zondag 17 april 2011

Onderweg

Na een pittige week en een vol weekend 'onderweg zijn' was het vandaag tijd om lekker thuis te zijn.
In huis en tuin gerommeld en in 't zonnetje zitten lezen.

Vrijdagavond hadden we personeelsfeest: na een heerlijk Indische maaltijd zijn we naar een stand-up comedy voorstelling gegaan, lekker gelachen. Altijd leuk om je collega's weer eens op een andere manier te spreken.

Vrijdagmorgen was ik al vroeg op want ik ging met E.va naar Leiden, naar de U.niversiteit. Ze denkt erover om psychologie te gaan studeren dus we waren naar een open dag. Erg leuk en interessant, maar ze vindt het wel moeilijk om een keuze 'voor het leven' te maken. Ze kan 's morgens niet eens kiezen wat ze aan wil....


Natuurlijk zijn we na de voorlichting nog gezellig Leiden ingelopen want ook de stad moet aanspreken! En het is er super gezellig, een mooie oude binnenstad vol met terrassen.



En lekker met de trein weer naar huis.....onderweg is genoeg te zien!



Afgelopen week was ik op bezoek bij iemand die vlak bij de Rotte woont, op de terugweg heb ik een heerlijke route langs het water gefietst.


En dat zo dicht bij Rotterdam, met een kwartiertje fietsen zit ik midden in dit mooie gebied.





Wat lijkt het me heerlijk om een huisje aan het water te hebben.....



Op de terugweg fietste ik onder deze prachtige magnolia door.


En weer thuis!


Afgelopen zaterdag had ik een fotocursus, die ik voor weinig geld kon doen via C.anon omdat ik bij hen camera had gekocht, en het was zeker de moeite waard.
Ik heb heel veel geleerd over m'n camera en waar alles voor dient.
Hoe handmatig in te stellen en hoe ik deze flitsende foto's hieronder kan maken. Best goed voor een eerste keer toch? Nu wel heel veel gaan oefenen....


Nog 4 dagen werken en dan 2 weken meivakantie.
Het weer wordt goed dus daar ga ik heelijk van genieten. Ik ben toe aan even niks, of in ieder geval 'niet werken'.
M'n vakantie begint vrijdag al goed met een concert van Kane, lekker dichtbij in Ahoy en dan maandag voor 5 dagen naar....ISTANBUL!!!!
Ik ga aftellen.....

Fijne week allemaal,




17 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's o.a. van je fietstochtje. Ik heb vandaag ook foto's geplaatst van mijn fietstochtje vanmorgen vroeg. Lijkt me ook wel wat een fotocursus, vooral als ik jouw laatste 2 foto's zie, geweldig. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leiden is een hele leuke stad dus daar hoeft ze het niet voor te laten;) maar kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is om nu "al"te kiezen voor later!

    WIj gaan zaterdag naar KANE, heb er NU al zin in, de cd's worden veel gedraaid deze week:)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb je mooie fotos gemaakt. vooral die laatste van de curcus,,echt prachtig...wat heerlijk voor je dat je zo een heerlijke vakantie voor de boeg hebt
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu ik zelf ook net een fotocursus achter de rug heb, zie ik dat je het onderdeel sluitertijd goed begrepen hebt haha! Daar heb ik eigenlijk nog niet mee geoefend, moet ik toch eens gaan doen!

    Wat is de omgeving van Rotterdam mooi...ik kom daar eigenlijk nooit, maar het is de moeite waard! Een paar jaar geleden waren we in Leiden, dat is inderdaad een hele sfeervolle stad! Ben benieuwd waar je dochter uiteindelijk voor gaat!

    Wat lekker dat jullie twee weken meivakantie hebben, sinds vorig jaar moeten wij het hier doen met één week :-(!

    Heel veel plezier in Istanbul! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk weekend waar wij door je prachtige foto's even van mee hebben genoten. En dan je vooruitzichten... Kane en Istanbul; dat wordt genieten!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie fietstocht heb je gemaakt en zo kunnen wij nu ook even genieten van de prachtige omgeving daar.
    De laatste foto's zijn ook prachtig gemaakt.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's vooral die laatste twee zijn bijzonder.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Jolanda,

    Wat een heerlijke post met al die gezellige dingen en mooie foto's! Echt genieten op deze manier. En wat een heerlijk vooruitzicht naar Istanbul! Staat ook nog op mijn lijstje. Ik hoop dus dat we daar straks van mogen meegenieten ;)
    Ik vind je snelle foto's zeer geslaagd. Leuk zo'n cursus.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allemaal leuke dingen in het verschiet, heel veel vakantie plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooie foto's, ik denk dat een cursus ook echt een goed idee is. Die functies op de camera ik weet het soms echt niet hoor...
    Ook een liefhebber van Kane, wij zijn in oktober vorig jaar naar hun theathertour geweest, helemaal geweeeeldig.....We hebben een superavond gehad.
    Heerlijk al die mooie vooruitzichten, alvast heel veel plezier~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi nouh ik heb een Canon EOS 450D
    maar voor mij is het er een met teveel toeters en bellen ;-)
    Ik ben niet zo handig met dat soort dingen.
    Het boekie maar eerst eens bestuderen.
    Mooie foto's !!!!!!
    GENIET van alles wat in het verschiet zit :-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat puberzoon heel graag zou willen dat zijn mamaatje ook zo'n camera aan zou schaffen voor al die coole moves op zijn skateboard ... oeps zijn deck :-) Gave foto's!

    Geniet van je weekje waarin wel een heleboel leuks voorbij komt, geweldig! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was even bijlezen zeg, leuk om zo jouw belevenissen ook een beetje mee te kunnen maken. Een fotocursus lijkt mij ook wel wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dit genieten.
    Je laat echt mooie dingen zien.
    En Leiden is zeer zeker een mooie stad.

    En die bloesemfoto's zijn ook prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto`s, ik zou graag een keer naar Leiden toe willen,..jeetje geweldig klinkt jouw vakantie...veel plezier bij kane én in Istanbul!!!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zijn heel leuke dingen om naar uit te kijken, Jolanda. Jij gaat de bloesem dus ook missen ;o) Wat is het weer mooi he!
    Een heel gezellige fijne tijd in Istandbul en bij Kane, super! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie foto's! heb in capelle gewoond 7 jaar dus ken de omgeving enigszins!maar t is alwere lang geledem. wo zo'n cursus zou ik ook wel willen doen. je hebt er zeker wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...