zondag 3 april 2011

licht en zon




Wat licht kan doen.....


Eerst maakte ik de foto vanaf de rechterkant, naar het licht toe...



...en deze foto's zijn gemaakt vanaf links, met het licht in de rug....
Komende zaterdag heb ik een fotocursus over m'n 'nieuwe' camera en hoop veel van dit soort tips te krijgen.


wat een plaatjes!!!
(de blauwe druifjes he)




En deze wilde ik jullie niet onthouden.
Vanmiddag om 11.55 uur, wachtende mensen vlak voor de P.rimark openging. Mijn man dacht dat er iets was gebeurd, maar dit is een normaal beeld bij deze winkel. Megagoedkoop en druk! Van heinde en verre komen ze....



Bedankt voor al jullie adviezen over m'n olijf, ik ga m lekker verwennen met wat schone grond, beetje bijknippen, veel water en natuurlijk ga ik tegen m praten en zeggen dat ie het prachtig doet:)
En duimen....
Volgende winter pak ik 'm goed in, naar binnen gaat niet want hij staat in een hele grote pot.

Wat viel het weer mee vandaag. Tenminste, in R.otterdam hadden we zon vanmiddag.
Dus toen het huis een grote schoonmaakbeurt had gehad kon ik toch nog even met m'n boek (nog steeds de dagboeken van Arthur Japin, wat zijn ze mooi...) in de zon!
En het weer blijft goed (behalve dinsdag) dus
een hele fijne week.


22 opmerkingen:

  1. Aanstaande woensdag heb ik mijn laatste avond van de fotografiecursus...ik vond het erg leuk om te doen! Ik ben dus benieuwd hoe jij je cursus zal ervaren! Veel plezier gewenst en een fijne week!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Succes met je cursus, voor je het weet kun je toveren met die camera ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooi foto's heb je geplaatst.
    En na de cursus worden ze alsmaar mooier.
    Succes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zo die druifjes.. geweldig om zo een cursus te doen..
    fijne week
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's; leuk een cursus, veel plezier! Succes met je olijf, laat je ons weten hoe het afloopt?

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie foto's!
    oh wat grappig ik had wel eens gehoord van de primark maar geen idee waar hij zat in Rotterdam. zie nu pas door jouw foto waar hij is. Ik heb er vlakbij gewoond..7 jaar lang in Capelle a/d ijssel net...Toen zat Termeulen er nog in en later de V&D.alweer lang geleden hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n fotocursus, je maakt me wederom nieuwsgierig naar de boeken van Japin..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfff..ik moet ook zo'n hoop leren nog wat beterft foto's maken.....zal ik meegaan ??? whahahahha....zitten wij te beppen letten we niet op......hihihih!!....ik hoop dat het lukt met je olijf....enne wat is dat voor een winkel dan ??? nog nooit ven gehoord??? vertel....fijne dag ! liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAT EEN HELE MOOIE FOTO'S YOLANDA!!

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk zo'n curcus, en mooie foto's hoor
    groetjes lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukte, de moet zou je in schoenen zakken als je daar naar binnen moet.
    En blauwe druifjes vind ik altijd zo lief.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die blauwe druifjes heb je heel mooi vastgelegd! Veel plezier op de cursus!!


    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blauwe druifjes zijn ook zo bijzonder mooi...leuk een fotocurcus..succes ermee,.....

    Fijne week, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn en blijven een van mijn grote favorieten, deze blauwe druifjes. Je hebt zo heel mooi vastgelegd, Jolanda!
    Kijk jij ook zo uit naar de bloesemtunnel die binnenkort weer voor je deur zal verrijzen? Kan niet wachten om er onderdoor te fietsen...
    Een fijne avond xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's. Wat een verschil het licht toch kan maken hé? Ik hoop dat je olijf het overleeft. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een intense blauwe kleur hebben de druifjes. Mooi
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's van een teer voorjaarsbloemetje.
    Mooi dat kleurenspel van licht naar donker !!!
    Succes met je fotografie-cursus
    we laten ons graag verrassen ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's van de blauwe druifjes. Ik heb afgelopen zaterdag een workshop fotografie gehad. Erg leerzaam, maar het is vooral een kwestie van doen.
    Waar fotografeer je mee? Ik heb een Nikon D5000 met een 18-55 lens. Maar ben wel op zoek naar een andere lens. Succes, ik hoop nog veel mooie foto's van je te mogen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een verschil met dat licht. Leuk dat je een cursus gaat doen. Ik lees dat bij meer blogdames. Als ik nog eens tijd over heb ;)

    In Hoofddorp is ook een Primark. Voorheen ging ik met mijn dochter naar Engeland voor deze winkel. Veel voor weinig!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn je foto's prachtig Jolanda en wat leuk om tijdens het fotograferen met het licht te spelen.
    Wow.....wat een file bij die winkel.
    Ik wens je een fijne en zonnige week toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda,

    Ik ben nou nog nooit bij die winkel geweest. Is het de moeite waard?

    De blauwe druifjes zijn prachtig! Heerlijk he dat de tuin er weer vol mee staat!

    Lieve groet & een gezellige avond,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...