigd dat de paashaas de eitjes had verstopt .

    Geniet van jullie dagen weg !!!

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is toch ook niet verkeerd om zo de Pasen door te brengen Jolanda! Istanbul schijnt echt een geweldige stad te zijn. En natuurlijk kun je altijd nog een rokje en blousje zonder mouwen aanschaffen voor de Pasen alleen al om de traditie een beetje voort te zetten:) Fijne dag!
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig die herinnering aan Pasen. Mijn zusje is met Pasen geboren (28 maart in 1964) en toen had ik net nieuwe kleertjes gekregen. Die waren voor de Pasen maar nu was het dubbel feest.
    Tegenwoordig is Pasen gewoon een vrij weekend en trekken we lekker onze gewone kleren aan.

    Veel plezier in Instanbul, toch ook weer iets bijzonders met Pasen.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh...geweldig dat jullie naar Istanbul gaan! Mijn vriendin is daar vorig jaar geweest en vond het een hele indrukwekkende stad! Alvast heel veel plezier gewenst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja inderdaad nieuwe kleren met pasen...en met kerst de goede ouwe tijd!
    heel veel plezier in Istanbul!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk vooruitzicht; vijf dagen naar Istanbul!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk vooruitzicht zo'n reisje.....en ah ja nieuw in de kleren...hier komt de uitdrukkig op z'n paasbest ook vandaan ;0)
    Fijne reis.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja nieuwe kleren dat was bij ons ook zo en weer of geen weer je nieuwe paaskleren moesten aan z'n dag. En wat een lekker vooruitzicht Istanbul, veel plezier daar fijn genieten. Mooie foto's hoor.

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk vooruitzicht. Nu al genieten van de voorpret.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn moeder heeft het daar ook altijd over! Nieuwe rokjes met paas. Mijn kinderen groeien zo hard, dat ze regelmatig nieuwe kleding krijgen, maar ze blijven het een feest vinden. Met pasen zit ik dit jaar met mijn kinderen in Zweden.Ook weer een nieuwe ervaring. Paaseieren om te verstoppen neem ik mee. Veel plezier in Istanbul.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bofferd . Dat is heerlijk om naar uit te kijken ! Je bent al in de paassfeer !
    Ziet er weer zo mooi uit allemaal . Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja inderdaad vroeger kleeg je voor pasen nieuwe kleding. Dan stond je er op je "paasbest" op! ;)

    Hele fijne vakantie!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alvast hele fijne dagen hoor.

    leuk die herinnering aan vroeger he,doe er nu niet aan mee, als het mooi weer is dan krijgen ze de zomerkleren wel aan, maar anders wacht ik nog wel even.

    groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou wat heerlijk !!! wat een bofbips ben jij !! fijne avond liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jaaaaaa eitjes zoeken, en er altijd eentje missen ;)!
    Wat en heerlijk vooruitzicht heb je zeg..istanbul......niet verkeerd lijkt me!! Jij telt de dagen??

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mmmmmm...kan me eigenlijk niet herinneren wat wij vroeger deden met pasen. volgens mij kregen we altijd een chocolade kip in een mandje..met van dat groene draadjes spul erin en daar lagen dan paaseitjes tussen..met onze jongens gingen we wel altijd eieren verven en verstoppen...ik denk dat ik met mitchel een heerlijk paasontbijtje ga maken...maar jullie...naar istanbul. meis wat heerlijk..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat geweldig en eens een heel ander paasgebeuren. Lekker vooruitzicht!!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dan kan je eerste paasdag nog even genieten van een heerlijk paasontbijt! Heerlijk om in het voorseizoen een paar dagen naar de zon te gaan. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Jolanda,
    Heerlijk even op vakantie en dan nog wel naar Istanbul.
    Nou dan mag je ook je mooie kleren aandoen hoor!
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt van je super decoraties.
    Ik wens je alvast heel veel plezier.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Op zijn paasbest ja ... dus in het nieuw, ook bij ons vroeger. En heerlijk dat jij je pasen in Istanbul gaat doorbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk met pasen weg, nu nog maar even genieten van de gezellige decoraties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk vooruitzicht~! Op naar de zon, lijkt me helemaal fantastisch...Even lekker genieten en er even helemaal uit, dat heeft een mens soms even nodig. Ik wens jullie alvast heel veel plezier~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het vooruitzicht van zo'n reis naar Istanbul
    zorgt zeker dat je al in opperbeste paasstemming bent hihi
    Geniet van de voorpret en van de tijd richting PASEN
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Klinkt wel allemaal gelukkig,je foto`s zijn schitterend en op reis,ja daar word je ook gelukkig van haha,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...